ACTUALIZARE. Laurenţiu Ionete, director CLIR Media, despre mutarea TVR: Dacă selecţia de oferte păstrează principiul exclusivităţii, nu putem să ne înscriem. Noi nu am făcut sesizarea agresiv împotriva TVR ci pentru a participa corect la licitaţie şi, în cazul în care am fi câştigat, să ne putem păstra portofoliul nostru.
Publicitate
Televiziunea publică va organiza cel mai probabil luni selecţia pentru alegerea unei regii care să administreze spaţiul publicitar al canalelor publice. Toate companiile care au solicitat caietul de sarcini au fost invitate – DBV Media House, Splendid Media şi ARBOmedia – mai puţin CLIR Media, care a contestat două din regulile licitaţiei.
Licitaţia TVR a fost iniţial anulată, dar postul public găsit o portiţă de continuare a procesului de alegere a unei regii: organizarea unei selecţii de oferte (care presupune alte proceduri), în locul licitaţiei publice.
CLIR Media a contestat regulile referitoare la un prag minim garantat şi la imposibilitatea ca viitorul vânzător de publicitate al TVR să aibă în portofoliu un alt post TV (CLIR Media vinde publicitatea pentru Antena 1 şi Antena 3).
Contestaţia CLIR Media a făcut ca TVR să nu invite regia în concurs, dar şi să schimbe modul de alegere al viitorul vânzător de publicitate: din licitaţie, în selecţie de oferte.
Licitaţie TVR anulată, TVR merge mai departe
După publicarea caietului de sarcini, CLIR Media a contestat la Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor două dintre clauzele legate de participarea la licitaţie: venitul minim garantat şi lipsa unui post TV concurent din portofoliu.
CNSC a decis anularea licitaţiei publice, invocând încălcarea Ordonanţei de Urgenţă 34/2006, în baza căreia se organizează achiziţiile publice de servicii. TVR a continuat totuşi procesul de selecţie, transformând licitaţia în selecţie de oferte.
Un comunicat al TVR menţionează schimbarea procesului de selecţie:
În prezent, SRTv doreşte să organizeze o selecţie de oferte pentru alegerea viitorului comisionar care să gestioneze şi să vândă, în perioada 2009-2011, spaţiul publicitar al SRTv, aferent canalelelor TVR 1, TVR 2, TVR 3, TVR INFO, TVR Cultural şi TVR Internaţional, cel de pe Teletextul TVR şi de pe website-ul www.tvr.ro cu respectarea însă a celor două condiţii sus menţionate (exclusivitatea şi venitul minim garantat) pentru valorificarea intereselor sale legitime (evitarea concurenţei neloiale şi maximizarea veniturilor din publicitate).
Pe aceeaşi temă:
TVR amână licitaţia pentru vânzarea publicităţii după o contestaţie a CLIR Media
Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro
Comentarii