Skip to main content

LIVE TEXT. Ce se întâmplă la Conferinţele Naţionale E-Commerce

 

Sursa foto: George Hari Popescu
Sursa foto: George Hari Popescu

Publicitate

PARTENERIAT. Paginademedia.ro vă prezintă ce se întâmplă la Conferinţele Naţionale E-Commerce, care se desfăşoară, începând de astăzi, la Crystal Palace Ballrooms, în Bucureşti.

Reporterul Paginademedia.ro va transmite, astăzi, cursul evenimentelor de la Conferinţele Naţionale E-Commerce, eveniment la care Paginademedia.ro este partener media agreat.

18.00 - Romulus Grigoraş, CEO Devatics - Marketing în timp real, marketing agil: rezultatele obţinute de precursori.

Real-time Marketing este posibilitatea de a personaliza în timp real experienţa vizitatorului. Marketingul în timp real nu poate fi decât comportamental. Există tehnologii capabile să examineze comportamentul consumatorilor. Conversia este obiectivul principal şi cel mai greu de obţinut. Avem posibilitatea să optimizăm. Dacă internautul vine cu sursa Google ADS trebuie să-i readucem aminte mesajul din reclamă. Marketingul agil este capacitatea de a acţiona rapid la schimbările care au loc în piaţă.

17.10Dezbatere publicică/panel: Magazinele online: studii de caz, exemple concrete, probleme şi soluţii, evoluţia pieţei.

Cristian Herghelegiu, Elefant.ro:

Există nişte creşteri mult peste ceea ce am văzut până acum. Creşterile sunt într-un trend de creşteri accelerate. În România există un segment de public care citeşte în mod constant. Piaţa este estimată la 60 de milioane şi nu prea mai avem unde să creştem. Televiziunea este principalul nostru competitor.

Mihai Pătraşcu, evoMAG.ro:

Piaţa de IT&C este într-o continuă creştere. Ţinând cont că piaţa de comerţ online are une să crească, este încă o piaţă favorizată. Sunt foarte mulţi jucători care vor intr în această piaţă. Mai avem încă foarte mult de inovat.

Magdalena Trandafirescu, Lafemme.ro:

La noi online-ul a apărut ca o necesitate şi apoi am văzut oportunitatea de vânzare. În online creşterea poate să existe în continuare. E un magazin mic al nostru pe lângă afacerea pe care o avem în offline. În momentul de faţă vindem 5% din cifra de afaceri pe online. Ceea ce mi se pare o cifră mică. În ultima perioadă investim în marketingul online, în social media.

Remus Vişan, Paravion:

Chiar dacă suntem online, noi suntem în competiţie şi cu strada. Contează foarte mult informarea pe care o facem către client. Noi nu facem parte din campania conform căreia poţi să returnezi produsul în termen de 10 zile. Trebuie să existe o informare corectă. Cea mai mare parte a investiţiilor în marketing sunt în online, dar uneori simţim nevoia să investim şi în off-line.

Dan Dumitrescu, Oktal.ro:

Smartphonurile, tabletele şi laptopurile sunt cele mai căutate obiecte în magazinele online.

Mugur Frunzetti, Floria.ro:

Noi avem plata la flori prin card. Eu cred că de la an la an va creşte plata cu cardul.

16.40 -Radu Vîlceanu, Founder & CEO ContentSpeed: Cum să îţi creşti vânzările prin Drop Shipping.

Retailerii tradiţionali reprezintă o competiţie dură pentru retailerii online. Marii retaileri nu adoptă ecommerce pentru că reprezintă ameninţare la adresa preţurilor. Amazon şi primii 10 retaileri din SUA folosesc drop shipping. Există câţiva furnizori care fac deja drop shipping, neorganizat.

16.00 - Dezbatere publică/panel: Marketing Afilliat

Bogdan Aron, Managing Director 2Parale:

Piaţa este în creştere continuă, se generează vânzări. Sunt foarte multe magazine mari în străinătate care nu au simţit nevoia să-şi facă propriul program de afiliere. Noi credem că marketingul se democratizează. Noi le oferim afiliaţilor toate instrumentele: bannere, link-uri, java.

Cristian Ioniţă, Sales Manager Okazii:

S-au înscris peste 300 de afiliaţi. A venit ca o evoluţie naturală. Oricum noi funcţionăm ca un afiliat. Ni s-a părut natural să extindem aria de vânzări.

Cristian Şerban, Altex Afiliere:

Ne-am dorit o administrare in-house şi a fost şi o problemă de scalabilitate. Există nişte plusuri când un magazin ca Altex dezvoltă un program de afiliere in-house. Poţi să-ţi creezi instrumentele fără să depinzi de terţi. La Altex afiliaţii sunt plătiţi cu vouchere şi nu văd de ce aş renunţa la această formă de plată. O reţea de afiliere presupune nişte costuri. Încercăm să dezvoltăm în continuare reclame care să fie cât mai în ton cu conţinutul site-ului.

