Se ia un mesaj (sau o campanie) şi se introduce în sistem. Mesajul este preluat de aşa numiţii "buzz editori" înscrişi în sistem şi dat mai departe în grupurile de prieteni de pe reţelele lor sociale (Facebook, Twitter etc).
Acesta este, pe scurt, mecanismul platformei de promovare Buzzeditor.
Mai multe detalii, în interviul de mai jos, cu Alex Dicu, fondatorul platformei:
Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.roCe inseamna platforma Buzzeditor?
Buzzeditor este un tool innovator prin care advertiserii pot crea buzz in timp real.Folosind Buzzeditor, advertiserii pot sa se conecteze in timp real cu persoanele influente in cercurile lor de prieteni (prin retelele de socializare Facebook, Twitter etc.). Noi numim aceste peroane influente, simplu "buzz editori".
Buzzeditor analizeaza activitatea fiecarui utilizator din platforma noastra si pe baza unor algoritmi matematici poate determina nivelul de influenta al fiecaruia in cercul lor de prieteni. Algoritmii nostri sunt bazati pe indictaori ce pot genera rezultate.
Astfel, Buzzeditor poate sa potriveasca exact nevoile de comunicare ale unui advertiser cu exact buzz editorii de care au nevoie. Este exact “word of mouth”, insa in varianta digitala.
Cum se poate promova un mesaj sau o campanie prin Buzzeditor?
Foarte simplu:
- un advertiser foloseste platforma noastra pentru a invita “buzz editori” sa incerce produsele/serviciile ce doresc sa fie promovate;
- platforma noastra automat potriveste nevoile de comunicare ale advertiserilor cu exact buzz editorii de care are nevoie;
- apoi, acesti buzz editori isi dau cu parerea in cercul lor de prieteni (prin retelele de socializare).
- advertiserii pot vedea in timp real indicatorii de perfomanta ale campaniei.
Care sunt avantajele sistemului fata de alte sisteme de promovare?
Cel mai important avantaj este acela ca persoanele care vor auzi despre produsul/serviciul promovat, vor auzi de la un prieten, nu dintr-o reclama. Este extrem de important acest lucru. Statisticile arata ca peste 90% din cumparatori sunt influentati de opiniile prietenilor si mai putin de 35% au incerede in mesaje publicitare.
Cine sunt cei care dau mesajul mai departe?
Cei care dau mesajul mai departe sunt persoane (ca mine si ca tine) care au fost identificate de platforma Buzzeditor ca avand un anumit nivel de influenta in cercul lor de prieteni intr-un anumit context.
Cum se inscriu in sistem?
Oricine poate creea buzz in cercul lor de prieteni. Deci oricine poate deveni un buzz editor. Tot ce trebuie sa faca este sa se conecteze in platforma noastra. Evident, ca odata conectati, platforma noastra analizeaza comportamentul lor si le stabileste nivelul de influenta pe unanumit topic. Astfel, platfoma noastra va stii cum sa-i potriveasca cu advertiserii.
La citi oameni poate ajunge mesajul?
In Romania abia am lansat produsul. In Canada, unde am lansat produsul initial, am avut o campanie pentru o aplicatie de iPhone cu peste 250 de buzz editors care a atins un reach de aproape 300.000 de persoane. Inca o data, foarte important de mentionat, ca aceste persoane aud de produsul/serviciul respectiv de la un prieten, nu dintr-o reclama.
Pe ce retele sociale ajunge mesajul?
Facebook, Twitter, Google+ (si in permanenta adaugam si alte retele sociale).
Ce fel de mesaje se pot promova prin acest sistem?
Orice companie care considera ca produsul/serviciul lor se poate promova din gura in gura este pretabil pentru Buzzeditor.
Care este costul unei campanii pe Buzzeditor?
Un advertiser intotdeauna va avea 2 costuri: produsul sau servicul care il ofera gratuit buzz editorilor (in scopul revizuirii); un cost de folosire al platformei (un cost per fiecare editor selectat care difera in functie de nivelul de influent pe care il are). Costul este de aproximativ trei euro pentru fiecare buzz editor care a dat mai departe mesajul.
Cine sunt proprietarii Buzzeditor?
Buzzeditor este destinut de grupul de firme Brand New App Inc., Toronto, Canada. Din acest grup de firme face parte si compania Onezonemedia, din Romania.
Fondatorul Buzzeditor este Alexandru Dicu (subsemnatul).
Comentarii