Click!, Adevarul şi Jurnalul Naţional sunt singurele cotidiene care au înregistrat creşteri ale vânzărilor medii pe zi în ultimul trimestru al anului trecut, comparativ cu aceeaşi perioadă din 2008, potrivit ultimelor rezultate BRAT, citate de HotNews.
După ce a beneficiat, în ultimul an, de masive campanii de marketing, Adevărul a reuşit să ocupe locul trei în clasamaentul tirajelor, cu 156.430 de exemplare tipărite, după tabloidele Click (346.795) şi Libertatea (227.551).
În luna decembrie 2009, Adevărul a depăşit vânzările medii pe apariţie ale tabloidului Libertatea, având 158.800 exemplare vândute în medie pe zi, comparativ cu 153.800 în cazul ziarului editat de Ringier.
Click!, tabloidul editat de Adevărul Holding, a înregistrat o creştere substanţială a vânzărilor, de la 160.100 exemplare - cât avea în trimestrul patru din 2008, la 235.000 de exemplare - în ultimul trimestru al anului trecut. Jurnalul Naţional a reuşit o creştere de 4.400 de exemplare
Vânzările medii ale ziarelor în ultimul trimestru din 2009, comparativ cu aceeaşi perioadă din 2008
oct.-dec. 2009 | oct.-dec. 2008 | |
---|---|---|
Click! | 235.000 | 160.100 |
Libertatea | 164.600 | 235.500 |
Adevarul | 135.500 | 61.400 |
Cancan | 77.200 | 109.300 |
Jurnalul National | 63.000 | 58.600 |
Gazeta Sporturilor | 52.600 | 81.800 |
Pro Sport | 45.000 | 52.100 |
Romania libera | 42.500 | 53.100 |
Evenimentul zilei | 32.300 | 43.900 |
Ziarul Financiar | 15900 | 17.500 |
Gandul | 14.400 | 19.800 |
EVZ şi Capital au fost pe minus la vânzări în ultimele luni din 2009, comparativ cu 2008
Recentele achiziţii făcute de Bobby Păunescu, ziarele Evenimentul Zilei şi Capital, au înregistrat scăderi substanţiale ale vânzărilor în trimestrul patru al anului trecut, comparativ cu aceaşi perioadă din 2008.
Astfel, vânzările cotidianului EVZ au scăzut, în ultimul trimestru al anului trecut cu 11.600 de exemplare, de la 43.900 ziare vândute în trimestru patru al lui 2008.
Capital a ajuns, în ultimul trimestru al lui 2009, la o medie a vânzărilor zilnice de 18.600 de exemplare, de la 31.900 de ziare vândute - în aceeaşi perioadă a lui 2009.
Săptămânalul de satiră Academia Caţavencu, de unde săptămâna aceasta o mare parte din redacţia şi-a anunţat plecare pentru a înfiinţa o nouă publicaţie, a înregistrat o creştere a vânzărilor de 1.400 de exemplare, în ultimul trimestru al anului trecut, faţă de aceeaşi perioadă din 2008, când ziarul se vindea în 28.600 de exemplare.
Articolul din HotNews, AICI.
Carmen Andronache
Autor: Carmen Maria Andronache carmenpaginademedia.ro
Adevarul e singurul ziar in care s-a investit vizibil editorial.
A ramas la peste 48 de pagini zilnice plus supliment cand toate au scazut la 16
Au avut campanii editoariale (cea cu ceausescu e un exemplu) cand toti anuntau taieri si inchideri.
In general astia s-au folosit de carti ca sa scoata in evidenta ce au facut pe ziar si distanta mare intre acesta si competitori.
Cam asta cred eu....au facut si altii la fel dar multi mai rau.
inteles? Sa nu uitam ca asta este tara in care numai cei care fac sau incearca ceva sunt criticati.
Invidiosilor...