Ediţia de toamnă Dansez pentru tine a fost o afacere bună pentru Pro TV. Emisiunile au adus din publicitate o sumă netă estimată de paginademedia.ro la 2,6 milioane de euro. Deşi în această toamnă mulţi dintre clienţii de publicitate şi-au redus bugetele, publicitate atrasă de program a fost cu 400.000 de euro peste nivelul sezonului de primăvară.
Dansez pentru tine nu este degeaba programul de forţă al postului din Pache Protopopescu, dacă luăm în calcul banii pe care îi aduce. Ediţia din 14 noiembrie, de exemplu, a atras din publicitate aproape 400.000 de euro.
Estimările sunt făcute pe baza punctelor de audienţă (GRP), adică în funcţie de ratingul pe care l-au obţinut reclamele difuzate în timpul emisiunii. La cele 2,6milioane de euro se adaugă şi veniturile din alte surse (inserţii, televoting).
Veniturile din publicitate, emisiune de emisiune (euro)
- 17 octombrie – 246.000 euro
- 24 octombrie – 336.000 euro
- 31 octombrie – 275.000 euro
- 7 noiembrie – 377.000 euro
- 14 noiembrie – 396.000 euro
- 21 noiembrie – 288.000 euro
- Finala: 28 noiembrie – 305.000 euro
- Ediţie specială: 1 decembrie – 145.000 euro
- Ediţie specială: 5 decembrie – 256.000 euro
Rezultatele mai slabe ale Ediţiei speciale de 1 decembrie sunt date de ora de difuzare: după-amiază, între orele 16.00 şi 19.00, interval cu audienţe mai slabe decât slotul de seară în care era difuzată de obicei emisiunea.
Raportând veniturile din publicitate cu costurile de producţie, Pro TV iese cu un rezultat pozitiv.Producţia unei singure emisiuni costă între 100 şi 120.000 de euro. Un calcul arată că, în toamnă, Pro TV a ieşit cu un profit de peste 1,5 milioane de euro.
Diferenţa faţă de primăvară vine şi din preţul publicităţii. Pe final de an, publicitatea este mai scumpă pe posturile TV.
Finala, vârf de audienţă
Cea mai urmărită ediţie din acest sezon a fost finala, cu o medie în mediul urban de peste 1,1 milioane de telespectatori pe minut. Audienţa cea mai mică a fost înregistrată de 1 decembrie, când Dansez pentru tine a fost programat într-un interval cu o audienţă mai scăzută decât în Prime-Time şi în prima emisiune din acest sezon.
Audienţa în mediul urban, emisiune de emisiune:
- 17 octombrie – 817.000 telespectatori (7,2 rating)
- 24 octombrie – 905.000 telespectatori (8)
- 31 octombrie – 967.000 telespectatori (8,5)
- 7 noiembrie – 1,06 milioane telespectatori (9,4)
- 14 noiembrie – 1,02 milioane telespectatori (9)
- 21 noiembrie – 932.000 telespectatori (8,2)
- Finala: 28 noiembrie – 1,16 milioane telespectatori (10,2)
- Ediţie specială: 1 decembrie - 752.000 telespectatori (6,6)
- Ediţie specială: 5 decembrie – 861.000 telespectatori (7,6)
Pe aceeaşi temă:
Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro
Comentarii