Skip to main content

Un ONG pentru protecţia consumatorilor reacţionează în cazul opţiunii de 10 lei de la UPC: „UPC a mascat această nouă extraopţiune sub forma unei modificări a contractului”

 
Look TV Aici este fotbalul
Look TV Aici este fotbalul

Look TV Aici este fotbalul

Publicitate

Asociaţia pentru Protecţia Consumatorilor, o organizaţie neguvernamentală (diferită de ANPC), critică public mutarea UPC de a da clienţilor o opţiune de 10 lei pentru care aceştia vor fi taxaţi automat, din august, dacă nu anunţă că vor să renunţe la aceasta.

„APC România solicită companiei UPC România, în mod public, renunţarea la această tehnică de vânzare incorectă şi luarea tuturor măsurilor pentru evitarea prejudicierii consumatorilor, inclusiv notificarea consumatorilor în legatură cu renunţarea la vânzarea forţată.”, se arată în comunicatul organizaţiei neguvernamentale. 

De menţionat că Asociaţia pentru Protecţia Consumatorilor este diferită de Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC), instituţie publică aflată în subordinea Guvernului.

CONTEXT. Toţi abonaţii UPC primesc automat pachetul de fotbal, pentru o lună gratuit. După o lună, abonaţii sunt cei care trebuie să anunţe dacă mai vor pachetul sau nu, pentru că acesta costă 10 lei. Dacă nu anunţă, vor plăti automat 10 lei în plus, pe lângă abonamentul lor. Detalii, aici.

Comunicatul integral, în continuare:

Fotbal cu forţa
UPC aplică vânzarea forţată clienţilor săi
APC România a primit în ultimele zile mai multe sesizări din partea consumatorilor, având ca obiect noua campanie a UPC Romania prin care toţi abonaţii săi la serviciul de televiziune prin cablu au primit automat în cadrul pachetului de servicii o ”extraopţiune”. Problema care apare în această situaţie este faptul că această extraopţiune are un cost suplimentar, iar pentru a nu beneficia de aceasta consumatorii ar trebui să facă o cerere expresă în acest sens, fiind practic forţaţi să primească un serviciu pe care nu şi l-au dorit şi pe care nu l-au cerut înainte companiei.

UPC Romania a mascat această nouă extraopţiune sub forma unei modificări a contractului, încercând astfel să evite prevederile O.G. 99/2000 privind comercializarea produselor şi a serviciilor pe piaţă, care interzice prin art. 54 vânzările forţate de produse şi servicii.

În concepţia APC România campania UPC România reprezintă o modificare a contractului, dar prin introducerea unui serviciu nou, distinct. Argumentele în favoarea acestei opinii sunt cele prezente în pliantul campaniei: este vorba de un serviciu care poate fi dezactivat sau activat oricând de consumatori, prin urmare, care poate fi adăugat sau eliminat oricând din conţinutul serviciilor furnizate de companie, fără a aduce atingere integrităţii serviciului de televiziune prin cablu furnizat iniţial, are un tarif distinct, care se adaugă la tariful pe care consumatorul îl plătea deja pentru serviciul de televiziune prin cablu.

În aceste condiţii, fiind vorba de un serviciu nou, sunt aplicabile dispoziţiile art. 53, lit. b şi art. 54 din O.G. 99/2000, reglementare care nu face diferenţa între prestarea unui serviciu nou prin încheierea unui contract distinct sau prin modificarea unui contract existent:
Art. 53. - Prin vânzare forţată se înţelege:
a) expedierea unui produs către o persoană, fără o cerere prealabilă din partea acesteia, solicitându-i cumpărarea acelui produs şi returnarea lui către expeditor, chiar şi fără taxe, în cazul refuzului de cumpărare;
b) prestarea unui serviciu către o persoană, fără o cerere prealabilă din partea acesteia, solicitându-i acceptarea acelui serviciu prin achitarea contravalorii.
Art. 54. - Orice vânzare forţată este interzisă. Expedierea unui produs sau prestarea unui serviciu către o persoană se face numai în baza unei comenzi prealabile din partea acesteia.

În aceste condiţii, APC România solicită companiei UPC România, în mod public, renunţarea la această tehnică de vânzare incorectă şi luarea tuturor măsurilor pentru evitarea prejudicierii consumatorilor, inclusiv notificarea consumatorilor în legatură cu renunţarea la vânzarea forţată.

