Trustul Realitatea Caţavencu pregăteşte câteva schimbări la revistele din Divizia de Life Style. Potrivit informaţiilor paginademedia.ro, conducerea grupului va adopta un nou model de business, în care actualii manageri ar putea deveni acţionari la titlurile pe care le coordonează.
În Divizia Life Style sunt cuprinse reţeaua naţională de ghiduri 24Fun, lunarul Tabu, Superbebe şi publicaţiile de nişă Aventuri la pescuit şi Bucătăria pentru toţi.
Mai precis, managerii revistelor din divizie vor primi acţiuni sau cotă parte din vânzări, pentru a fi mai motivaţi. Potrivit informaţiilor paginademedia.ro, nu este exclusă varianta ca managerii să devină acţionari majoritari, în noua formulă. Deocamdată, soluţia finală nu a fost adoptată, dar o decizie clară va fi luată în următoarele săptămâni.
“Pot spune că suntem în discuţii cu managementul revistelor”, a declarat pentru paginademedia.ro Sorin Enache, director general Realitatea Caţavencu, fără a detalia situaţia.
O poziţie similară are şi proprietarul grupului, Sorin Ovidiu Vîntu. “Încercăm o cointeresare mai mare a managementului”, a declarat Vîntu.
Cine vor fi managerii cointeresaţi?
Publisherul revistei Superbebe este Tana Pazara. Ghidurile 24 Fun sunt conduse de Alex Săndulescu. Tabu este condusă editorial de Cristina Bazavan, dar discuţiile se vor purta, cel mai probabil, cu Sorin Vulpe, şeful diviziei Life Style şi cel care coordonează titlul, ca publisher.
La celelalte două titluri este o situaţie specială. În august, fondatorii Bucătăria pentru toţi (Răzvan Cucui) şi Aventuri la pescuit (Cristi Vezure) au fost schimbaţi din poziţia de publisheri ai celor două titluri. Răzvan Cucui a rămas director editorial, iar lui Vezure Director de vânzări publicitate şi evenimente.
Schimbările vin la o lună după ce Sorin Ovidiu Vîntu şi-a anunţat noile direcţii de dezvoltare: prioritate, pe media electronică – online, radio, TV. “Nu cred în viitorul ca business al presei scrise”, declara Vîntu într-un interviu acordat paginademedia.ro.
Viitorul revistelor, spunea proprietarul Realitatea Caţavencu, depinde "de la caz la caz, de atitudinea managerilor faţă de produse”.
Sorin Ovidiu Vîntu, acum o lună:
“În online si radio, vom continua investiţiile” (…) “În print, vom încerca maximizarea veniturilor”.
“Printul se păstrează, dar nu mai pot investi. Evident că voi susţine Cotidianul, dar nu mai investesc în dezvoltarea ziarului.”
“Piaţa va decide soarta printului. Ca în orice afacere, te orientezi acolo unde ai şanse de dezvoltare în viitor. Eu, acum nu mai cred în print.”
“În momentul în care ştiu că toată generaţia care vine acum din spate este pe online, de ce să mai bag bani în print?”
Citeşte şi:
- EXCLUSIV: Sorin Ovidiu Vîntu: Nu cred în viitorul ca business al presei scrise
- Hurezeanu: Sergiu Toader, contract de cinci ani ca project manager. Realitatea îşi face post în Republica Moldova.
- MIŞCĂRI ÎN REALITATEA CAŢAVENCU: Fondatorii revistelor Aventuri la pescuit şi Bucătăria pentru toţi, înlăturaţi de la conducerea afacerilor
Cat priveste "atitudinea managerilor fata de produse" si intrebarea care dintre manageri au franat, stopat, deturnat, dezvoltarea acestora inspre "on-line, radio si TV" ramane la latitudinea patronilor sa aprecieze.
P.S. Daca iei un Tabu ai sa vezi in caseta ca publisher nu este Sorin Vulpe ci Laura Cristescu. Vulpe este 'publisher' cum sunt eu 'director editorial' :)