Dragoş Stanca, Managing Partner ThinkDigital România şi organizator al ICEEfest, vorbeşte despre festivalul din acest an. „De 3 ani încoace festivalul devine tot mai puternic şi mai relevant pentru întreaga regiune. Şi deşi din păcate orice "miroase" a patriotism a ajuns să sune ridicol, eu cred că e un lucru bun pentru Bucureşti şi România”, spune Dragoş Stanca despre ICEEfest.
- 250 de euro pentru un loc la ICEEfest-ul de saptamana viitoare. Mult? Putin? Normal?
Dragoş Stanca: Ca sa citez un comentator anonim din social media: "Nu sunteti cam nesimtiti sa cereti 250 de euro pentru un bilet?!". Raspunsul corect e ca ba da, suntem. Fata de actionari. Pentru ca pretul normal ar trebui sa fie dublu, ca sa acoperim toate costurile. Plus ca biletul a fost si 100 si 150 de euro acum o luna si un pic. Plus ca exista reduceri care incep de la 80 de euro. Plus reduceri pentru grupuri si companii. Plus ca e neimportant.
Un eveniment mai slab ca si content in Dubai, care are loc acum, costa 1.200 de dolari de persoana. Evenimente similare la Istanbul 4-600 de euro. Londra, Paris… nu mai spun. Sa vorbim despre lucrurile importante, zic. Asta e din ciclul "daca e in Romania, sa fie gratis", pentru ca lumea plateste fara probleme triplu (plus bilete de avion si hotel) pentru evenimente cu relevanta mai scazuta pentru noi de la Istanbul sau Budapesta.
- Si ce anume e important, la ICEEfest?
Dragoş Stanca: E important, in primul rand, pentru ca de 3 ani incoace festivalul devine tot mai puternic si mai relevant pentru intreaga regiune. Si desi din pacate orice "miroase" a patriotism a ajuns sa sune ridicol, eu cred ca e un lucru bun pentru Bucuresti si Romania. Anul acesta avem peste 35% participare externa, s-au adunat deja 10 tari (un fapt amuzant, oarecum, cei mai multi participanti straini vin din Olanda, nu ma intrebati de ce). Acum doi ani, Twiter nu ne raspundea la mailuri. Anul acesta nu le-am mai scris si ne-au cautat ei.
La fel de important este ca avem o lista de reprezentanti importanti ai unor playeri globali majori, multi dintre ei fiind pentru prima data aici: incepand cu gigantii Google, Facebook, Yahoo, Microsoft (prin Skype si Windows Phone), continuand cu Twitter (in premiera in Romania), Shazam, BBC, Forbes, Spiegel Digital, UpComing, continuand cu toate grupurile majore de comunicare si cu agentii de creatie digitala care au realizat campanii globale si locale spectaculoase (Sid Lee, DigitasLBi, Achtung etc).
Sunt peste 50 de companii majore si peste 70 de speakeri ceea ce nu e usor, in Romania, unde veniturile pentru un festival de genul, cu care s-ar mandri orice capitala europeana, nu sunt inca acolo unde e justificat din punct de vedere business. Dar ma bucur sa vad ca publicul ne sustine si vine, totusi, in numar mare. Plus ca Orange este alaturi de noi inca din 2008, "de pe vremea" RoNewMedia.
- Ce inseamna numar mare? Toata lumea anunta mii de participanti dar la fata locului nu se prea vad.
Dragoş Stanca: Anul trecut noi am avut 1.732 de oameni inregistrati in sistem de un player independent in domeniu, Xing Events (fostul Amiando). Sunt nemti! Cifrele au fost publice si la fel vor fi anul acesta. Cred ca vom depasi 1.500 de participanti. Cu 2.000, sper. Glumesc. Nu vreau ca oamenii care platesc un bilet sa nu vada festivalul confortabil, asa ca oprim vanzarea de bilete in curand, probabil in weekend sau luni. Sunt – la ora la care va raspund – inca 271 de bilete disponibile. Ieri s-au vandut peste 100, cred. Asa ca ma astept sa se termine repede.
- De ce ar trebui sa vina oamenii acolo sa isi piarda 2 zile de la munca si sa cheltuiasca niste euro pentru un bilet?
Dragoş Stanca: In primul rand, avem wireless de mare viteza de la Orange (marcati cu "P", va rog!), deci oamenii pot sa isi faca jobul si de acolo. Vorbim de Internet business, totusi. Indicat ar fi, totusi, si pentru ei si mai ales companiile lor sa profite la maxim de cantitatea uriasa de know-how care va fi expusa acolo si care va putea produce bani si profit ulterior.
In al doilea rand, nu tot festivalul e pentru toata lumea, desi eu unul sincer as vrea sa vad toate prezentarile. Dar, in functie de domeniile de interes, avem zone clare:
- in primul rand, playerii majori (Google, Facebook, Yahoo!, Twitter Etc) acopera zone diverse: de la content la creatie si e-commerce.
- apoi publishing si story telling (unde ne laudam cu playeri cu vechime dar si noi modele de business: Spiegel Online, BBC, Forbes, UpComing, Daily Secret)
- urmeaza un lucru extrem de important care va remodela industria si anume partea de programmatic trading si real time bidding adica automatizarea vanzarii si cumpararii publicitatii AppNexus, Cadreon, Xaxis, Mindshare, DataXu, LiveRail, Nugg.ad
- e-commerce si performance marketing (aici Facebook si Google vor insista pe subiect, dar si clienti importanti ca eMag, Fashion Days, Tripsta si altii)
- creatie si branded content – poate cea mai spectaculoasa sesiune din punct de vedere creativ si vizual, in ziua a 2-a mai ales unde avem agentia de creatie a Google, Zoo, dar si autori de campanii legendare de la DigitasLbi, Achtung, Sin Lee, alte agentii europene si americane care au la activ premii majore.
- Si festivalul, festivalul unde e?
Dragoş Stanca: E un festival serios. Dar, daca la asta te referi, avem si fun. Premiile IAB MIXX Awards, Viral Movie Night cu Andi Moisescu, Mihai Bobonete, Mihai Bendeac, Raul Gheba, vin la noi si vedete care vorbesc despre relatia cu brandurile si Internetul (Grasu XXL, Voltaj, Akcent), avem gaming party unde vom juca X-Box dar si biliard si popice (offline, culmea!) si, nu in ultimul rand, avem in ambele zile un host foarte tare care va face smart stand up comedy de dimineata pana seara, si anume Keith Farnan, unul dintre cei mai bine cotati artisti stand up din UK. Va trimit un link YouTube, daca tot e vineri merge, zic. Si, evident, va asteptam joi si vineri la Grand Cinema & More in Baneasa!
https://www.youtube.com/watch?v=mGQextK4mYw
Autor: Iulia Bunea iulia.buneapaginademedia.ro
Comentarii