Ordonanta anti-rebate este din nou în dezbaterea Parlamentului. Deputaţii din Comisia de Cultură au amendat ordonanţa emisă de Guvern în urmă cu un an şi au lăsat posibilitatea ca agenţiile de publicitate să intermedieze relaţia dintre clienţi şi canalele media, anunţă Pro TV.
În plus, deputaţii din Comisia de Cultură au decis ca pe factura finală, publicitarii trebuie să-şi declare comisioanele şi discounturile, mai arată sursa citată.
În varianta iniţială a ordonanţei, contractul se făcea direct între client şi postul de televiziune, agenţia fiind doar intermediarul discuţiilor.
Gigel Ştirbu, preşedinte în Comisia de Cultura Camera Deputatilor: „Am adoptat un amendament care e o cale de mijloc. În situaţia în care un trust media, o televiziune, doreşte să facă un contract de furnizare publicitara cu o companie de publicitate, are această posibilitate. Dacă acea companie e reprezentata de către o agenţie de publicitate, să existe şi această posibilitate."
Reprezentanţii agenţiilor de publicitate susţin modificările propuse de deputaţi, mai menţionează sursa citată.
Radu Florescu, Uniunea Agentiilor de Publicitate din Romania: „Ordonanţa de Urgenţă 25, în forma iniţială, a avut un impact negativ asupra industriei de media, a generat birocraţie în relaţiile comerciale, a creat un mediu concurenţial inechitabil pentru agenţiile media şi a creat o presiune crescută asupra agenţiilor de publicitate mai mici şi a dezavantajat pentru canalele TV mici sau străine."
Ordonanţa de Urgenţă a ajuns în Parlament după ce preşedintele Traian Băsescu a cerut să fie reexaminată.
Autor: Iulia Bunea iulia.buneapaginademedia.roOrdonanţa anti rebate a fost adoptată „peste noapte” de Guvern, în luna martie a anului trecut, fără a se consulta cu industria publicităţii, cea vizată de aceste măsuri. După un an cu acestă ordonanţă în vigoare, cifrele de afaceri ale agenţiilor de media s-au prăbuşit, după cum paginademedia.ro a relatat AICI.
Comentarii