Compania-mamă a postului Pro TV, condusă de Adrian Sârbu, a înregistrat o creştere a veniturilor cu 10% în al doilea trimestru al acestui an. Venitul net al Central European Media Enterprises – CME, activ pe şase pieţe est europene, a crescut cu 18,8 milioane de dolari în cel de-al doilea trimestru al acestui an faţă de trimestrul doi al lui 2009. Cifrele au fost anunţate ieri la exact un an de la venirea lui Adrian Sârbu la conducerea grupului media. În România, veniturile au scăzut: de la 48,5 milioane de dolari în trimestrul doi din 2009, la 43,5 milioane în aceeaşi perioadă din 2010. Despre cifrele CME scriu HotNews, Adevărul, Wall-Street şi Daily Business. Câteva detalii:
Publicitate
Cifrele pe trimestrul doi din 2010 ale CME, comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut:
- Venituri nete CME: 201,7 milioane de dolari, în creştere cu 18,8 milioane faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut.
- Profitul OIBDA (profit operaţional înainte de depreciere şi amortizare): 46,2 milioane dolari (+1%)
- Profit OIBDA în România: 10,7 milioane de dolari, comparativ cu 19,2 milioane în T2 2009.
- Venituri în România, din operaţiunile audiovizuale: 43,5 milioane de dolari (-5 milioane faţă de 2009)
- Venituri nete Media Pro Entertainment: 38,3 milioane de dolari (+18%)
Adrian Sârbu: “Acţiunile decisive la care am apelat în ultimele patru trimestre, pentru a repoziţiona afacerea noastră, inclusiv vânzarea operaţiunilor din Ucraina, achiziţia bTV în Bulgaria şi integrarea Media Pro Entertainment, au dat rezultate. Prima jumătate a acestui an a fost dificilă, numai pieţele din Republica Cehă şi Slovenia începând să-şi revină.”
După primul semestru din 2010, Orlando Nicoară estimează că publicitatea online din România a crescut faţă de acelaşi interval din 2009 cu 10%-20%, scrie Financiarul. Pentru tot anul 2009, studiul ROADS (Romanian Online Advertising Study) a indicat o valoare a pieţei de 15,4 milioane de euro. Marius Pahomi (MEC Interaction) estimează o creştere de 10% a pieţei de publicitate online faţă de 2009, până la valoarea de 17 milioane de euro. Iar Laura Mihăilescu (Starcom) crede că piaţa de publicitate online a înregistrat o creştere până în luna aprilie 2010, după care s-au putut observa primele ezitări. De vină sunt măsurile anticriză ale guvernului.
Financiarul mai notează că Studiul de Audienta şi Trafic Internet - SATI livrează un nou indicator - numărul de clienţi unici pe ţări.
Publicitatea online: plus 10%-20% în primele şase luni
Televiziunea online Lipscani TV, care va difuza reportaje estivale din zona istorică a Bucureştiului, realizate de un grup de tineri, va începe să emită azi pe internet, a declarat pentru Mediafax coordonatorul proiectului, Alexandru Horia, notează Evenimentul zilei. Lipscani TV va difuza reportaje de pe străzile Lipscani, Şelari, Smârdan, Gabroveni, Covaci, Franceză şi Blănari.
Lipscani TV, televiziunea Centrului Istoric al Bucureştilor
RCS Media Group, grupul de presă italian care editează printre altele ziarele Corriere della Sera, Gazetta dello Sport şi El Mundo raportează pe primul semestru al anului 2010 venituri consolidate de 1,096 Milioane EUR, în creştere de la 1,092,5 Mil. EUR, cât înregistra pe primul semestru din 2009, scrie AdPlayers. Veniturile din publicitate ale grupului internaţional de media se ridică la 382 Mil. EUR, cu 5% mai mari comparativ cu aceeaşi perioadă din anul 2009, când trăgea linie sub cifra de 363,7 Milioane EUR, se mai arată într-un raport citat de AdPlayers.
382 Milioane EUR din publicitate pentru editorii Corriere della Sera şi Gazetta dello Sport
Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.roMirela Iordache, fostă directoare de vânzări de publicitate la Burda România, va conduce de la începutul lunii august vânzările Pressworks, companie care editează publicaţiile Cool Girl (lunar), Autoshow (bilunar) şi tilturile Star, Zău şi Şoc, notează AdPlayers. Noul director de marketing şi vânzări de la Pressworks va face echipă cu o fostă colegă, Silvia Letca (ex Glamour şi Burda) şi cu Alexandru Butu, fost redactor şef adjunct la Auto mondial.
Mirela Iordache vine director de publicitate la Pressworks (Cool Girl, Autoshow, Star)
Comentarii