15.00 - Evghenii Geno Prussakov, Affiliate Marketing Expert

Chiar şi în managementul tradiţional ameninţările sunt în general contraproductive şi mereu demotivează. Nu îi trata pe afiliaţi ca pe nişte porcuşori de Guineea.

Trebuie să te asiguri că marketingul afiliat nu va canibaliza marketingul tradiţional ci îi va fi complementar.
Managementul unui program de afiliere conţine: recrutarea, activarea, comunicarea şi optimizarea.
56% dintre utilizatorii de internet au spus că sunt mai dispuşi că cumpere un produs de pe o pagină web care are afişat un număr de telefon la vedere.
În privinţa bannerelor e bine să analizezi ce a făcut competiţia şi să acopere o suprafaţă nu foarte mare. Creează bannere “prietenoase” cu afilierea.
Greşeli frecvente în privinţa bannerelor: o grafică proastă, caractere ilizibile, numărul de telefon pe bannere, animaţie excesivă care le face să arată a Las Vegas, contrast prea mic între litere şi fond.
Spionează-ţi concurenţa, împrieteneşte-te cu ea pe Facebook, pe twitter şi urmăreşte-i activitatea.

14. 30 - Călin Fusu, CEO Zumzi - Vânzarea prin marketplace. Are sau nu sens pentru afacerea ta online?

Zumzi: peste 100.000 de cumpărători activi şi 600k euro vânzări lunar.
Logistica este tot mai des oferită de marketplace.
Poţi încerca marketplace-uri cu o parte din produse.
Canalele de distribuţie evoluează, reevaluează-ţi şi tu opţiunile.

13.30 - Marii retaileri offline şi comerţul electronic.

Marinela Bujor, Online Sales Manager ARABESQUE:

Magazinul online se adresează persoanele fizice şi doar 25-30% dintre produse se află pe online. În acest moment stocurile se actualizează o singură dată pe zi.
Cea mai mare provocare este să oferim simplitate în comerţul online.

Cosmin Costea, E-Commerce Manager Metro Cash&Carry România:

Targetăm clienţii de timp IMM şi oferim un sortiment dedicat pentru nevoile lor de birou. Sortimentul este foarte targetat pentru ei. E important că n-am încercat să listăm cât mai multe produse ci avem o adâncime asupra produselor pe care le listăm online. Focusul nostru este pe recurenţă, vrem ca fiecare client să revină.

 13.10 -  Robert Anghel, Digital Marketing Manager ING Bank România:
Idei ca să ieşim din plutonul comerţului electronic în care intră jucătorii mici

  • Modul în care abordăm baza de clienţi pe care o avem trebuie să fie adaptat tipurilor de clienţi.
  • Trebuie să avem un newsletter pentru fiecare şi nu unul pentru toţi clienţii.
  • Când vinzi un produs trebuie să-i vinzi şi alte obiecte, accesorii de exemplu.
  • Trebuie să vă gândiţi la serviciile pe care le puteţi ataşa produselor pe care le vindeţi.
  • Trebuie să accelerăm direcţia către mobile, în special pentru e-commerce. Clienţii nu sunt încă educaţi să cumpere de pe mobil.

11.40 - Servicii de curierat faţă în faţă cu magazinele online.

Gian Sharp, CEO Cargus: Patru din zece cumpărători pe internet sunt influenţat în mod siminificativ de modul de livrare atunci când aleg un retailer.
58% dintre consumatori vor un răspuns în mai puţin de o oră.
24% dintre consumatori vor povesti prietenilor despre experienţele negative pe care le-au la achiziţionarea online a unor produse sau servicii.

Felix Pătrăşcanu, Managing Partner FAN Courier:

Piaţa de curierat este estimată pentru 2013 la 260 de milioane de euro. FAN Courier are 1350 de angajaţi în Bucureşti. Compania de curierat deserveşte 16.000 de clienţi. FAN Courier are un departament dedicat exclusiv clienţilor din mediul online. Se merge foarte mult pe cash on delivery. 35% din afacerea noastră o reprezentaţi dumneavoastră (e-commerce-ul n.r.). Black friday a ajuns ca volum, pentru companiile de curierat, la nivelul unor sărbători precum Crăciunul şi Paştele.

Lucian Aldescu, CEO DPD România:

Cumpărătorul român cumpără în România folsind preponderend cash-ul, iar în Europa preponderent cardul.

10.30 Horia Neagu, Online Shop & Care Manager Orange România - SEO Super Session.Tips&Tricks în lumea reală

S-a ridicat problema de ce nu se cumpără online în România. Problema este educaţia. Cred că datoria este la noi de a educa populaţia şi cred că acest lucru se poate realiza prin campanie de informare şi nu prin campanie de promovare, aşa cum suntem tentaţi să o facem. Al doilea motiv pentru care nu se cumpără online este pentru că magazinele nu sunt pe motoarele de căutare.

