Programele de teleshopping în care sunt promovate ţigările electronice sunt la limita legii, a decis Consiliul Naţional al Audiovizualului. Membrii forului nu s-au pus însă de acord asupra măsurii pe care o vor lua impotriva acestor clipuri de promovare.
O decizie în acest sens va fi luată într-una dintre şedinţele de săptămâna viitoare după ce Consiliul va avea şi un punct de vedere oficial din partea Consiliului Român pentru Publicitate (RAC).
Paginademedia.ro a atras atenţia, încă de săptămâna trecută, că reclamele la ţigările electronice sunt la limita legii aici.
În şedinţa de astăzi, unii dintre membri CNA au fost pentru interzicerea totală a promovării ţigărilor electronice pe TV, în timp ce alţii s-au pronunţat pentru interzicerea acestui tip de reclamă până la ora 22.00, luând în considerare legislaţia privind protecţia copiului.
Ce au discutat membrii CNA despre acest subiect?
Cristina Trepcea, membru CNA:
"Nu deschid uşa audiovizualului reclamelor ăstora. Intrarea în legalitate înseamnă că nu se dau la televizor. Nu se difuzează deloc."
Răsvan Popescu, preşedinte CNA:
"Nu mergem pe ideea că nu se poate face reclamă la acest produs, ci că în modul în care sunt realizate sunt arătate persoane care fumează."
Cristina Trepcea, membru CNA:
„Spotul face publicitate la fumat. Maine, poimaine, o să facă publicitate la iarbă, că nici aia nu e tutun.”
Narcisa Iorga, membru CNA:
“Se poate face reclamă la tigara electronică, dar fără să-mi arate gestul de a fuma, fără să-mi arate paralela cu fumatul. Eu am o problemă cu gestul de a fuma. Arătaţi tigarea eletronică şi atât."
“Gestul este acelaşi, îmi arată pipa, ţigările din tutun s.a. Vreau să vă anunţ că am avut o discuţie informală cu reprezentanţii audiovizualului aşteptând să-l retragă din propria iniţiativă, dar acest lucru nu s-a întâmplat.”
Ce spune legislaţia audiovizuală?
Legea audiovizualului:
“Este interzisă difuzarea în intervalul orar 6,00 – 20,00 de programe audiovizuale de studio sau realizate în direct în care se fumează, se consumă băuturi alcoolice ori se prezintă acte de comportament obscen.”
Codul audiovizualului:
“Orice formă de comunicare comercială audiovizuală pentru ţigări şi alte produse pe bază de tutun este interzisă.”
Serviciul de monitorizare al Consiliului Naţional al Audiovizualului a realizat o monitorizare pe data de 20 ianuarie privind materialele video care promovează ţigările electronice. Potrivit acesteia, posturile care difuzează astfel de reclame sunt: Acasă TV, Antena1, OTV, Prima TV, TVR2, Kanal D şi B1 TV. Monitorizarea a fost făcută pe data de 20 ianuarie 2012.
Citeşte şi:
Autor: Carmen Maria Andronache carmenpaginademedia.ro
Exista legal sau ilegal.
"Limita legii" e din categoria "bolidul de sute de cai/mii de euro", "oamenii legii", "patrupedul", "fiare contorsionate", "incendiu devastator", "descoperire macabra", "etnie roma", "final tragic", "caz incredibil", "daca va fi gasit vinovat risca ani grei de puscarie", "stranierii" "lovitura de teatru", etc, etc, etc.
Asta este presa moarta, lipsita de patriotism si curaj, alcatuita din prosti, modelata de Freedom House, Soros si facultatile de profil.