Imagini de tipul “nainte şi după folosire” erau folosite şi în 1923 pentru a demonstra beneficiile unor produse. Mai exact, a produselor care ajută la mărirea bustului.
„Forme pline şi frumoase, un bust rotund şi voluptos, o figură plăcută şi armonioasă câştigă persoane delicate şi slabe prin întrebuinţarea de Robose scutit prin lege“. Şi pentru a fi mai convingător, textul este încadrat de două desene demonstrative: într-unul apare o tânără slăbuţă, fără bust, iar în celălalt aceeaşi tânără, mai „rotundă şi voluptoasă“.
Pentru că săptămâna trecută am sărbătorit ziua femeii, paginademedia.ro a făcut o selecţie a reclamelor la produsele destinate doamnelor.
Selecţia, în continuare:
“Allo!....Allo!... Secretul frumuseţei mele? Dar n-am niciunul, mă serversc pur şi simplu de faimoasa cremă Isis”, spune o reclamă din anul 1917. Doamnele preocupate încă de la începutul secolului trecut de albeaţa tenului lor puteau apela cu încredere la crema Isis, pe bază de “pudră cu orez”.
O altă reclamă propune Regeneratorul de păr sicilian, un fel de vopsea ce redă „părului încărunţit coloarea tinereţii“ şi care promite să nu lase „ceva urmă rea sau pată pe haine“.
Autor: Iulia Bunea iulia.buneapaginademedia.roReclamele au fost strânse de Ancuţa Lăcrimioara Chiş şi sunt parte a proiectului Un secol de publicitate în România.
Comentarii