S-au schimbat regulile jocului. Duelul reţelelor sociale este foarte puternic. (Facebook vs Google +).
Nu mai facem link building tradiţional. Facem link building în mod inteligent şi mult mai sârguincios decât am făcut-o până acum.
Este importantă construirea de link-uri şi către deep pages, nu doar către homepage atenţie la linl-urile low quality.
Trebuie să fim foarte atenţi şi la site-urile low quality, trebuie să stăm departe de ele.

Tool-uri pentru link building:

  • SEOmoz OSE
  • LinkRisk
  • Link Detox
  • Screaming Frog

Tool-uri surprinzătoare:

  • Stumble UpOn
  • Wikipedia
  • Ubersuggest
  • Klout

Rich snippets are un impact uimitor. În viitor nu va mai exista SEO fără rich snippets.

Strategia de content:

  • înţelegerea propriei companii
  • keyword research
  • crearea de personas
  • stabilirea obiectivelor
  • determinarea metricilor
  • indicaţii editoriale
  • identificare influenţatorilor

10.00 -  Dezbatere publică: “Situaţia pieţei de comerţ electroniv, statistici, evoluţie, plăţi online”

Daniel Nicolescu, Country Manager PayU România:

Ritmul de creştere este constant 30-30,5%, procentul este mare dacă ne gândim că o piaţă matură creşte cu 10%. Un procent foarte mare din volumele calculelor româneşti se duc în afara ţării. Trendul este constant, ne aştepătm şi în acest an să creştem.

Cătălin Creţu, Country Manager România, VISA Europe:

Două treimi din achiziţi se fac afară. Există o neîncredere în magazinele virtuale că vor trimite produsele aşa cum au fost achiziţionate. Problema este de încredere şi de aceea există tendinţa de a plăti cu cash. oportunitatea cea mai mare o reprezintă utilităţile, asigurările.

Gabriel Ghiţă, Business Development Manager MasterCard Europe CEE:

Creşterea pe care o estimăm este undeva la 40%. Noi când spunem comerţ electronic ne referim la plăţile cu cardul online şi aici mă refer şi la plăţile de facturi. Trendul este de a creşte mai repede tranzacţiile domestice. Comercianţii români beneficiază mai mult de 3D Secure.

Antonio Eram, Founder & CEO Netopia:

Pe tranzacţii cu bunuri ai 20% plată cu cardul. Ceea ce este foarte important este că volumul total este în creştere. Site-urile de reduceri au făcut un lucru extraordinar pentru că i-a făcut pe oameni că scoată cardul din buzunar.

Robert Stoica, Sales Manager Divizia Canale Electronice - Banca Transilvaniei:

În anul 2008 tranzacţiile aveau o pundere foarte mică. Per total, ca trend, volumele noastre au crescut cu 25 - 30%. Nu există un mesaj foarte clar legat de comerţul online din partea Băncii Transilvaniei. Trebuie mai multă educaţie bancară legată de utilizarea cardului.

Daniel Nicolescu, Country Manager PayU România:

Principalul motiv pentru care nu se face plata cu cardul în online nu ţine de securitatea plăţilor ci mai ales de siguranţa procesării comenzilor. Multor utilizatori le este teamă pentru că nu ştiu să folosească aceste plăţi cu cardul online. Noi vedem că o bună parte din comercianţi preferă plata cu cash pentru că este mai ieftin. Business-urile mai mari realizează beneficiile plăţii cu cardul. Părerea mea este că atunci când ai un business care se bazează pe livrări sunt mai avantajoase plăţile cu cardul online.

Cum percepeţi black friday?

Robert Stoica, Sales Manager Divizia Canale Electronice:

Eu cred că este o chestie negativă. Toată lumea aşteaptă să cumpere în perioada black friday. Nu e nici bine, nici rău, ai un boost, dar schimbă atitudinea cumpărătorilor. Apropo de plata cu cash delivery. Asta ţine de o chestiune psihologică, în mod normal primeşti produsul şi apoi plăteşti, iar la comerţul electronic plăteşti întâi şi abia apoi primeşti produsul.

Marin Mitroi, General Manager RomCard:

Un lucru care mi se pare foarte important. 3D Secure oferă protecţie comerciantului. România este singura ţară din Europa în care se procesează prin 3D Secure. Comerciantul este protejat în proporţie de 100%. Utilizatorul de card este mult mai protejat dacă îşi introduce.

Concluzii:

Comercianţii trebuie să facă un minim de educaţie. Orice client care cumpără de pe site-ul meu şi este nemulţumit îşi poate primi banii în termen de 10 zile, conform legii. Acest lucru creşte încrederea clienţilor. 3D Secure pentru comercianţi este un aliat.