Autor: Iulia Bunea iulia.buneapaginademedia.ro
viewscnt

Comentarii

  • Cristi M Cristi M
    Lasa ma sa fac ei reclamatii si ma uit eu la LIGA 1.
  • gigi gigi
    Disperarea e tot mai mare. Dupa ce mi-au batut prin usa de cateva ori, dupa ce au umplut stalpii si scarile de bloc cu afise cu ofertele lor imbatabile, acum UPC-ul a trecut la nivelul urmator adica la SPAM-ul din cutia postala: http://i.minus.com/jbhOxRiHbi2mCe.jpg
    Ma intreb ce mai urmeaza dupa asta?
  • Nicoara Nicoara
    foarte bine ca va ocupati de 'cablisti de prin 1990' desi nu stiu ce cablisti erau pe atunci ... sau ce ONG-uri dar de ce nu dati si cifre? cate plangeri au fost mii, zecii de mii? Daca au fost 5-6 eu unul zic ca este irelevant. Si cel mai probabil este irelevant pentru ca in caz contrar dadeati un numar.
  • Nicoara Nicoara
    Asta e treaba ONG-urilor sa faca pe portavocea pentru a strange fonduri. De unde sa primeasca bani din alta parte. Eu nu judec chestia asta ...fac ceea ce trebuie pentru a se finanta. Sunt si unii care iau banii respectivi si chiar fac ceva util pentru societate. Multe ONG-uri insa au transformat chestia asta intr-o afacere ... contra cost ataca imaginea unei instituti private sau publice pentru a influenta opinia publica.
  • Hubert Hubert
    E foarte posibil. A fost oare abonamentul macar cu 5% mai mic in luna respectiva?
  • Sorin Sorin
    pai si unde a fost incalcata legea? ca tocmai asta e treaba ... este o procedura perfect legala.
  • NIKE NIKE
    Eu am primit scrisoare. Teoretic toata lumea a primit scrisoare. mai de graba ar trebui reclamata la OPC posta romana :).
  • NIKE NIKE
    Bravo Laura! Sincer ma bucur daca ati avut intentia sincera de a ajuta oamenii. Insa UPC nu a facut nimic ilegal. e ca si cum ai merge la protectia consumatorului pentru ca s-a scumpit benzina. Astia de la Look au inceput sa ceara bani pentru posturile alea. UPC a pastrat posturile le-a inclus intr-un pachet separat, le-a lasat in grila si a inceput sa le taxeze in conformitate noile costuri pe care le genereaza. Si-a anunta abonatii si le-a dat optiunea sa renunte la ele.
  • usccs usccs
    interesant cati postaci agresivi are UPC-ul. aproape cat protv.
  • ştefan ştefan
    Nenea Hubert La Rom telecom Canalele Media PRO au fost scoase numai o săptămînă în 2013
  • ion din balon ion din balon
    Un serviciu pe care 50% dintre abonati nu il doresc :)))
  • ion din balon ion din balon
    Nu exista informare in scris! Mama habar nu avea si tocmai platise factura la ghiseu lunea asta. Voi credeti ca milioanele de abonati UPC stau toti calare pe MyUPC sau cauta despre UPC pe net? Oamenii au alte preocupari decat sa supravegheze toti furnizorii de servicii din gospodarie ca sa vada ce tepe mai pregatesc-vezi si teapa enel!
  • Hubert Hubert
    Chestiile astea se tot intampla printre operatorii de la noi. Nu sunt cei de la UPC cei mai negri. Sunt curios daca RDSul a actionat corect cand a scos canalele Discovery si a pastrat acelasi pret al abonamentului.

    Sau Romtelecom cand au disparut toate canalele MediaPRO... (au revenit dupa o luna ce e drept)

    Macar la UPC poti sa renunti, la RDS nu puteai "sa renunti" la a nu mai vedea Discovery.
  • Laura Pascu Laura Pascu
    Sa stii ca ne ocupam de cablisti de prin 1990 :) Am mai dat in judecata si RCS RDS si am castigat. De atunci abonatii sunt mult mai informati. E drept ca inca mai sunt reclamatii pe acest furnizor...poate ar trebui sa mai facem niste procese. Iar ca idee, nu doar de cablisti, pentru ca d'aia suntem cetateni europeni, nu? ;)
  • Marinescu Marinescu
    Merg si pe directiile alea in care apara cainii maidanezi, care ucid oameni. Aproape acelasi lucru ca acum...incearca sa ii defaimeze pe unii care fac un bine si aduc ceva in plus abonatilor lor. In loc sa se uite in propria ograda. Au sanse mai mici sa rezolve ceva decat Basescu sa mai castige un mandat :))))

Trimite un comentariu

sus