CONTRACT RESPINS. Preşedintele televiziunii publice, Claudiu Săftoiu, a încercat din nou să treacă prin Consiliul de Administraţie al TVR controversatul contract cu firma germană Prorom. Nici de data aceasta, membrii Consiliului nu au vrut să valideze documentul, scrie Adevărul.
Publicitate Contractul cu firma germană prevedea achiziţionarea a 170 de filme şi seriale pentru suma de 3,7 milioane de euro.
Contractul cu firma germană Prorom conţine şi livrarea către TVR a mai multor episoade din serialul CSI New York - Criminaliştii. Conform mai multor membri din Consiliul de Administraţie, TVR a achiziţionat aceste episoade la preţul de 18.000 de euro per episod. „Preţul este imens, alte televiziuni au achiziţionat CSI la preţuri mult mai mici, de 2.000-3.000 de euro, deci TVR a cumpărat cu preţuri de cel puţin şase ori mai mari“, a spus Valentin Nicolau, membru în Consiliul de Administraţie.
Claudiu Săftoiu, şantaj eşuat la adresa Consiliului de Administraţie al TVR
CLASAMENTUL AGENŢIILOR DE MEDIA. „Forbes România” prezintă clasamentul agenţiilor de media în funcţie de numărul punctelor de audienţă la TV obţinute de reclamele clienţilor ale căror bugetele le-au administrat pe parcursul anului 2012. Punctele de audienţă (GRP’30) au fost calculate pe targetul comercial (18 – 49 de ani, urban).
În portofoliul agenţiei Initiative, parte a grupului de comunicare Lowe România, se află bugetul de media Orange, unul dintre cele mai mari de pe piaţă. Anul trecut, pe televiziuni, campaniile de promovare comandate de Orange au obţinut 82.288 puncte de audienţă pe targetul comercial (18 – 49 de ani, urban), fiind nu numai cel mai mare client al agenţiei Initiative, dar şi cel mai mare consumator de publicitate TV pe acest target. Orange a depăşit Procter&Gamble sau Unilever.
Cei 16 clienţi ai agenţiei conduse de Alexandra Olteanu au acumulat în total 143.994 puncte de audienţă pe segmentul 18 – 49 de ani, urban. (Gross Rating Point – GRP). Astfel, Initiative se plasează pe locul 4 în topul întocmit de „Forbes România”, în funcţie de volumele de audienţă obţinute de clienţi. (Se ştie, pe baza GRP-urilor se achiziţionează publicitatea TV.)
Topul agenţiilor de media în anul 2012: Initiative România (locul 4)
NETCITY A DEVENIT MONOPOL. Netcity Telecom a transformat reţeaua metropolitană de telecomunicaţii din Bucureşti într-un monopol şi, prin creşterea abuzivă a tarifelor de acces, operatorii de talie redusă vor intra în faliment, concurenţa va fi afectată, iar preţurile pentru utilizatorii finali vor fi majorate, scrie Mediafax, care citează ANISP.
"La început, tariful de acces al unui operator la reţeaua Netcity, operată de Netcity Telecom, se ridica la 85 de euro/kilometru/lunar. Ulterior, prin impunerea mai multor taxe, cum ar fi de branşament, de racord sau de supraveghere, s-a ajuns la un tarif de 185 de euro/kilometru", a declarat joi preşedintele Asociaţiei Naţionale a Internet Service Providerilor (ANISP), Mihai Bătrîneanu, într-o conferinţă de presă.
El a adăugat că, în cazul operatorilor mari, cum ar fi RCS&RDS sau UPC România, Netcity Telecom aplică un tarif de acces de 7,5 euro/kilometru/lună.
Asociaţia naţională a furnizorilor de internet: Netcity a devenit monopol şi a majorat abuziv tarifele
Autor: Carmen Maria Andronache carmenpaginademedia.roRCS&RDS, SOMAT DIN CAUZA CANALELOR PORNOGRAFICE. CNA a decis să someze public societăţile de telecomunicaţii RCS&RDS, UPC România şi DCS, din cauză că retransmit pe reţelele lor televiziuni cu conţinut pornografic, fără să respecte legislaţia audiovizualului.
Membrii CNA au constatat că cele cinci societăţi de telecomunicaţii au difuzat posturi TV pentru adulţi toată ziua, deşi aveau obligaţia să transmită astfel de programe numai în intervalul orar 1.00 - 5.00.
În această situaţie se află RCS&RDS (27 de reţele în sistem digital - CATV/ cablu TV), UPC România (18 reţele - sistem digital, cablu TV), DCS (2 reţele - sistem digital, cablu TV), Canal S SRL (o reţea - sistem digital, cablu TV) şi Telecablu & Net SRL (o reţea - sistem digital, cablu TV).
Totodată, în această situaţie s-au aflat şi platformele digitale (DTH) - Digi TV, deţinută de RCS&RDS, dar şi FocusSat, deţinută de UPC România.
RCS&RDS şi UPC, somate de CNA din cauza posturilor TV pornografice
i predict a riot.