Oficialii Discovery reacţionează, după ce Consiliul Naţional al Audiovizualului a aprobat cererea RCS de a scoate canalele Discovery din grilă. “Votul CNA este de neînţeles”, spun cei de la Discovery.
“Am sperat ca CNA să acorde mai mult timp analizei cazului tocmai pentru a preveni efectele negative pe termen lung asupra pieţei de media şi pentru protejarea intereselor publicului”, se arată în poziţia Discovery Channel.
Din poziţia Discovery:
“Votul de ieri de la CNA este de neînţeles. Acum două luni, aceeaşi instituţie a sesizat Consiliul Concurenţei cu privire la un potenţial abuz de poziţie dominantă din partea RCS şi a sesizat Autoritatea pentru Protecţia Consumatorilor cu privire la consecinţele negative asupra consumatorilor.
Pană la acest moment, CC si ANPC nu au formulat un punct de vedere final în acest caz.”
CNA a aprobat, ieri, cu şapte voturi din opt, scoaterea posturilor Discovery din grila de programe a companiei de cablu RCS&RDS, după cum Paginademedia.ro a scris aici.
Punctul de vedere integral al Discovery Channel:
“Votul de ieri de la CNA este de neînţeles. Acum două luni, aceeaşi instituţie a sesizat Consiliul Concurenţei cu privire la un potenţial abuz de poziţie dominantă din partea RCS şi a sesizat Autoritatea pentru Protecţia Consumatorilor cu privire la consecinţele negative asupra consumatorilor.
Pană la acest moment, CC si ANPC nu au formulat un punct de vedere final în acest caz.
Având în vedere lipsa unui precedent şi situaţia complexă în care discutăm despre un potenţial abuz de poziţie dominantă şi tratament discriminatoriu din partea RCS, am sperat ca CNA să acorde mai mult timp analizei cazului tocmai pentru a preveni efectele negative pe termen lung asupra pieţei de media şi pentru protejarea intereselor publicului.
Nu înţelegem cum aprobarea eliminarii canalului documentar numarul 1 de pe piaţă şi înlocuirea sa cu canalele distribuitorului predominant serveste interesele publicului larg, în contextul în care peste 36,000 de telespectatori au semnat o petiţie către RCS de a reintroduce canalele Discovery în oferta lor de programe.
Menţionăm faptul că este cel mai mare număr de semnături inregistrate de o petitie online, iniţiată de o televiziune în România.
Votul CNA nu înseamnă însă că Discovery îşi va stopa demersurile. Mergem mai departe cu toate acţiunile demarate anul trecut. Avem încredere în continuare în telespectatorii noştri.”
Citeşte şi:
Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro
Comentarii
Deci UPC cumpara programele Discovery de la o companie independenta, nu intra-grup, insa si tranzactiile intragrup sunt transparente si impozitate. Film Cafe, CBS Reality sau TV Paprika primesc bani de la UPC pentru retransmisie chiar daca sunt in acelasi grup cu UPC.
Daca voin nu ma vreti, eu va vreau...
UPC si Dolce platesc mult mai putin.