Pauză de publicitate, decembrie 2007: relaxat, mergi spre frigider, îţi desfaci o bere, te întorci la televizor. Reclamele continuă. Te duci spre baie, revii, te aşezi în canapea. Hm. Tot publicitate. Termini berea, frigiderul te cheamă iar, dar nici un stres. Filmul încă nu a reînceput.
Pauză de publicitate, decembrie 2008: pe locuri, fiţi gata, start! O cursă rapidă la frigider şi o estimare a timpului rămas. La baie poate în următoarea pauză publicitară. Altfel, rişti să pierzi firul filmului întrerupt de doar trei-patru reclame şi o căruţă de promo-uri (de altfel, departamentele de marketing ale posturilor TV au fost cele mai fericite; acum era loc pentru clipurile de promovare).
Fără să vrea posturile comerciale s-au transformat (întru fericirea privitorilor) într-un fel de HBO, cu filme multe şi reclame puţine, dar nepreţuite.
La sfârşitul lui 2007, televiziunile nu puteau face faţă cererilor de reclame. Orizontul crizei a împins advertiser-ii la tăieri drastice ale bugetelor pe final de 2008 şi a anunţat stăpânii lui 2009: clienţii de publicitate, nevoiţi să-şi limiteze investiţiile publicitare şi să-şi aleagă mai cu grijă canalele media.
Continuarea articolului, pentru iaa.ro, aici
Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro
Comentarii
http://www.bogdanpitaru.ro/2009/01/05/criza-financiara-in-media/
Cu precizarea ca in acest moment criza cea mai acuta pare a fi la Pro, cel putin din postura telespectatorului, obisnuit pana acum cu calupuri publicitare extrem de lungi la postul cu pricina.