Cum va arăta Libertatea din toamnă? În primul rând, va fi o schimbare de design, spune Mihnea Vasiliu, director general Ringier România într-un interviu acordat Paginademedia.ro.
"Layoutul va fi mai curat, mai aşezat, fără excese coloristice, fără stridenţe, aşa cum sunt marile tabloide occidentale", explică Vasiliu.
Din punct de vedere al conţinutului?
"Secţiunea de vedete va fi extinsă şi nu restrânsă. Articolele vor fi mai bine documentate, mai surprinzătoare, dar nu false sau superficiale. Fără fonfleuri.
Şi secţiunea de utile va fi mai mare. Ea va cuprinde informaţi practice adresate oamenilor obişnuiţi, cu un areal larg de subiecte, de la sănătate şi finanţe personale până la reţete etc.", spune Mihnea Vasiliu.
Libertatea "va rămâne un ziar tabloid, mai bine zis un ziar popular", declară Mihnea Vasiliu. "Poziţionarea nu se schimbă, doar felul de a face jurnalism. Dispar fonfleurile. Dispar PR-urile primite de la vedete şi date ca exclusivităţi. Dispar ştirile făcute din birou, nedocumentate. Dispar ştirile făcute de la televizor", punctează managerul Ringier.
Interviul cu Mihnea Vasiliu, pe larg:
Ce se întâmplă din punct de vedere editorial?
Va rămâne un ziar tabloid, mai bine zis un ziar popular. Insist asupra faptului că nu se transformă într-un ziar quality, aşa cum e înţeles termenul quality din punct de vedere al abordării editoriale.
Ce schimbări vor fi la ziarul Libertatea?
Nu se va schimba radical. Va rămâne un ziar tabloid, mai bine zis un ziar popular. Insist asupra faptului că nu se transformă într-un ziar quality, din perspectiva faptului că nu devine un ziar politic, ci îşi păstrează adresabilitatea de masă.Libertatea va rămâne un ziar popular, axat pe informaţii, pe divertisment, pe lucruri utile publicului larg, pe actualitate, pe subiecte scrise pe înţelesul targetului de masă căruia i se adresează Libertatea. Selecţia subiectelor va fi făcută ţinându-se cont de acest target.
Fata de la pagina 5 rămâne?
Bineînţeles că rămâne. Va fi un ziar tot cu celebrităţi, tot cu sport, tot cu actualitate.Unde vom vedea schimbările?
În primul rând în felul în care sunt scrise şi documentate subiectele. Nu vom mai vedea ştiri neverificate, zvonuri care se întorc împotriva noastră când vedetele în cauză se duc la TV şi spun că nu este aşa cum am scris. Din păcate, de multe ori, documentarea este precară, se face din birou.Secţiunea de vedete va fi extinsă şi nu restrânsă. Articolele vor fi mai bine documentate, mai surprinzătoare, dar nu false sau superficiale. Fără fonfleuri.
Şi secţiunea de utile va fi mai mare. Ea va cuprinde informaţi practice adresate oamenilor obişnuiţi, cu un areal larg de subiecte, de la sănătate şi finanţe personale până la reţete etc.
Subiectele de actualitate vor fi făcute fără a repeta ştirile de la televizor, fără a le copia din emisiuni, ci cu idei, cu reportaje, cu investigaţii mai multe. Dar nu din zona politică de tip quality, ci din zona de adresabilitate a publicului Libertăţţ.
Poziţionarea nu se schimbă, doar felul de a face jurnalism, ceea ce implică creativitate în selecţia subiectelor, care ar trebui să fie mai relevante, şi, de asemenea, o mai bună documentare şi o redactare mai alertă.
Se schimbă raportul imagine/text?
Va fi puţin mai mult text ca până acum, iar layoutul va fi mai curat, mai aşezat, fără excese coloristice, fără stridenţe, aşa cum sunt marile tabloide occidentale – Bild, Blick. Sunt ziare populare care acoperă o arie largă de subiecte de interes, de la cazurile sociale sau finanţe personale, până la celebrităţi, divertisment, utile şi reportaje.Este o ieşire din zona de cancan pe care merg tabloidele?
Este mai degrabă o ieşire din zona ştirilor făcute la birou, de la televizor sau din comunicatele trimise de PR-ul vreunei vedete. De aici o să iasă. Mai mult jurnalism, mai mult teren, mai multe idei de subiecte, mai multă creativitate atunci când actualitatea nu-ţi oferă subiecte.
Cititorul nu e interesat de ştiri scrise din fotoliu, care nu fac decât să răspundă intereselor vreunui PR de vedetă sau PR de post TV. Vrea subiecte scrise cu umor, cu responsabilitate, cu mai multe detalii, lucruri care au cam dispărut din presa tipărită actuală. E foarte facil să faci ştirile de la TV.Pentru asta este nevoie şi de bani.
Noi nu ducem lipsă de bani. Trustul este profitabil, are rezultate în luna iulie peste buget. Nu lipsa resurselor a fost o problemă, Lipsa ideilor a fost problema. Resurse există, idei să fie.Vor fi mai mulţi oameni în redacţie?
Sunt suficient de mulţi. Redacţia are 80 de oameni, cred că este cea mai mare redacţie de presă scrisă din România.Numărul de pagini se va mări?
Va creşte şi numărul de pagini, dar deocamdată nu aş vrea să spun cu câte, doar că sigur va fi mai mare. Se va investi în marketing mai mult. Vor fi resurse pentru tot ce vor jurnaliştii să facă.Subiecte care dispar?
Nu dispar subiecte. Dispar fonfleurile. Dispar PR-urile primite de la vedete şi date ca exclusivităţi. Dispar ştirile făcute din birou, nedocumentate. Dispar ştirile făcute de la televizor.Când se va relansa Libertatea?
În această toamnă. Nu pot da o dată anume.
Citeşte şi:
Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro
Comentarii
Red-sef si adjunctii schimbati au fost numiti de dvs. Ei au permis acest mod de a face presa(trimis foto pe teren, cu reporterii in redactie urmarind RTV si cu numai 2-3 oameni interesati de reportaje adevarate,), deci oarecum responsabilitatea manageriala se imparte. Nu intru in detalii pt ca nu le cunosc pe cele recente. Nu am mai fost de mult in redactie si nu plec urechea la parerile fostilor colegi, subiectivi bineinteles,dar mi se pare ca aveti pretentii usor exagerate de la linia I. Chiar, se mai fac deplasari?
Tot ce ati spus pare o revenire la o formula editoriala veche a ziarului, din perioada de glorie a publicatiei, 1998-2006. Adica atunci cand managementul era asigurat de echipa lui Razvan Corneteanu.
Concret, Mihnea Vasiliu, un baiat platit cu 12.000 euro pe luna, a adus un american platit cu 5.000 euro/luna si un redactor sef nou platit cu 4.000 pentru a avea pe cine sa dea vina in continuare. Pana acum, tactica de a ascunde gunoiul sub pres a mers, iar cand n-a mai tinut vrajeala de vina au fost mereu altii. Sigur, nu pilele aduse pe bani grei, ci sclavii deveniti brusc "prosti" dupa 14-15 ani de lucrat pentru ziar.