Skip to main content

Gaura TVR din Liga Campionilor: zeci de milioane de euro. Planul lui Lăzescu pentru redresarea TVR

 

Cumpărarea drepturilor de difuzare pentru UEFA Champions League a lăsat o gaură uriaşă în bugetul TVR. “Vorbim de o pierdere de vreo 90%”, spune Alexandru Lăzescu, preşedintele TVR. Dacă valoarea contractului TVR este de aproximativ 35 de milioane, rezultă o gaură consistentă în urma acestei achiziţii.

Publicitate

Noul preşedinte al TVR şi-a prezentat planul de redresare a TVR, instituţie cu un deficit de 18 milioane de euro pe primele şase luni din 2010. Ce a făcut şi ce va face?

Într-o primă fază, Lăzescu a redus din cheltuielile TVR. "Am întors contracte de achiziţii de filme şi seriale de 5 milioane de euro", spune el. Într-o a doua fază, în următoarele luni, se va dezvolta un sistem de control al costurilor din televiziunea publică.

Situaţia TVR acum:

  • Sunt 3.300 de angajaţi, dintre care 2.730 în Bucureşti şi 570 în ţară.
  • Între 2000 şi 2009, cota de piaţă medie a televiziunilor publice din Uniunea Europeană a scăzut de la 32,2% la 28,6%). În aceeaşi perioadă, TVR a ajuns la o cotă de piaţă de 7,3% (de la 38,3%).
  • Ultimul an în care TVR a avut profit a fost 2005 (8,9 milioane de euro). De atunci, a ieşit pe minus.
  • În primele şase luni din 2010, deficitul este de 18 milioane de euro. La 30 iunie, TVR avea credite de 20,3 milioane de euro pentru acoperirea deficitului de cash flow.


Ce va face în materie de costuri:

  • "Am renegociat deja o parte din dintre contractile mari, care au avut ca rezultat ajustarea costurilor, în medie, cu 30%. În unele cazuri, reducerea a fost şi de 50%."
  • "Am dat la reanalizat achiziţii de filme şi de seriale în valoare de 5 milioane de euro. Încercăm să obţinem o renegociere."

Publicitate:

  • Vânzările de publicitate vor rămâne externalizate către companii specializate.
  • Vânzările TV vor fi separate de vânzările online. “Ne gândim dacă pentru online dezvoltăm propriul departament de publicitate sau dacă externalizăm către o companie, la fel ca spaţiul clasic”.
  • Anul trecut, publicitatea online a fost de 3.000 de euro.

TVR Info:

  • Este singurul post pentru care nu nu pot da niciun răspuns. “Nu ştiu încă exact ce vom face cu TVR Info”.

TVR 2:

  • Va fi transformat într-un post care să atragă un public tânăr. “La TVR 2 încercăm o gândire din temelii. Va fi un fel de Smart Education.”

Taxa TV:

"Cred că trebuie să avem în vedere o majorare a taxei TV. Toate ţările din jur au abonamente mai mari decât în România pentru posturile publice."

Oameni:

  • "Vom identifica, în următoarele luni, unde avem surplus, dacă este necesar să fie atâţia oameni acolo, cât de competenţi sunt. Vor fi pensionări care treuie făcute. Dar această evaluare o vom avea în două – trei luni."
  • "Nu vreau să arunc acum cifre."

Planul lui Lăzescu: Direcţiile strategice ale planului de redresare

Reducerea risipei:

  • pe termen scurt, prin renegocierea contractelor în derulare;
  • pe termen mediu şi lung, prin instrumente financiare viabile pentru gestiunea bugetelor de producţie şi achiziţii de filme, seriale şi sport.
  • Definirea unei identităţi clare a canalelor şi remodelarea grilelor;

O regândire a modului de promovare şi de creştere a vânzărilor din publicitate;

Atragerea de fonduri europene:

  • pentru reducerea costurilor (înlocuirea sistemelor de iluminat, independenţă energetică etc.);
  • pentru Academia TVR;
  • pentru digitalizarea şi monetizarea arhivei TVR;

Migrare accelerată către multi-media: integrare şi interactivitate;

Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro
viewscnt

Comentarii

  • ducu ducu
    bai mara,sper ca anca gheorghe sa te dea afara ca se vede ca esti plina de acele frustrari tipic tvr-iste!
  • Mara Mara
    In Consiliul de Administratie de maine, 24.09.2010, se va propune, si mai mult ca sigur, se va vota o reorganizare (asa zisa eficientizare)a departamentului de marketing, adica se adauga la denumirea departamentului si cuvantul marketing. Prin urmare se poate da concurs pe postul nou de director. Deja se stie cine o sa castige concursul (care se presupune ca se da pe bune) de Director de Marketing si Vanzari: D-na Anca Gheorghe. Aceasta, avand siguranta viitorului post, a promis deja posturi de brand manager (care se vor da tot prin concurs) unor apropiate ale "domniei sale". Desi Andi Lazescu este de facto Presedinte Director General al TVR, acesta nu ia nicio decizie fara acesta doamna.
  • sorin sorin
    olaianos chiar stie meserie...cred ca e singurul de pe acolo care mai stie...ailalti vai mama lor...cel putin cu replayul da clasa tuturor
  • ana ana
    Nu-mi dau seama in ce consta treaba buna facuta de Sassu (marketing ioc, vanzari la pamant) dar inteleg ca acea treaba inseamna o gaura de 18 mil. euro in sase luni. E incredibil... Din tabel reiese ca minusul total pe tot anul trecut a fost de 11 milioane. Cum naiba a reusit Sassu sa ajunga anul asta la pierderi de 18 milioane in doar sase luni? N-as vrea sa fiu in locul lui Lazescu, pe bune!
  • Dumitritza Dumitritza
    Daca e adevarata faza cu 3000 de euro pe online anul trecut, merita trei palme pe minut aia care se ocupa de asa ceva.

    Cum, bah, sa dai Mondialele si Liga Campionilor in webcast si sa incasezi doar atat din publicitate (nu ma refer si alte alea...)??? CUUUUM?

    Eh... noi sa fim sanatosi si sa stam pe salarii de 80 de milioane si sa stam degeaba...
  • Petre Petre
    Olaianos stie meserie? AAAHHAHAHAHAHAHAHAAAAA!

    Mai vorbim cand o sa afli de ce e poreclit "Ursu' de la Racadau"...
  • sorin sorin
    Mariti abonamentul TV - eu ma uit pe online si nu, nu la TVR...Se duce draq si televiziunea publica...Cum naiba la noi singurele solutii de redresare - inseamna majorari de taxe...??? Ceva inteligent nu se poate?
  • daniel daniel
    Păcat !! Sassu a făcut treabă foarte bună..acuma ..deşteptu' ăsta începe să facă economii ..nu mai dă : dr house ,gray's anatomy ,champions league, word cup ..probabil nici euro 2012 ,olimpiada de vară păi nu mai ai ce să vezi ..o să se mai uite la tvr fix **la!!
  • BlogdeProst BlogdeProst
    Tvru' si Champions Leagueu'...e ca si cum ar fi luat Otv Oscarurile...
  • Ion Ion
    Liga Campioniloer e un program supertare care costa ceva iar gaura lui vine de la lipsa promovarii lui si de la lipsa de publicitate. Ce audienta sa faci cu emisiunile de dinainte si de dupa cand ele sint f scurte si apar prafuitul Ionel Stoica imbracat ca in 1983, omul de la ploaia de stele Cosmin Cernat , Ticleanu, care bat campii fara sa spuna nimic? Anul trecut mai apareau G Popescu, G Balint, Cheotea de la ProSport, Olaianos. Acestia explicau pe bune stiau meserie. Priviti cum promoveaza ProTV Liga Europa si cata nepasare e la TVR pentru Liga Campionilor. TVR nu o sa iasa din imaginea prafuita daca nu schimba ceva din temelii la nivelul intregului post.
  • Ciprian Ciprian
    Nu ma mai uit la TV de aprox. un an... Dar cand ma uitam TVR dadea unele dintre cele mai noi si faine seriale, plus filme decente, nu rebuturi prezentate de televiziunile "comerciale".
    Liga, F1, Fifa World Cup, toate evenimentele majore tot la TVR. Pai ce dracu mai plateste tot romanul cotizatie daca nu dau chestii de buna calitate.
    Auzi la el ca a taiat 5 milioane din seriale. Pai si normal ca daca vrei sa dai House te costa. Daca dai State de Romania sau Inima de Tigan te costa 2 bani, e adevarat.
  • dan dan
    Suna bine ce vrea dl. Lazescu, sa vedem daca poate sa puna si in aplicare acest plan. Mie, sincer, mi-a placut ce a facut Sassu, adica TVR devenise, calitativ, cel mai bun post din Romania (nu ca ar fi avut cine stie ce concurenta in privinta calitatii). Dar nu stiam de pierderi, si nici ca promovarea era atat de proasta. 3000 de euro din publicitate online?? Si-au pus singuri AdSense, sau cum?

    Dar asta cu marirea taxei mi se pare o tampenie. Taxa, in general, mi se pare o tampenie, mai ales modul de colectare. Pot sa faca bani si fara ea, daca sunt destepti. Oricum, dlui. Lazescu ii urez succes. Vreau un post misto.

Trimite un comentariu

sus