Te păcăleşti singur dacă vinzi ziarul la pachet cu o carte, spune Dan Cristian Turturică, redactor-şef al cotidianului România liberă, într-un interviu acordat paginademedia.ro, din care publicăm azi o primă parte. România liberă a fost relansat în această săptămână, după un concept de Mario Garcia.
Dan Cristian Turturică:
„Nu vrem să ne păcălim singuri, pentru că este o minciună. A da ziar la pachet cu o carte bună, ieftină, îţi poate induce păreri greşite despre propriul tău produs de bază, care este ziarul. Se poate spune că eşti mai bun decât eşti, îţi poate adormi simţurile, te poate face mai leneş şi te poate face, în ultimă instanţă, să îţi ignori misiunea de bază, care înseamnă a fi un ziar de calitate.”
Înainte de câteva idei din interviu, iată un scurt fragment:
[flashvideo filename=video/3.flv /]
Nu vedem România liberă ca pe un ziar de citit în metrou, mai spune Turturică. Pariul lui: 100.000 de copii tiraj în următorii ani.
Din interviu:
Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro
- Nu am făcut un ziar nou doar ca să placă tinerilor.
- Nu mai credem că e vremea ziarelor de tip Mall. Trecem de la un ziar de tip Mall, la un ziar de tip butic, în sensul bun al cuvântului. Oferta este bazată pe selecţie: lucruri mai puţine, dar de mai bună calitate.
- Noi nu vedem România liberă ca pe un ziar de citit în metrou, nici nu ne-am propus acest lucru. RL este un ziar plăcut de citit acasă, la birou sau în orice alt loc care îţi permite răgazul de a-l răsfoi. Este pentru acest gen de oameni, care apreciază mai degrabă o masă la un restaurant bun, decât să mănânce în picioare la McDonald's.
- Pariul meu este ca acest ziar să nu piardă din ceea ce are deja, dar să se deschidă şi către alt gen de public, către oameni care, de altfele, n-ar fi tentaţi să citească ziarele serioase.
- În cifre: Îmi propun să ajungă la cel puţin 100.000 de exemplare. M-aş bucura ca, într-un an-doi, să se ajungă aici.
- Nu vrem să ne păcălim singuri, pentru că este o minciună. A da ziar la pachet cu o carte bună, ieftină, îţi poate induce păreri greşite despre propriul tău produs de bază, care este ziarul. Se poate spune că eşti mai bun decât eşti, îţi poate adormi simţurile, te poate face mai leneş şi te poate face, în ultimă instanţă, să îţi ignori misiunea de bază, care înseamnă a fi un ziar de calitate.
Comentarii
Pacat de oamenii aia misto care s-au dus acolo, de banii omului aluia ...
Cam multe de trei puncte, dar interviul [sau mai bine zis pozitia lui] m-a lasat fara cuvinte. Sint fix vorbele "monstrilor sacri" de la Gazeta Sporturilor din '98.
Sfatul meu pentru Turturica este sa isi faca el bine meseria de jurnalist ca RL sa fie un ziar de calitate. Apoi sa lase marketer-ii sa isi faca si ei treaba lor. Problema cu jurnalistii si aproape toti romanii este ca ei se pricep la toate, le stiu pe toate. Nu se fac bani din jurnalism sau din vanzarea de abonamente sau ziare la retail, ci din publicitate. Iar ca sa aduci publicitate trebuie sa ai tiraj. Care se face numai printr-un marketing istet. Sa dai o carte pe langa ziar ca sa promovezi vanzarea de retail sau abonamentele nu e deloc o idee rea si se aplica in lume. Eu fac marketing pentru The New Zealand Herald care este cel mai bun ziar din NZ, cu vreo 250.000 copii tiraj numai in Insula de Nord unde locuiesc poate 3 milioane de oameni. Ei, ce zice domnul redactor sef?