Consiliul Naţional al Audiovizualului a decis în şedinţa de astăzi să prelungească cu până la nouă ani licenţele Antena 1 Bucureşti şi a staţiilor locale din Miercurea Ciuc, Sinaia, Tg. Mureş şi Sf. Gheorghe.
Deciziile de prelungire votate astăzi de membrii CNA sunt valabile până la momentul în care România va trece la televiziunea digitală.
Principalele discuţii purtate de membrii CNA cu reprezentanţii Antena TV Group s-au centrat pe problemele ridicate de emisiunile tabloid Acces Direct şi Un show păcătos.
Isabella Carmu, Channel Manager al postului Antena 1, a justificat "calitatea" programului Acces Direct prin necesitatea de a răspunde "şi unei curiozităţi umane a telespectatorului de la acea oră".
Întrebată de Monica Gubernat, membru CNA, dacă această emisiune este de interes, a întărit ideea că "este vorba de o curiozitate umană normală"
La şedinţa CNA de astăzi au participat din partea Antena TV Group Isabella Carmu, Channel Manager la Antena 1, Claudiu Oprea, producător general şi avocaţii trustului.
Dintre toate cele cinci solicitări ale Antena TV Group, singura prelungire de licenţă care a fost votată în unanimitate a fost cea de la Sf. Gheorghe, staţie care are şi program local.
Restul solicitărilor de prelungire au fost votate de Florin Gabrea, Narcisa Iorga, Monica Gubernat, Viorel Vasile Buda, Laura Georgescu, Cristina Trepcea, Răsvan Popescu şi Radu Călin Cristea.
Valentin Jucan a fost singurul membru CNA care a votat împotriva prelungirii de licenţa a posturilor Antena 1 din Bucureşti, Miercurea Ciuc, Sinaia şi Tg. Mureş.
Potrivit CNA, licenţa de satelit a Antenei 1 Bucureşti urma să expire pe 7 mai.
Paginademedia.ro vă prezint, în continuare, câteva fragmente din discuţiile purtate de membrii CNA cu reprezentanţii Antena TV Group:
Mirela Bomboe, avocat Antena TV Group:
"Nu înţelegem logica pentru care toate aceste sancţiuni au fost stranse la prelungirea e licente."
Isabella Carmu, Channel Manager:
Strategia postului a fost şi rămâne una de dezvoltare a producţiei locale. Probabil cunoaşteţi că am investit foarte mult în asta. Suntem statia numarul unu din Europa ca producţie proprie. Avem un focus pe femei 35-44. În prime-time avem dedicate emisiuni pentru divertisment de familie. Am dezvoltat formate proprii Next Star, Junior Chef, dar şi formate internaţionale ca X Factor, Te cunosc de undeva s.a. Noi dezvoltăm emisiuni de calitate.
Monica Gubernat, membru CNA: Vreau să vorbim de calitatea intervalului orar 17.00-19.00.
Isabella Carmu, Channel Manager:
După cum ştiţi, este un tip de produs care se adresează publicului care se află la acea ora în fata televizorului. Acest tip de emisiune magazin se găseşte pe trei posturi de televiziune. Trebuie sa răspundem şi unei curiozităţi umane a telespectatorului de la acea ora. Ţinta noastră de la acea oră sunt femeile de la oraş.
Monica Gubenat: Credeţi că aceste emisiuni sunt de interes şi benefice pentru femeile de la oraş?
Isabella Carmu, Channel Manager: Este vorba de o curiozitate umană normală.
Monica Gubernat: Aţi încercat să oferiţi şi alte tipuri de programe? Trebuie să faceti şi educaţie, aşa spune Legea audiovizualului.
Alexandru Jucan, membru CNA:
"Legea spune că nu trebuie satisfăcută orice curiozitate a publicului. Simona Traşcă a fost produsă în seră la Capatos. Target-ul dumneavoastră este unul sub mediu pe intervalul respectiv. Nici prin cap nu-mi trece ca CNA să transforme spaţiul audiovizual intr-o virgină. Anumite nevoie trebuie satisfacute, dar controlat. In momentul în care pe un post generalist, cum este Antena 1, apar astfel de derapeje practic ele primesc o aură de realitate şi importanţă, de aşa trebuie făcut. Romanii nu au ajuns la capacitatea de a înţelege că ridiculizaţi aceste personaje (de la Acces direct - n.r.). Rolul nostru e sa protejăm deminitatea umană a celor din faţa televizoarelor."
Isabella Carmu, Channel Manager:
"Noi ştim rolul dumneavoastră, îl acceptăm şi încercăm să respectăm toate indicaţiile dumneavoastră. Nu ne propunem să încălcăm legea, ne propunem să răspundem unei curiozităţi umoristice."
Alexandru Jucan, membru CNA:
"Am să vă aduc aminte momentul Ioana Tufaru, acolo a fost batjocorită o femeie pentru rating. Doamna Tufaru a fost platită pentru a-i fi filmată mizeria dintre degetele de la picioare."
Narcisa Iorga, membru CNA:
"Nu spunem că tot ce produce Antena 1 este nociv. Sunt două producţii care ridică probleme din punct de vedere al legii, este vorba de Acces direct şi Un show păcătos. Acces direct este o emisiune extrem de accesibilă minorilor."
Mirela Bomboe, avocatul Antena Group:
"Vreau să vă spun că discutăm de un numar de 6-7 emisiuni şi de câteva reclamaţii. Chiar aseară a venit un academician care a vorbit despre un program cultural. Haideţi să vedem că aceste emisiuni au şi părţi bune. Recunoaştem, sunt şi derapaje, mai sunt şi erori, dar asta nu înseamnă că aceasta emisiune promovează lucruri urâte. Educaţia se face în şcoli, în familie, facem şi noi niste lucruri."
Narcisa Iorga, membru CNA:
"Sunt nişte probleme legate de moralitate. Atâta vreme cât CNA-ul nu sacţionează aceste probleme le veţi perpetua."
Florin Gabrea, membru CNA:
"Dacă ar exista ipoteza ca printr-un conţinut complet necorespunzator s-ar ridica licenţa, sunt sigur că ar fi mult mai prudenţi. Punctul cel mai grav, ridicarea unei licente sau prelungirea unei licente, nu este condiţionat din perspectiva conţinutului."
Narcisa Iorga:
Autor: Carmen Maria Andronache carmenpaginademedia.ro"Nu este obligatoriu ca licenţa să se prelungească din nouă în nouă ani. Eu cred că şi sancţiunile ar fi aplicate la nivelul lor maxim ar avea una anume efect."
Comentarii