Discuţii aprinse între publicitarul Bogdan Naumovici şi Mircea Toma, preşedintele Agenţiei de Monitorizare a Presei-Active Watch, pe tema comunicării proiectului Roşia Montană Gold Corporation în emisiunea Judecă Tu de la TVR.
Mircea Toma susţine că Roşia Montană Gold Corporation dezinformează şi că au fost blocate toate informaţiile alternative prin cumpărarea de reclamă în toate publicaţiile româneşti, cu excepţia ziarului Adevărul. De cealaltă parte, Naumovici vine cu statistici: "Din 12.472 de articole şi apariţii în presă în tot anul 2011, 34% au fost pozitive, 30% neutre, 36% au fost negative".
Schimbul de replici, în continuare: Mircea Toma a vorbit despre "manipularea care se comite cu prilejul acestui proiect":
"În România sunt 78% din cetăţeni care cred că este important ca proiectul RMGC să fie lansat pentru a rezolva problemele de muncă de acolo. Aceşti cetăţeni au înfulecat timp de doi ani o campanie în care au fost convinşi cu ajutorul doamnei Sanda Lungu şi a altor cetăţeni trişti din zonă să povestească cât e de greu acolo fără locuri de muncă".
"Campania de care vorbesc a fost foarte profesionistă, impactul este după cum spuneam la început, fără precedent, dar are o mare calitate care o face aproape penală din punctul de vedere al codului deontologic. Ea a fost însoţită de blocarea tuturor informaţiilor alternative".
Mai am ceva de adăugat. Campania este mincinoasă, nu doar că informaţia alternativă este blocată. Au fost mai multe spoturi publicitare care au fost blocate de noi şi de alte organizaţii care au fost blocate prin CNA sau prin RAC.
La rândul său, Bogdan Naumovici, şeful 23 Communication Ideas, agenţia care se ocupă de publicitatea pentru Roşia Montană Gold Corporation, a contraatacat:
Autor: Iulia Bunea iulia.buneapaginademedia.ro"Am toate deciziile CNA din 2009 până în 2011. Niciuna, nici măcar una singură nu a interzis vreun spot de la Roşia Montana. Niciuna. Deciziile sunt publice pe site-ul CNA."
"Susţineţi că este o campanie care manipulează şi că s-a pus pumnul în gura presei. Din 12.472 de articole şi apariţii în presă în tot anul 2011, 34% au fost pozitive, 30% neutre, 36% au fost negative".
"Haideţi să vă arăt cam de câtă credibilitate vă bucuraţi dumneavoastră. Aceasta este revista 24 Fun, un ghid în care domnul Toma scria. E o opinie în care domnul Toma vorbeşte despre manipularea presei, despre faptul că nu se poate spune niciodată adevărul în orice publicaţie în care există reclamă de la Roşia Montană. Pe această pagină este reclama de la Roşia Montană şi tot acolo este şi articolul scris de domnul Toma împotriva Roşia Montană."
Comentarii