Skip to main content

AUDIT. Măsurătoarea audienţelor TV, realizată de Kantar Media, este conformă specificaţiilor contractuale

 
Peoplemeter Kantar
Peoplemeter Kantar

Publicitate

Peoplemeter Kantar

Serviciul de Măsurare a Audienţelor, realizat de Kantar Media nu are probleme, potrivit unui audit extern realizat de compania Ernst&Young în anul 2013.

Aceasta este a treia procedură de auditare a serviciului de măsurare a audienţelor furnizat de către Kantar Media de la începutul său.

Rezultatele auditului au fost făcute publice într-o conferinţă de presă care a avut loc miercuri. Totodată, reprezentanţii ARMA au declarat că Asociaţia urmează să lanseze, luna aceasta, o nouă procedură de licitaţie pentru desemnarea viitorului măsurător al audienţelor, pentru următorii patru ani.

Găsiţi AICI un reportaj exclusiv despre cum se măsoară audienţele TV. 

Auditul a fost realizat inclusiv la 100 de gospodării (cu peoplemetere) care fac parte din panelul Serviciului Naţional pentru Măsurarea Audienţelor TV (SNMATV).Mărimea netă a panelului este de 1.200 de gospodării.

Observaţiile auditorului: 

  • Metodologia serviciului este descrisă complet, transparent şi corect.
  • Orice propuneri de schimbări metodologice sunt discutate întâi cu ARMA.
  • Rapoartele cu privire la calitatea serviciului sunt livrate conform specificaţiilor date de Asociaţie.
  • Nu exista în panel case recrutate din afara bazei obţinute prin cercetarea de calibrare.
  • Metoda de eşantionare disproporţionată care este utilizată este conform dispoziţiilor contractuale.
  • Structura eşantionului este echilibrată şi conform cu ţintele aprobate de Asociaţie.
  • Kantar Media foloseşte peoplemeter-ul seria 5000, care utilizează metoda de recunoaştere a canalelor prevazută în contract - tehnologia audiomatching.
  • Vizitele efectuate în gospodăriile din panel arată că toate televizoarele sunt conectate la peoplemetere.
  • Vizitele au arătat că membrii panelului cunosc şi respectă regulile de folosire pentru telecomandă.
  • Vizitele au demonstrat că variabilele demografice raportate şi recunoaşterea staţiilor "sunt în standardele acceptate".

În plus, compania de auditare a venit şi cu o serie de recomandări pentru îmbunătăţirea măsurătorilor:

  • măsuri pentru creşterea ratei de răspuns la interviurile pentru cercetarea de calibrare.
  • Modul de tratare a unor variabile socio-demografice foarte dinamice (cum ar fi gradul ESOMAR).

Citeşte şi:

Autor: Iulia Bunea iulia.buneapaginademedia.ro
viewscnt

Comentarii

  • mirceA mirceA
    Ne spuneti ce audiente au avut aseara televiziunile muzicale ? Antena 1 spune ca ZU TV a avut de 8 ori mai mult decat concurentul sau (dar n-au spus care e acela, ca sunt mai mult tv-uri muzicale).

Trimite un comentariu

sus