Skip to main content

14 octombrie: Marius Hagger, managerul de criză al Ringier, la sfârşit de mandat

 
Marius_Hagger-mica
Marius_Hagger-mica

În pragul întoarcerii în Elveţia, Marius Hagger, managerul de criză al Ringier România, vorbeşte într-un interviu acordat Wall-Street.ro despre deciziile sale, despre competiţia cu Adevărul Holding şi despre ce a învăţat în doi ani de criză românească.

Publicitate

"Nu e o experienţă foarte plăcută să fii manager de criză. E mai plăcut, aşa cum a fost în cazul predecesorilor mei, dacă ajungi la partea din ciclu unde cifra de afaceri creşte, cotele de piaţă cresc, profiturile cresc şi poţi lansa proiecte noi. Dar adevărata calitate a unui board de conducere se vede în astfel de vremuri”, spune Hagger.

Marius Hagger, despre investiţiile făcut de Adevărul Holding: “Dar nu am mai înţeles atunci când au continuat să cheltuiască sume enorme de bani pe promoţii, cum ar fi ClickMania, cu acele câştiguri uriaşe de 1 milion de euro şi cu milioanele de euro cheltuite pe televiziune, pentru a câştiga cotă de piaţă şi poziţia numărul unu, pe care n-au putut-o valorifica prin încasări din publicitate (...)Pentru că dacă eşti numărul unu pe o piaţă care a scăzut până la nivelul începutului anilor 2000, pur şi simplu pierzi bani”.

Hagger a vorbit şi despre diferenţele majore dintre piaţa de media din România şi alte pieţe străine. „Ce am observat in Romania şi e diferit fata de alte piete – comportamentul de business nu respecta logica în afaceri. Media nu sunt întotdeauna considerate ca fiind niste businessuri, ci în multe cazuri motivaţia pentru a edita ziare şi reviste e alta. Unele lucruri pe care le înveţi ca la carte pur şi simplu nu sunt respectate aici”.
Elvetianul din "cea mai dificila piata" a grupului Ringier

Adevărul prezintă astăzi ultima parte a seriei de articole dedicate unuia dintre cele mai importante evenimente din România ultimului deceniu: răpirea a trei jurnalişti români, în Irak, în primăvara anului 2005. Fostul jurnalist capturat în Irak, în prezent cameraman al Preşedinţiei Române, explică motivele pentru care Traian Băsescu s-a ataşat mai mult de el decât de ceilalţi doi colegi ai săi. Sorin Mişcoci crede că este în viaţă datorită preşedintelui Traian Băsescu. La rândul său, şeful statului s-a ataşat de Sorin şi l-a luat cameraman la Cotroceni. "Dacă mi-ar cere sfatul un jurnalist care are posibilitatea să meargă într-o zonă de conflict, i-aş spune să nu se ducă. Războiul nu mai e ce a fost."
Sorin Mişcoci: „Băsescu a crezut că sunt mort“

Majoritatea comentatorilor şi realizatorilor sportivi au migrat între televiziuni atât în funcţie de drepturile de difuzare ale meciurilor din Liga I, cât şi de suma oferită de noii patroni, scrie Adevărul. Vlad Enăchescu, Emil Grădinescu şi Cosmin Cernat se numără printre „migratorii“ care au trecut în ultimii ani de la o televiziune la alta. Chiar dacă drepturile de difuzare pentru partidele de fotbal din Liga I au fost în ultimii trei ani în ograda consorţiului RCS&RDS-Antena 1, comentatorii de meciuri au alergat de la o televiziune la alta. Anul acesta o nouă televiziune a intrat în joc: Dolce Sport. Postul TV a atras nume mari din televiziune, comentatori şi realizatori care au decis să părăsească GSP TV şi Telesport. Printre aceştia se numără Vlad Enăchescu, care a renunţat la funcţia de director al postului Telesport pentru a conduce noua televiziune. Dolce TV a atras o mare parte a echipei disponibilizată anul acesta de la Telesport. Alături de Enăchescu au mai venit şi cunoscuţii comentatori şi realizatori Bogdan Cosmescu, Emil Grădinescu, Cosmin Băleanu şi Costin Ştucan.
Comentatorii de sport, „traseiştii TV“

Din 3 octombrie, Prima TV a reluat campaniile „Stop indiferenţei!", punând de această dată accentul pe drepturile consumatorilor, scrie România liberă. “Vom prezenta drepturile consumatorilor, încercând astfel să educăm consumatorul, să-l conştientizăm în ceea ce priveşte drepturile pe care le are. În acelaşi timp, încurajăm oamenii să reacţioneze, să-şi ceară drepturile şi, odată ce le cunosc, să nu se resemneze. E vorba de schimbarea unei mentalităţi de perdant, pe care mulţi dintre noi încă o avem în relaţia cu diferite instituţii, companii ale căror servicii le plătim cu vârf şi îndesat şi care, prin urmare, sunt în slujba noastră, fie că sunt de stat sau private”, a declarat Cristina Ţopescu într-un interviu acordat România liberă.
Cristina Ţopescu: În general, consumatorul român se resemnează

Evenimentul Zilele Franco-Române ale Audiovizualului şi Cinematografiei va avea loc pe 18-19 octombrie, la Bucureşti, scrie HotNews, pe scurt. La eveniment vor fi prezenţi, între alţii, Martin Rogard, creatorul Dailymotion, Arnaud Ngatcha, consilierul preşedintelui France Televisions şi Agnes Lanoe, directoarea responsabilă de strategia canalului ARTE.
Pe scurt: Zilele Franco-Române ale Audiovizualului.

Indoor Partnership, pool de media format de agenţiile de indoor advertising Elevate şi Sugar Media la începutul anului, şi-a suspendat activitatea, a declarat pentru DailyBusiness.ro Tudor Maxim, managing partnerul Elevate.
Singurul pool de media din indoor-ul românesc şi-a suspendat activitatea

Autor: Carmen Maria Andronache carmenpaginademedia.ro
viewscnt

Trimite un comentariu

sus