Skip to main content

Un ONG pentru protecţia consumatorilor reacţionează în cazul opţiunii de 10 lei de la UPC: „UPC a mascat această nouă extraopţiune sub forma unei modificări a contractului”

 
Look TV Aici este fotbalul
Look TV Aici este fotbalul

Look TV Aici este fotbalul

Publicitate

Asociaţia pentru Protecţia Consumatorilor, o organizaţie neguvernamentală (diferită de ANPC), critică public mutarea UPC de a da clienţilor o opţiune de 10 lei pentru care aceştia vor fi taxaţi automat, din august, dacă nu anunţă că vor să renunţe la aceasta.

„APC România solicită companiei UPC România, în mod public, renunţarea la această tehnică de vânzare incorectă şi luarea tuturor măsurilor pentru evitarea prejudicierii consumatorilor, inclusiv notificarea consumatorilor în legatură cu renunţarea la vânzarea forţată.”, se arată în comunicatul organizaţiei neguvernamentale. 

De menţionat că Asociaţia pentru Protecţia Consumatorilor este diferită de Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC), instituţie publică aflată în subordinea Guvernului.

CONTEXT. Toţi abonaţii UPC primesc automat pachetul de fotbal, pentru o lună gratuit. După o lună, abonaţii sunt cei care trebuie să anunţe dacă mai vor pachetul sau nu, pentru că acesta costă 10 lei. Dacă nu anunţă, vor plăti automat 10 lei în plus, pe lângă abonamentul lor. Detalii, aici.

Comunicatul integral, în continuare:

Fotbal cu forţa
UPC aplică vânzarea forţată clienţilor săi
APC România a primit în ultimele zile mai multe sesizări din partea consumatorilor, având ca obiect noua campanie a UPC Romania prin care toţi abonaţii săi la serviciul de televiziune prin cablu au primit automat în cadrul pachetului de servicii o ”extraopţiune”. Problema care apare în această situaţie este faptul că această extraopţiune are un cost suplimentar, iar pentru a nu beneficia de aceasta consumatorii ar trebui să facă o cerere expresă în acest sens, fiind practic forţaţi să primească un serviciu pe care nu şi l-au dorit şi pe care nu l-au cerut înainte companiei.

UPC Romania a mascat această nouă extraopţiune sub forma unei modificări a contractului, încercând astfel să evite prevederile O.G. 99/2000 privind comercializarea produselor şi a serviciilor pe piaţă, care interzice prin art. 54 vânzările forţate de produse şi servicii.

În concepţia APC România campania UPC România reprezintă o modificare a contractului, dar prin introducerea unui serviciu nou, distinct. Argumentele în favoarea acestei opinii sunt cele prezente în pliantul campaniei: este vorba de un serviciu care poate fi dezactivat sau activat oricând de consumatori, prin urmare, care poate fi adăugat sau eliminat oricând din conţinutul serviciilor furnizate de companie, fără a aduce atingere integrităţii serviciului de televiziune prin cablu furnizat iniţial, are un tarif distinct, care se adaugă la tariful pe care consumatorul îl plătea deja pentru serviciul de televiziune prin cablu.

În aceste condiţii, fiind vorba de un serviciu nou, sunt aplicabile dispoziţiile art. 53, lit. b şi art. 54 din O.G. 99/2000, reglementare care nu face diferenţa între prestarea unui serviciu nou prin încheierea unui contract distinct sau prin modificarea unui contract existent:
Art. 53. - Prin vânzare forţată se înţelege:
a) expedierea unui produs către o persoană, fără o cerere prealabilă din partea acesteia, solicitându-i cumpărarea acelui produs şi returnarea lui către expeditor, chiar şi fără taxe, în cazul refuzului de cumpărare;
b) prestarea unui serviciu către o persoană, fără o cerere prealabilă din partea acesteia, solicitându-i acceptarea acelui serviciu prin achitarea contravalorii.
Art. 54. - Orice vânzare forţată este interzisă. Expedierea unui produs sau prestarea unui serviciu către o persoană se face numai în baza unei comenzi prealabile din partea acesteia.

În aceste condiţii, APC România solicită companiei UPC România, în mod public, renunţarea la această tehnică de vânzare incorectă şi luarea tuturor măsurilor pentru evitarea prejudicierii consumatorilor, inclusiv notificarea consumatorilor în legatură cu renunţarea la vânzarea forţată.

Autor: Iulia Bunea iulia.buneapaginademedia.ro
viewscnt

Comentarii

  • Marko Marko
    Considera ca ti-au facut favoarea de a nu mai solicita tu acest serviciu. Te-au scutit de un drum, un telefon, un email, etc...
  • geo geo
    Nu este normal sa ti se dea - in plus si pe bani - ceea ce nu ai cerut. Mai corect era sa le dai un sms, un telefon, un email, daca chiar doreai acea extraoptiune de 10 lei pe luna, asa cum era vorba la inceput.
  • mihaita mihaita
    totusi nu e mai frumos sa repectam si noi legea ca doar nu suntem in jungla?
  • Stelian Stelian
    OPT-OUT este cat se poate de legal. E folosit in Romania in multe domenii de activitate. Se agita aiurea mega ong-ul.
  • ONGISTI ONGISTI
    E o tehnica de vanzare conscarat si a mai fost folosita si de alti cablisti ... chiar si UPC a mai folosit-o in trecut ... nu e ceva nou pentru abonatii lor. Daca majoritatea isi doreste LIGA 1 este mult mai ieftin si mai eficient pentru tine sa operezi dezabonari (pentru ca sunt putine) decat abonari. Rezultatul este acelasi cine vrea LIGA 1 ramane cu ea. Cine nu renunta. Vor fi si catve victeme colaterale. Cei care dintr-un motiv sau altul nu au renuntat la optiune desi si-ar fi dorit.
  • ONGISTI ONGISTI
    gata ma! au terminat cu rosia montana si acum se ocupa de cablisti. mor pe ONG-urile astea. sunt mai rau ca ziaristii. le dai de-o paine si latra cateva zile. Cu gazele de sist s-au linistit. E ok acum? Au rezolvat problema? nu-i mai intereseaza ca nu mai pompeaz animeni bani in asociatiile lor.
  • Riplai Riplai
    UPC nu sunt la prima magarie, acum cativa ani m-au sunat si mi-au zis ca primesc gratis DVR-ul de la ei. Am acceptat, au venit cu DVR-ul la usa si cica cu PV-ul de predare-primire. Semnez ca primaru si dupa instalare constat cu stupoare ca din pachetul extra pe care-l aveam am fost trecut la cel minimal. Am sunat si mi-au zis ca am fost de acord in scris cu asta, ca in loc de extra mi-au dat basic+DVR la acelasi pret, plus o extindere de doi ani de contract. Le-am dus echipamentul inapoi si am denuntat unilateral contractul si de atunci nu mai vreau sa aud de ei. Porci e putin spus...

Trimite un comentariu

sus