Un adevăr descoperit de jurnalistul Cătălin Tolontan: în România, ziarul cu cel mai mare tiraj înregistrat la BRAT este săptămânalul Kaufland: 3,5 milioane de exemplare difuzate! Are 28 de pagini şi prezintă, evident, reclame cu produsele din magazin.
Tolontan ironizează situaţia:
“Un editorial în săptămânalul Kaufland ar zdruncina guvernul. O investigaţie cîteva numere la rînd, l-ar dărîma. O campanie, ar schimba legile. E o glumă invidioasă, desigur. Vorba unui jurnalist american: ”Cînd o să văd primii corespondenţi Google în Bagdad mai stăm de vorbă”.
O ironie într-o perioadă în care cel mai tare ziar este tabloidul Click!, care vinde 140.000 de ziare pe zi şi în care cele mai mari performanţe ale unui titlu quality, România liberă, difuzează 25.000 de exemplare.
Articolul, la Cătălin Tolontan.
Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro
Chiar si asa, diferenta intre tabloid si quality va ramane. Romanii se pricep la fotbal, masini si femei si mai putin la politica externa, economie sau, doamne fereste, literatura.