Zilele trecute, Evenimentul zilei a renunţat la colaboratori sonori. O măsură de criză, explică Claudiu Şerban director general adjunct Ringier România renunţarea la Christian Mititelu, Adrian Georgescu, Andrei Postelnicu, Nicolae Manolescu, Dan C, Mihăilescu, Radu Paraschivescu, Iulian Comănescu şi Rodica Culcer.
Claudiu Şerban, într-un miniinterviu pentru paginademedia.ro:
„Este o perioadă de criză. Încercăm să ajustăm costurile, încercând să influenţăm cât mai puţin produsele. Suntem conştienţi că produsele vor fi afectate, însă încercăm să minimizăm efectele.”
„Singurul business al Ringier este cel de presă. Nu are alte venituri care să compenseze pierderile.”
Din informaţiile paginademedia.ro, măsurile de ajustare a costurilor vor atinge şi corespondenţii din ţară ai Evenimentului zilei. O parte vor rămâne pe online.
Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.roPetrişor Obae: De ce s-a renunţat la colaboratori?
Claudiu Şerban: Problema nu s-a pus la cine să renunţi, ci pe cine să salvezi. E vorba de o situaţie de criză.Îi apreciez, dar au rămas cei care au avut cel mai relevant rol în ziar, aşanumitul Senat al EVZ. Vreau să precizez că au rămas fără a se face o judecată legată de ce discurs politic au. Criteriile au fost extrem de pragmatice. Cei din Senatul EVZ scriu editorialul central al paginii de opinii, iar aceste articole fac şi cele mai multe citiri pe internet.
Ce se va întâmpla cu corespondenţii din ţară? Din informaţiile mele, acolo se vor face ajustări.
Eu nu vreau să discut despre corespondenţi. Este problema redactorului şef să păstreze corespondenţii de care are nevoie, încadrându-se într-un anumit buget. Este posibil să se reducă numărul lor. Nu pot să spun exact. Dar este la fel de posibil ca o parte dintre ei să continue să lucreze cu Evenimentul zilei, pe online, dar pe un alt buget. Divizia de online este separată.Ce urmează la Evenimentul zilei?
În momentul de faţă, nu am nicio intenţie să mai reduc costurile la Evenimentul zilei. Cred că suntem foarte eficienţi aşa cum suntem acum.Dacă apare vreun semnal de redresare economică la nivelul industriilor care investeau publicitate în presă, şi noi vom creşte investiţiile. Imobiliarele, sectorul auto, asigurările şi băncile erau domeniile cele mai prezente cu publicitate în presă, iar acum sunt cele mai afectate de criză.
Comentarii
1. Acum 10 ani, cati bani a incasat Ringier din publicitatea la FNI?
Acum, dupa zece ani, FNI-ul a recrutat oameni de la Ringier si musca bugete mari din piata, implicit de la publicatiile Ringier.
Morala: nu lua bani de la chestii care nu sunt etice. Ca pana la urma se intorc impotriva ta si ti-o iei.
2. Nu lua un caine turbat sa-ti pazeasca casa! Oricat de agresiv si inspaimantator si eficient ar fi! Ca, pana la urma se poate intorace impotriva ta si te poate ataca.
Asta-i morala a doua, legata de bugetele suflate Ringier-ului (cu multa ura) de Adevarul & satelitii.
Ati inteles?