Sorin Enache, directorul Realitatea TV, a adresat colegilor săi o scrisoare, în care-şi manifestă uluirea faţă de audienţele postului de televiziune pe care-l conduce, audienţe care au scăzut dramatic.
Enache consideră că cei de la Kantar Media sunt niste proşti. "Audienţele sunt aşa cum sunt pentru că sunt masurate de nişte proşti ( nu cred ca şi hoţi)”, spune Enache în mailul trimis colegilor, citat de Impactnews.ro.
În scrisoare, directorul Realitatea afirmă:
“În anul 2012, ne întoarcem evul mediu al măsurării audienţelor. Nu cred foarte tare în paranoia că s-ar şti adrese, asta ar explica doar parţial balamucul ăsta, adica ar fi valabil doar pentru o anumita staţie, dar nu cred.
Parerea mea este că cei de la Kantar Media sunt doar proşti , nu şi hoti. Ceea ce e rau într-un fel :-) , pentru ca fiind prosti nu înteleg ce li se întâmplă , se uita perplecşi la noi, habar nu au unde greşesc . Au încercat să arunce cu tot felul de detalii tehnice, care nu sunt valabile atâta timp cât rezultatele sunt atât de aiurea”.
“Eu am fost mai preocupat de segmentul staţiilor de stiri , unde am vazut că Antena 3 are mai mult decat dublu peste noapte, Romania TV trece de la 0.1 la 0.5. Adică la o audienţă pe care Antena 3 a facut-o după 2 ani de muncă, campanii de marketing, având brandul Antena şi forţa grupului Intact în spate. Din cauza lui Kantar ,televiziunea lui Sebi , care a apărut de pe o zi pe alta, şi-a schimbat numele de 3 ori în 3 săptămâni, a făcut zero efort de marketing, ajunge în 24 de ore la 0.5.”
“ Nu luaţi aşa în serios cifrele pe care le primiţi momentan, pentru ca ele sunt varză”, concluzioneaza Enache.
Autor: Carmen Maria Andronache carmenpaginademedia.ro
In prezent, zice-se ca se alege un panel de 1200 familii care ar fi reprezentativ dpdv statistic-venit, natie, sex, domiciliu samd. Apoi ne spune madama de la masurare ca se instaleaza peoplemetre la fiecare TV aflat in acea familie.
Si de aici apar probleme: esantionul statistic reprezentativ pentru populatia Romaniei nu inseamna ca este reprezentativ si pentru consumatorul de TV.De ce? Pentru ca nu se stie si cate familii au 2-3-4 televizioare in casa si care este ponderea.
De ex: ungurii sunt 7% din populatie, din care 50% traiesc la sat. 1 cu studii medii, 1 cu scoala generala , 1 fara studii etc,etc,etc. Dar nu stie nimeni care-i media de TV in ungurime. este suficinet ca din cele 84 familii de unguri sa aleaga 50 mai "amarasteni", care au doar un TV, fata de media de 2 Tv la un ungur. si atunci cat de reprezentativa este audienta lor?
este suficient ca din cele 1200 de familii reprezentative sa nimeresti in proportie de 10% pe cei care au doar 1 TV in loc de 2 cate au ceilalti si deja poti sa ai zeci de procente diferenta la audiente, traduse in zeci de mii de asa zisi spectatori.
Apoi, nici unul dintre aceste aparate nu masoara efectiv audienta unui program ci cat anume sta un televizor pe un anumit program. Cati dintre voi nu dau drumul dimineata la TV si apoi se duc la baie, la bucatarie, fara sa aiba habar ce se intampla acolo? Sau cati nu adorm seara cu televizorul aprins pe un anumit canal?
Asta nu inseamna ca emisiunea respectiva are audienta ci doar ca oamenii se trezesc dimineata sau adorm foarte bine la acea emisiune.
Asa se explica de ce audienta A3 s-a dublat de la o zi la alta sau de ce anumite televiziuni se vad sau nu se vad mai mult decat inainte.