“Mă aflu pe lista de disponibilizaţi nu pentru că nu am trecut testele, ci pentru ca eu nu m-am prezentat la selecţie, în cunoştintă de cauză”, spune Gianina Corondan într-un punct de vedere trimis Paginademedia.ro. Ea critică modul în care a decurs procesul de selecţie din TVR.
Gianina Corondan:
"Nicăieri în Europa selectarea de personal nu s-a făcut de o manieră aşa de primitivă, ca abordare şi credibilitate. Concursul nu a filtrat nici pe departe creativitatea, talentul, priceperea şi capacitatea de comunicare cu publicul - esenţiale pentru un profesionist de televiziune.
Să vă dau un exemplu de întrebare din testul grilă, menit să selecteze profesioniştii din corpul editorial: "În ce an a fost înfiinţată televiziunea naţională?"
Şi acum eu vă întreb: oare asta trebuie să ştie un realizator de emisiuni, în relaţia lui cu telespectatorii, pentru a rămâne în TVR? Răspunsurile la astfel de întrebări îl legitimează pe el ca bun profesionist? I-ar procura un loc de muncă într-o televiziune competitivă şi dinamică?"
Punctul de vedere integral, în continuare:
Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro1. Mă aflu pe lista de disponibilizaţi nu pentru că nu am trecut testele, ci pentru ca eu nu m-am prezentat la selecţie, în cunoştintă de cauză. Regulamentul spunea că cei care nu se vor prezenta vor fi incluşi în mod automat pe lista celor disponibilizaţi. Mi-am asumat alegerea, deşi cunosteam consecintele. Si nu am fost singura.
2. De ce nu m-am prezentat? Trăim într-o epocă în care televiziunea, asa cum o ştiam cu toţii, s-a schimbat fundamental. Profesioniştii de televiziune se reinventează permanent pentru a face faţă noilor tendinţe de consum de ştiri şi divertisment. Oamenii se uită la filme, muzică şi competiţii sportive pe Internet.
Îşi iau ştirile de pe Twitter şi vorbesc cu televiziunile pe care le urmăresc pe Facebook.
Votează pe Internet - şi dau aici exemplul Eurovision, pe care EBU l-a difuzat şi pe web anul trecut; Eurovision România a avut una dintre cele mai mari audienţe pe Internet dintre toate ţările membre EBU.
Oamenii se vor uita la emisiunile preferate pe tablete şi vor pune întrebări invitatilor din studio prin reţele sociale.
Şi Televiziunea publică cum se uită la acest prezent? Cum îşi selectează profesioniştii care, cum spuneam, ar trebui să înveţe şi să se reinventeze azi, ca să fie pe piaţă mâine?
Să vă dau un exemplu de întrebare din testul grilă, menit să selecteze profesioniştii din corpul editorial: "În ce an a fost înfiinţată televiziunea naţională?"
Şi acum eu vă întreb: oare asta trebuie să ştie un realizator de emisiuni, în relaţia lui cu telespectatorii, pentru a rămâne în TVR? Răspunsurile la astfel de întrebări îl legitimează pe el ca bun profesionist? I-ar procura un loc de muncă într-o televiziune competitivă şi dinamică?
Un alt exemplu: Regulamentul de funcţionare din TVR a fost deseori ţinta unor critici în mediu intern, chiar ridiculizat pentru că e un regulament depăşit şi cu defecte. Bun. Păi şi atunci de ce trebuie oamenii să-l înveţe şi să dea examen din el? De ce sunt selectaţi angajaţii după criterii anacronice?
Nu vreau să comentez în numele colegilor care au acceptat umilinţa de a trece prin aceste teste, deloc relevante pentru măsurarea competenţelor lor.
Dar nicăieri în Europa selectarea de personal nu s-a făcut de o manieră aşa de primitivă, ca abordare şi credibilitate. Concursul nu a filtrat nici pe departe creativitatea, talentul, priceperea şi capacitatea de comunicare cu publicul - esenţiale pentru un profesionist de televiziune.
3. Unii dintre voi m-aţi întrebat ce voi face în continuare. Vă spun doar că nu stau. Lucrez şi mă reinventez. Vă voi ţine la curent.
Comentarii