Reprezentanţii posturilor Look TV şi Look Plus spun că posturile TV care trasmit meciurile „au incheiat un număr semnificativ de contracte de retransmisie cu distribuitori de servicii de programe audiovizuale”.
Într-un comunicat trimis Paginademedia.ro şi publicat pe site-ul LookTV, oficialii posturilor spun că firmele de cablu care nu au cumpărat meciurile de fotbal au luat o „ o decizie comercială discreţionară”, însă nu precizează cât costă meciurile pentru a fi preluate şi nu fac nicio referire legată de preţul pe care cabliştii trebuie să îl plătească pentru partide.
"Dezinteresul unor distribuitori de a semna contracte de retransmisie este o decizie comercială discreţionară a acelor distribuitori, care îi privează pe proprii abonaţi de posibilitatea de a se bucura de fotbalul românesc de calitate", spun oficialii Look TV
Comunicatul Look TV nu punctează numărul abonaţilor pentru care s-au semnat contracte şi face o referire indirectă la cei care au avut drepturile până acum, fără a nominaliza compania – RCS.
„După o lungă perioadă în care abonaţii la servicii de cablu TV puteau viziona un număr mare de meciuri doar dacă se abonau la un singur distribuitor, în prezent, orice abonat işi poate selecta furnizorul de servicii pe care şi-l doreşte şi poate viziona toate meciurile de fotbal din cele două competiţii”, se arată în comunicat.
Comunicatul Look TV:
Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.roPosturile Look TV şi Look PLUS, care vor asigura difuzarea în direct a meciurilor de fotbal din campionatul Liga 1 şi Cupa Ligii, au incheiat un număr semnificativ de contracte de retransmisie cu distribuitori de servicii de programe audiovizuale
Urmare a procedurii publice transparente iniţiate în data de 2 aprilie 2014, radiodifuzorii TRANSILVANIA LOOK S.A. (deţinător al licenţei pentru postul TV „Look TV”) şi NCN STUDIO TV S.A. (deţinător al licenţei pentru postul TV „Look PLUS”) au semnat un număr semnificativ de contracte de retransmisie cu distribuitori de servicii de programe audiovizuale, prin intermediul cărora abonaţii, care au fost privaţi anterior de posibilitatea de a viziona meciurile din campionatul Liga 1 şi Cupa Ligii, pot viziona aceste competiţii sportive pentru următorii 5 ani.
După o lungă perioadă în care abonaţii la servicii de cablu TV puteau viziona un număr mare de meciuri doar dacă se abonau la un singur distribuitor, în prezent, orice abonat işi poate selecta furnizorul de servicii pe care şi-l doreşte şi poate viziona toate meciurile de fotbal din cele două competiţii.
Posturile Look TV şi Look PLUS au transmis tuturor distribuitorilor interesaţi oferta lor comercială şi au semnat contracte de retransmisie cu oricare distribuitor care a efectuat demersurile legale necesare.
Dezinteresul unor distribuitori de a semna contracte de retransmisie este o decizie comercială discreţionară a acelor distribuitori, care îi privează pe proprii abonaţi de posibilitatea de a se bucura de fotbalul românesc de calitate.
În acest context, TRANSILVANIA LOOK S.A. şi NCN STUDIO TV S.A. reaminteşte tuturor distribuitorilor de servicii de programe audiovizuale interesaţi să retransmită posturile Look TV şi Transilvania Live că pot să trimită în continuare la adresa de e-mail [email protected] scrisori de interes cu privire la semnarea de contracte de retransmisie, urmând ca aceştia sa fie contactaţi ulterior pentru discuţii şi negocieri suplimentare.
Comentarii
Sa inteleg ca, daca eu vad in vitrina unui magazin un telefon - de exemplu - si merg mai departe fara sa-l cumpar, se cheama ca tocmai ce a m luat o "decizie comerciala discretionara"? Logica beton, ce sa mai....
Avand ghinionul de a fi abonat al aliatului astora (UPC), ma enerveaza faptul ca au luat cu adevarat o "decizie comerciala discretionara", punand pachetul LOOK in sistem opt-out, nu opt-in.
Cei de la Look trebuiau insa sa se asigure ca vor putea vinde aceste canale, inainte de a se angaja catre LPF(desi inteleg ca garantia este infima si este posibil ca LPF sa ia teapa dupa primele 6 luni).
Euro 33,6 milioane pe sezon pentru campionatul Romaniei, este enorm. Vorbim de aproape 1 million euro/etapa. In medie, peste 100 mii euro /meci. La banii acestia cumperi meciuri serioase, nu Chiajna- Viitorul.
Probabil cei de la look s-au gandit ca, din moment ce RDS a dat 31 milioane/sezon, vor fi foarte fericiti sa dea 15. Problema este ca ar fi dat 15, dar pe exclusivitate, nu fiecare cablist 15 milioane. In acest fel, cu exceptia look si LPF, niciun cablist nu castiga, ba va trebui sa aduca bani de acasa.
Numai ca sa-si acopere costurile de 15 milioane euro/sezon, un cablist ar trebui sa scoataeuro 500 mii etapa. Nu mai vorbim raportul calitate/pret. Cum sunt -in medie-3 etape pe luna, asta inseamna 1,5 milioane luna. Luand solutia UPC, adica sa taxeze separate si sa mareasca abonamentele- ar presupune ca fiecare cablist sa aiba minim 600 mii abonati cu extraptionea fotbal, ceea ce este greu de crezut ca se va intampla vreodata.