Afirmaţia din titlu - One country, so many experiences - nu este o ironie a autorului articolului. Apare chiar în spotul oficial Land of choice şi, rostită cu o anumită intonaţie, nu e departe de replica lui Mircea Badea “Trăim în România şi asta ne ocupă tot timpul”.
Spotul a fost produs de agenţia de publicitate ADDV. Există şi o a doua reclamă, concepută să circule viral, dar nu este exclusă difuzarea acesteia. Adrian Dura, managing director ADDV, explică pentru paginademedia.ro conceptul spotului oficial:
“Noi l-am numit competiţia, pentru că Nadia Comăneci, Ilie Năstase şi Gheorghe Hagi prezintă varianta lui de Românie: una bucolică, o alta a cluburilor şi sporturilor extreme şi o a treia cu litoral şi Delta Dunării”.
Spotul oficial Land of choice:
Nadia Comăneci, Ilie Năstase şi Gheorghe Hagi sunt protagonişti şi într-un al doilea spot Land of Choice. “A fost gândit iniţial ca o campanie virală, dar celor de la Ministerul Turismului le-a plăcut ideea şi nu este exclus să fie şi acesta difuzat”, spune Adrian Dura.
Al doilea spot este conceput într-o notă ironică: situaţii imposibile sunt prezentate de cei trei ca realităţi din România – femeile se pot căsători cu patru bărbaţi, românii călăresc zebre, iar peştii cresc în copaci. Totul, explică Adrian Dura, pentru a susţine mesajul reclamei: Nu ştii nimic despre România, nu-i aşa? E timpul să o descoperi!
Spotul Land of Choice numărul 2:
Producţia ambelor spoturi s-a ridicat, spune Dura, la “sute de mii de euro bune”, dar nu a precizat exact suma.
Adrian Dura: “Au fost multe cadre filmate din elicopter, în multe locuri din ţară, mai ales la primul spot.
Reclamele care îi au în prim plan pe Nadia Comăneci, Gheorghe Hagi şi Ilie Năstase sunt rezultatul parteneriatului semnat de Ministerul Turismului cu BRD (cei trei sunt imaginea băncii). De altfel, ADDV, care a produs spoturile, este agenţia de publicitate a BRD.
Spotul oficial va rula pe un post sportiv paneuropean şi pe una din reţelele europene de ştiri.
Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro
Spoturile sunt bine realizate în ideea că sunt puternic stereotipate, precum cele ale altor ţări. Numai lapte şi miere e în România văzută din elicopter. Iar cînd văd plaja curată, fără terase, vînzători de porumb şi ATV-uri, îmi vine să plîng de nostalgie.
Am văzut clipurile bulgarilor care se difuzează la noi şi mereu le confund cu cele ale României.