Comerţul electronic este o industrie în creştere.

9.30 - Deschidere. Vorbeşte Daniel Enescu, Founder Daedalus Group.

STUDIU. O privire rapidă asupra comerţului online din România.

Din oamenii care au intrat pe site-urile de e-commerce doar 24% au intenţia de a cumpăra, 14,4 % au pus ceva în coş şi doar 10,1% au finalizat comanda.

Bărbaţii intră pe site-uri mai mult pentru informare decât femeile. Pentru promoţii intră mai mult femeile decât bărabţii. Femeile par a fi mai sensibile la promoţii pe online.

Una din două vizite pe site-urilor online este în scop pur de informare şi doar una din 4 vizite este în scopul achiziţionării de produse/servicii. Una din 5 vizite este dedicată promoţiilor.

Bărbaţii sunt într-o proporţie mai mare înclinaţi să cumpere decât femeile. Cei cu educaţie mai ridicată sunt mai dispuşi să cumpere.

Mai mult de jumătate din vizitatorii site-urilor online de e-commerce sunt foarte mulţumiţi de experienţa avută.

Cele mai apreciate aspecte la magazinele online au fost: calitatea produselor, diversitate produselor modelelor şi preţurile rezonabile.

Motivele pentru care au intrat pe acele site-uri sunt:

  • 48% au intrat doar ca să se informeze
  • 24% din vizite sunt strict pentru cumpărare
  • 18,4% au intrat dedicat pentru promoţii
  • 6,5% au ajuns din întâmplare pe aceste site-uri.

În realizarea studiului au fost intervievaţi 11,220 respondenţi, cu vârste cuprinse între 12 şi 67. La studiu au participat doar persoanele care au vizitat magazine online. Interviurile au fost realizate on-line, în perioada septembrie-octombrie 2012.

Ce se va întâmpla la Conferinţele Naţionale E-Commerce:

Ziua de 27 Mai reprezinta Conferinta propriu-zisa si reuneste peste 25 de speakeri – nume sonore ale industriei online, reprezentanti ai companiilor de top precum: VISA, MasterCard, RomCard, Orange Romania, Banca Transilvania, PayU, MobilPay, METRO Cash&Carry, ARABESQUE, Cargus, FAN Courier, DPD Romania, NORIEL, evoMAG, Oktal, Paravion, Elefant, LaFemme, Daedalus Millward Brown, ING Bank etc.

In aceasta zi, veti asista la keynote speeches si dezbateri publice pe cele mai importante subiecte de comert electronic. Deloc in ultimul rand, veti participa la prezentarea invitatului special Evghenii “Geno” Prussakov – unul din top 3 experti la nivel mondial in Affiliate Management.

Ziua de 28 Mai aduce participantilor 8 workshop-uri in paralel pe teme precum: Analytics, SEO, Social Media, Pay Per Click Advertising, E-Mail Marketing, Aspecte legislative discutate de reprezentantii ANPC, Marketing Afiliat, dar si un Laborator de E-Commerce (exemple concrete pentru magazinele online care sa le ajute sa vanda mai mult).

Dupa-amiaza zilei de 28 Mai se incheie cu modulul E-Commerce Zone in cadrul caruia furnizorii de solutii si servicii e-commerce discuta fata in fata cu magazinele online si isi prezinta ofertele, totul culminand cu oportunitati de afaceri si networking.

Conferintele Nationale de E-Commerce sunt organizate in cadrul Galei Premiilor eCommerce 2013.

Partener media agreat al Conferintelor: PaginaDeMedia.ro

Gala Premiilor eCommerce 2013 este un eveniment sustinut de: Banca Transilvania, Cargus, DPD Romania, FAN Courier, MasterCard, Orange, UIS, VISA, Zumzi Cu sprijinul: Agile Media, CasaDeTraduceri, ClickTale, ECOMpedia, eName, Silkweb, TeamDeals, TRUSTED.ro, WebDigital, White Image, ZeList

Parteneri media: AvocatNet, PaginaDeMedia.ro, Blogal Initiative, Computer Blog, Comunicate De Presa, DAS Cloud, Hotnews, IAB Romania, Kiss FM, Laptop News, Radio Romania Cultural, ShopMania, Trafic, Ulise

Bloguri partenere: Chinezu, Cristi Dorombach, Iyli, Lavinia Biberi, Liviu Taloi, Victor Kapra, Sabina Cornovac, Sorin Rusi, Stefan Murgeanu, Alex Mihaileanu, Marius Calugaru

Mai multe poze de la eveniment găsiţi AICI. Fotografiile au fost realizate de George Hari Popescu.

Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro
viewscnt

Trimite un comentariu

sus