Skip to main content

Profi: Sunt mort sau nu? Aceasta-i întrebarea! O reclamă care vrea să te scoale din morţi.

 

Profi ne pune mintea la încercare în ultima reclamă. “Am trăit s-o văd şi pe-asta”, spune un mort care se ridică din coşciug. Cum a trăit, dacă tocmai fusese mort până atunci?

Publicitate

O reclamă care combină într-un mod să-i spunem curios o înmormântare cu un magazin, o proaspătă văduvă extaziată în faţa unei banane şi a unui pui întreg la promoţie.

Spotul Profi

E o prostie, spune Bogdan Naumovici despre reclamă. Este un Everest de rupturi logice, spune Liviu David, director de creaţie Next Advertising. Cei de la Profi au însă câteva răspunsuri pentru execuţia reclamei. Detalii, în continuare:

Ce spun reprezentanţii Profi?

Noul Profi are o noua abordare în publicitatea pe televiziune, adaptând la condiţiile României de astăzi, într-un fel original şi cu o doză de umor negru, dar jovial, mesajul: “Don’t worry, be happy!” (Nu-ţi mai face atâtea griji, bucură-te!).

Ce e drept, spotul a stârnit controverse, unele voci criticând această abordare, altele apreciind noutatea. Desigur, frumuseţea sau urâţenia depind de cum înţelege fiecare să le vadă.

Bogdan Naumovici, director de creaţie al 23 Communication Ideas, spune scurt: "o prostie de spot".

"Prost gândit, prost regizat, prost jucat. Ce altceva să spui despre el? A, da, că replica de final e împrumutată dintr-o caricatură a lui Mardale", a mai adăugat omul de creaţie.

Liviu David, director de creaţie Next Advertising, e de părere că subiectul ar fi putut genera poveşti amuzante, însă creatorilor campaniei "nu le-a ieşit şi asta e bine". "Prin comparaţie, orice am face pare genial. Nu ne vom pierde slujbele prea curând", mai crede Liviu David.

Liviu David:

Spotul e un un munte de rupturi logice. Un Omul, un Everest de rupturi logice. Văduva îndurerată lasă cortegiul şi fuge la magazin, unde e evident încântată de tot ce vede, mere, banane, carne, oameni cu coşuri, apoi ţâşneşte de acolo cu un pui rumenit pe care îl oferă familiei plăcut surprinse. O mişcare previzibilă, dealtfel.

Mortul se trezeşte, perfect explicabil, şi spune că a trăit s-o vadă şi pe asta (la care dintre grozăvii se referă?), deşi până atunci era mort. Sau nu era? Iar textul de final ne plesneşte cu preţuri de pomana. Adică degeaba. Are rost să ne întrebăm la fiecare două secunde "de ce?". Clientul şi-a făcut singur reclama, de aia. Acum se distrează citindu-ne analiza literara.

Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro
viewscnt

Comentarii

  • C C
    Nu văd nicio ruptură logică, doar că o să-mi fie imposibil să cumpăr ceva de la ei, fără să simt un val de greață. E o manea publicitară. Ăștia de la marketing și pubicitate au și ei maneliștii lor...
  • Vali Vali
    ce spectatoare, se vede ca esti tot de la o "agentie" de furat bani din publicitate
  • aidan aidan
    reclamele(de fapt campania) pt rosia montana sunt bine facute dpdv profesional dar sunt o magarie dpdv mesaj!pentru ca manip.u.leaza!intoxica!acolo sunt niste oameni care vor bani pe case si pamant si dupa ce ii iau se cara lasand mortii 4 munti!ei nu vor munci in mina pentru ca nu exista mina.extractiile de suprafata nu se fac cu tarnacopul!dar filmarile sunt curate, de calitate, pot sa pun mana in foc ca s-a lucrat ca la carte. de aia am boala pe naumovici ca s-a bagat in rahatul lui basescu nepasandu-i de efectul devastator al cianurilor.dar banul e ochiul dracului!
  • aidan aidan
    vreo cateva sute de emisiuni si inainte 14 ani de montaj, de ala clasic, cu reguli cinematografice, fara efecte,efectele erau compensate de talentul operatorului si de decupajul facut inainte.cu unghiuri, incadraturi,recuzita. sa-ti spun cat de evident era pus marul ala rosu pe care-l ia ?daca faceam stop-cadru iti spuneam cu precizie ce mar va fi luat.nu mai spun ca se duce la raionul cu carne cruda dar iese cu un pui prajit!nu mai spun ,ba spun,ca dricul era inchis si deodata mortul e pe jumatate afara!macar un cadru intemediar, cu mortul itindu-se interesat de ce sa intampla pentru a-l gasi la final viu si pe jumatate afara din dric!exista niste conventii care se respecta,altfel nu placi publicului.fara suparare.la mine la serviciu faci o reclama ca asta in 8 ore de filmare in care ore pui si deplasarea de la un loc la altul daca nu-s in vecinatate!dar cu decupajul si prospectiile facute din timp.
  • Vali Vali
    E tare sa vezi comentariile de mai sus cunoscand mai multe despre productia acestei reclame. E super tare ca asa zisii profesionisti in media nu au reusit sa priceapa aceasta reclama, dar oamenii de rand au inteles foarte bine mesajul...
    Reclama nu e nici la ulei, nici la pui, nici la zahar, nici la cartofi... astea sunt doar promotiile saptamanii, la sfarsitul reclamei propriuzise... In marketing si publicitate e valabil urmatorul concept: Nu-i frumos ce-ti place, ci e frumos ce se vinde!
  • Zoon Politikon Zoon Politikon
    Este cel putin nepotrivita ca abordare, daca nu cretina de-a dreptul.
  • lucian lucian
    Tot ce conteaza e ca ai retinut acele reclame cu Rosia Montana. Se aplica si in cazul reclamei la Profi. Reclamele care atrag sunt taman cele aflate la extreme - ori prea bune, ori prea proaste, adica le retii. In cazurile de fata ambele cred ca si-au atins targetul.
  • profiterol profiterol
    ma udi, io cred ca tu chiar ai niste mancarimi cand o vezi pe vaduva. ai grija sa nu te surprinda mortu cu ea la raionul de mezeluri ca o sa ti se moaie parizerul
  • udi alan udi alan
    @daniel,
    no, batrane,daca tot ai monopolul asupra umorului si bunului simt (e vreo contadictie in termeni?...nu,dani e mai presus de mofturile astea irationale!)atunci da mi si mie retzetarul cu ingrediente,dozaj,atentionari speciale, efecte secundare...ca o armata intreaga de filozofi si psihanalisti tot speculeaza de niste milenii pe tema asta si nu pare inca a fi cazut la un numitor comun...dar,cred ca numitorul comun esti tu! evrika!
  • Naum Bogdanovici Naum Bogdanovici
    Da' reclamele alea in care amarastenii care plang ca n-au locuri de munca la Rosia Montana cum sunt? Cumva niste capodopere ale genului? Nicidecum! Si in piata se spune ca le-ar fi facut marele Naumovici...
















    cumva niste capodopere ale
  • Silviul Silviul
    E o reclamă proastă rău. Dar e atât de proastă, încât toată lumea vorbeşte despre ea.
    Un tip spunea că "there is no such thing as bad publicity except your own obituary".
  • Alecu Alecu
    Aidan, tu cu ce te lauzi? Adica, asa personal ce ai facut pana acum remarcabil in viata?
  • Alecu Alecu
    Pentru ca ar libertatea sa o faca. Simplu. Ca e suparat sau nu...treaba lui.
    Personal, eu cred ca Bogdan e suparat de felul sau, dar asta nu-i o problema prea mare pentru noi.
  • Alecu Alecu
    Draga mea,
    Chiar e o strategie de marketing. Ai auzit de Lacoste?
    Cat despre spot...mie imi plac tare mult cele de la PG, de la Altex, Rosia Montana.
    Opere de arta, nu gluma.
  • aidan aidan
    chiar un rebut!prost gandita, prost(execrabil)montata, nu are nimic!e nula!daca nu ar fi foooarte proasta!eu am boala pe naumovici pt rosia montana dar asta cand o pune de un"si ce sa vezi, era tac'su!" e tatal lor!fara suparare!ma intreb cat le-a luat sa faca nimic si cat a costat nimicul grotesc.mortul daca-i mort cum masa a trait s-o vada si pe asta?

Trimite un comentariu

sus