Skip to main content

MATINALE. ZU scade, dar are de unde: e de departe cel mai ascultat în Bucureşti. Creşte mult Pro FM. Surpriza Rock FM: e peste Radio 21 şi la egalitate cu Europa FM

 
MATINALE. ZU scade, dar are de unde: e de departe cel mai ascultat în Bucureşti. Creşte mult Pro FM. Surpriza Rock FM: e peste Radio 21 şi la egalitate cu Europa FM

Publicitate

AUDIENŢA MATINALELOR. Ce se întâmplă dimineaţa, în prime-time-ul radiourilor, adică intervalul 7.00-10.00?

Matinalul prezentat de Buzdugan şi Morar la Radio ZU scade puternic în Bucureşti, dar rămâne, de departe, cel mai ascultat program de dimineaţă, cu o audienţă aproape dublă în comparaţie cu următorul matinal.

Tot în Capitală, una din surprize este matinalul Rock in the Morning, prezentat de Lucian Boariu la Rock FM: este peste Cusurgiii Mihai Găinuşă şi Codruţ Khegeş, acum la Radio 21, la egalitate cu Deşteptarea lui Vlad Petreanu şi George Zafiu de la Europa FM şi aproape cât Pro FM, unde la microfonul matinalului este Andrei Gheorghe.

La oraşe, acoperirea marilor reţele se vede în clasament. Matinalul Kiss FM (fără Mihai Găinuşă şi Codruţ Kegheş), scade puternic, dar rămâne pe prima poziţie. Căderea Kiss FM este foarte vizibilă şi la nivel naţional, unde pierde jumătate de milion de ascultători dimineaţa.

Paginademedia.ro vă prezintă audienţele matinalelor radio de la posturile comerciale în intervalul 7.00-10.00, în Bucureşti, la nivel urban şi la nivel naţional. Targetul analizei: 15-49 de ani, segmentul comercial de pe radio.

BUCUREŞTI. Scade ZU, creşte Pro FM, cifre bune pentru Rock FM

Lupta cea mai strânsă se dă în Capitală, unde toate posturile comerciale deţin o licenţă. Dacă oraşele şi naţionalul sunt al marilor reţele (datorită acoperirii), clasamentul din Capitală oferă câteva surprize notabile.

Datele matinalelor pe Bucureşti (intervalul 7.00-10.00, publicul între 15 şi 49 de ani):

- în toamna lui 2014, matinalul Morning ZU este de departe cel mai ascultat dintre emisiunile de dimineaţă: 114.000 de bucureşteni între 15 şi 49 de ani au ascultat zilnic cel puţin cinci minute din programul prezentat de Mihai Morar şi Daniel Buzdugan. Programul a scăzut însă puternic în comparaţie cu valul precedent: 50.000 de ascultători scădere.

- Locul următor este al Kiss FM. Din toamnă, după plecarea echipei lui Mihai Găinuşă, la butoane au venit dimineaţa Sergiu Floroaia şi Andrei Ciobanu. Audienţa: 69.000 de asculători, cu 2.000 sub valul precedent.

- Pro FM şi-a dublat audienţa în Capitală. Cu Andrei Gheorghe dimineaţa, postul de radio a ajuns în toamnă la aproape de 50.000 de ascultători, aproape de două ori mai mult comparativ cu valul precedent

- Dimineaţa, cu 54.000 de ascultători, Magic FM este peste Pro FM, Europa FM şi Radio 21.

- Radio 21 numără 37.000 de ascultători, în scădere cu 5.000 de ascultători deşi, din toamnă, dimineaţa sunt pe post Mihai Găinuşă şi Codruţ Kegheş.

- O altă surpriză în Bucureşti este matinalul Rock FM, cu Lucian Boariu: are aproape 43.000 de ascultători (la fel ca în valul precedent), la egalitate cu Europa FM, foarte aproape de Pro FM, dar peste Radio 21.

- Cu Mihai Dobrovoschi dimineaţa, matinalul Gold FM numără, în Bucureşti, aproape 16.000 de ascultători între 15 şi 49 de ani.

