Lansată recent pe piaţă, Aqua Carpatica se promovează drept “Singura apă minerală din lume fără nitraţi”, într-un spot cu elemente comparative.
Reclama vorbeşte de procentul de nitraţi existent la "o apă renumită din Alpi" şi la "o apă cunoscută din Norvegia". Reclama nu nominalizează mărcile (lucru interzis de lege), dar acestea se pot identifica: Evian şi Voss.
Înainte de declaraţiile oficialilor companiei, reclama:
Ce spun reprezentanţii Aqua Carpatica?
Aqua Carpatica este deţinută de Jean Valvis, fostul proprietar al mărcii Dorna, pe care a vândut-o, în urmă cu câţiva ani, către Coca Cola. Campania pentru Aqua Carpatica a fost realizată de agenţia Cohnandjansen JWT.
De ce s-a ales un concept bazat pe comparaţie? Sugerează reclama că celelalte mărci de apă mineral sunt nocive, pentru că au nitraţi?
Valentina Vesler, PR & Communication Manager, pentru paginademedia.ro:
Noi avem un element diferenţiator pe care nu îl poţi scoate în evidenţă decât prin comparaţie. Există un normativ pentru apele minerale, iar singura cerinţă pe care celelalte ape nu o pot satisface este legată de nitraţi.
Este publicitate comparativă?
Ne-am documentat în legătură cu publicitatea comparativă, dar nu facem o comparaţie arătând cu degetul. Nu identificăm în mod explicit un concurent.
Se spune "o cunoscută apă din Alpi". Nu e comparativ?
Dar nu o fac în mod explicit, nu dau nume de brand şi niciun element identificator.
Ce aţi vrut să spuneţi prin apa din Alpi şi apa din Norvegia?
Trebuia să dăm un exemplu.
V-aţi gândit la Evian şi la Voss când aţi făcut reclama?
Nu în mod explicit.
Deci v-aţi gândit.
Nu cred că acesta este mesajul. Nu vreau să aduc în atenţie un alt concurent, dar trebuie să aduc în atenţie o altă marcă. Trebuie să arăt lumii că este apa fără nitraţi. Era o problemă dacă arătam în mod explicit.
Citez din Codul de reglementare în audiovizual: “Este interzisă orice formă de promovare a unor produse sau a unor servicii care sugerează publicului ori îl instigă să renunţe la alte produse sau servicii similare ori asemănătoare, pe motivul că acestea din urmă devin inutile sau improprii folosinţei.”
Se sugerează că acel procentaj de nitraţi poate fi dăunător?
Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.roNu se sugerează asta. Intenţia noastră a fost să arătăm că noi avem acel element diferenţiator.
Dar nu încalc legea. Folosesc nişte atuuri care merită să fie aduse în atenţia publicului.
Nicidecum nu vrem să lovim în concurenţă. Ei ştiu că nişte limite legale ale nitraţilor şi că este foarte greu să ai nivelul zero.
Atâta timp cât identificarea unui potenţial concurent nu se poate face, este corect. Prezint în mod obiectiv acele date care scot în evidenţă unicitatea apei. Toate datele sunt verificabile, nu am spus neadevăruri.
Comentarii
Atentie apa minerala plata contine nitrati!! Pe eticheta nu apare mentionata sursa si multe alte lucruri.... foarte mult amatorism
Comparativa.. necomparativa.. esenta este ca aceasta apa declara CLAR ca este cea mai pura din lume ! Noi ce trebuie ? sa plangem pt celelalte care eventual nici macar declara continutul de nitrati pe eticheta si ....ipotetic sa avem mila de ele ?
Personal ma bucur ca exista o asemenea apa in Romania !
oricum madam vesler e foarte tare.si sexy.
Pe de altă parte, în SUA e voie să arăţi inclusiv marca şi produsul concurent în propriul spot şi asta dinamizează piaţa. Asta ar fi în sprijinul clienţilor, comparaţia pe criterii ştiinţifice. În calitate de consumator aş vrea să văd de ce marca X e mai bună decît Y, deci m-aş bucura să am reclame comparative, cu precizarea mărcilor concurente.
pe principiul asta trebuie interzise reclamele la cam toti detergentii si la toate produsele de spalat vase din Ro.Cu fiecare dintre ele poti spala de 10 ori mai mult decat cu "un produs obisnuit"!