Audienţele posturilor comerciale de radio dimineaţa în intervalul 7.00-10.00, pe targetul 7.00-10.00, la ultimele valuri de audienţă, în BUCUREŞTI:

Matinale Radio ianuarie 2015 BUCURESTI

Studiul de audienţă radio, valurile septembrie - decembrie 2013 şi septembrie - decembrie 2013, Asociaţia pentru Radio Audienţă - ARA

URBAN. Marile reţele domină audienţa. Kiss scade puternic, dar rămâne cel mai ascultat

Acoperirea marilor reţele schimbă clasamentul la nivel urban. Scad puternic matinalele Kiss FM (fără Găinuşă în toamnă) şi Radio ZU.

Datele matinalelor la oraşe:

- Matinalul Kiss FM rămâne cel mai ascultat, cu peste jumătate de milion de ascultători din targetul 15-49 de ani. Pierde faţă de valul precedent 160.000 de ascultători.

- Scade şi programul lui Buzdugan şi Morar: 470.000 de ascultători, cu peste 100.000 sub valul precedent.

- Creşte matinalul Europa FM: 412.000 de ascultători, un plus de 40.000 în toamna lui 2014, faţă de toamna lui 2013.

- Dacă în Bucureşti aproape şi-a dublat audienţa, la nivel naţional Pro FM are o uşoară scădere.

- Scădere şi la Radio 21, cu Cusurgiii Găinuşă şi Kegheş: 180.000 de ascultători din targetul comercial, faţă de 267.000 an toamna lui 2013.

Audienţele posturilor de radio dimineaţa în intervalul 7.00-10.00, pe targetul 7.00-10.00, la ultimele valuri de audienţă, la nivel URBAN:

Matinale Radio ianuarie 2015 URBAN

Studiul de audienţă radio, valurile septembrie - decembrie 2013 şi septembrie - decembrie 2013, Asociaţia pentru Radio Audienţă - ARA

NAŢIONAL. Scăderi masive la matinalul Kiss FM. Şi Pro FM pierde câteva sute de mii de ascultători. Europa FM, singurul matinal în creştere

La nivelul întregii ţări, scăderile cele mai vizibile sunt la Kiss FM şi Pro FM. O uşoară creştere pentru matinalul Europa FM, singurul pe plus.

Datele pe naţional:

- matinalul Kiss FM numără 1,7 milioane de ascultători, faţă de 2,2 milioane în valul precedent.

- Pro FM pierde dimineaţa locul al doilea şi coboară de la 1,4 milioane la 1,1 milioane

- Foarte uşoară scădere la matinalul Radio ZU (sub 10.000). Cu 1,28 milioane, trece pe poziţia a doua.

- Europa FM este singurul matinal care creşte la nivel naţional: 1,1 milioane, cu aproape 40.000 peste valul din 2013.

- La nivel naţional, matinalul lui Găinuşă şi Kegheş de la Radio 21 numără 620.000 de ascultători între 15 şi 49 de ani. Cu un an înainte, matinalul postului avea 666.000 de ascultători între 15 şi 49 de ani.

Audienţele posturilor de radio dimineaţa în intervalul 7.00-10.00, pe targetul 7.00-10.00, la ultimele valuri de audienţă, la nivel NAŢIONAL:

Matinale Radio ianuarie 2015 NATIONAL

Studiul de audienţă radio, valurile septembrie - decembrie 2013 şi septembrie - decembrie 2013, Asociaţia pentru Radio Audienţă - ARA

Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro
viewscnt

Comentarii

  • Magic Johnson Magic Johnson
    asa, si?
  • Ilie Ilie
    De cand cresterea reach ului se traduce prin crestere de audienta?????? Eu stiu ca este dificil cu cifrele dar, in acelasi timp as intege si daca nu ai mai "vine" balarii. O crestere de reach nu iti aduce neaparat o audienta mai buna, ca sa nu mai zic de situatia in care reach ul creste ,dar timpul de ascultare si market share-ul scad! Not good!
  • adela adela
    Dobro sucks!
  • Ria Ria
    Cred ca Gold are in acest moment cel mai bun matinal, exceptie in perioada in care a lipsit Dobro si Carmen Ivanov a facut o salata de plictiseala de-ti luai lumea in cap.
  • batranu batranu
    Gold FM nu era inclus in masuratori inainte de a veni Dobro acolo.
    Pun pariu insa ca avea mai multi ascultatori inainte, ascultatori 30+, pt. ca era foarte bine targetat pe acestia. Acum e o varza totala la Gold FM. Imi pare rau de muzica care era la Gold FM inainte...
  • Lasand gluma la o parte Lasand gluma la o parte
    ... Lasand gluma la o parte, risti sa ti-o fure Buzdugan. (Deiu Stanciu - inca unul din cei carora li s-au furat glumele transmise in exclusivitate de Buzdugan)

    =>Cu cat creste numarul celor fara Bac si, implicit, al coafezelor, taximetristilor si manelistilor, cu atat creste si nr. ascultatorilor plagiatorului....
  • Anca Anca
    Dobro Show now and ever
    Sunt luati in calcul si cei care asculta pe Internet?
  • alex alex
    Dobro forever....
  • Zukiss21 Zukiss21
    Dzastru e atunci cand ai 71.000 in Bucuresti pe Kiss acum 1 an si scazi la 37.000 pe 21 acum cu acelasi program (sau de la 674.000 in urban la kiss la 180.000 acum desi nu putem compara retelele asa ca ramanem la Bucuresti). Dezastru "mai mic" e cand liderul scade cu 25 la suta in Bucuresti cu o promovare masiva la tv de top. Scaderea Kissului pe Bucuresti e foarte mica cf graficului de mai sus ,dar nu asta vreau sa punctez ci faptul ca cei care cresc devin si mai interesanti.Evident ca povestea aia cu ascult mai multe radiouri ,dar nu stiu care a dat peste cap reachul si a dezavantajat clar CHR urile unde muzica e la fel ca sa mai stii ce asculti daca nu esti fan. Dar asta e problema lor ca nu reusesc sa se identifice bine sau sa fidelizeze.
  • danaaa danaaa
    da cam cat trebuiau sa scada baietii ca sa tragem concluzia ca e un dezastru?
  • Cosmin Cosmin
    Cine mai crede audientele radio sau tv? Pai firmele care le fac, ca sa supravietuiasca, nu trebuie sa mananca si gura lor ceva? Si cine le hraneste, daca nu cei mari, care au interes sa mananca si gura lor de la publicitate. QED.
  • unu unu
    Deci baietii aia noi de la Kiss reusesc sa faca fata vedetelor cu ani de radio in spate ? Lumea abia a inceput sa-i cunoasca deci miscarea Kissului a fost buna .Mai ales ca in Bucuresti au ramas cam la fel fara vedetele consacrate ale postului. Evident ca brandul i-a ajutat ,ca noii veniti nu ar fi reusit acelasi lucru la 21 de exemplu(acolo nici vedetele nu au ajutat) . Deci radioul ajuta vedeta si nu vedeta ajuta radioul la fel ca in televiziune . Sau invers ? (daca ne uitam la cresterea lui Gheorghe pe Bucuresti sau cresterea matinalului Europa cu Petreanu) .
  • danaaa danaaa
    Raman la parerea mea. E o rusine ca cel mai ascultat om de radio e unul care daca nu face o voce de babuta sau de moldovean nici el nu stie ce sa zica
  • mad79 mad79
    Cel mai bun post e Radio Impuls,dar are acoperire slaba,Cluj,Sibiu,Bucuresti,Constanta si Timisoara!
  • Cristina Cristina
    Categoria “mai mult de un post de radio” a taiat de la toate radiourile ascultatori exact din acest daily reach ( un million pe national, 161.000 pe Bucuresti). In audientele trecute oamenii astia erau luati in calcul, iar acum nu mai sunt. Putina cercetare inainte nu strica ;)

Trimite un comentariu

sus