Telekom Communications (fostul Romtelecom) a ajuns la 1,41 milioane clienti pe TV (cablu, satelit si IPTV), potrivit datelor prezentate de compania listată la bursă. Telekom a inregistrat astfel o crestere de 4,5% faţă de 2013.
Totodată, compania de telefonie a pierdut clienti pe zona de pe telefonie fixa, ajungand la 2,23 milioane de linii fixe (in scadere cu 5,5% fata de 2013), dar a crescut pe zona de internet.
In ceea ce priveste Telekom Mobile (fostul Cosmote), numarul clientilor a scazut cu 1,7% pana la 6,047 milioane utilizatori (SIM-uri valabile).
Nikolai Beckers, CEO al grupului de companii Telekom Romania: „Trimestrul al patrulea 2014 este marcat, fără îndoială, de T, rebrandingul care a integrat complet operaţiunile comerciale ale Telekom Romania Communications şi Telekom Romania Mobile Communications cu scopul de a deveni operatorul integrat numărul unu din România. Au fost făcute investiţii semnificative în acest proces fără precedent, cu impact direct asupra EBITDA. Cu toate acestea, la trei luni după rebranding, primele rezultate au început să se facă simţite – un număr încurajator de noi abonamente pentru pachete de comunicare nelimitată şi divertisment, o creştere stabilă pe segmentele - vedetă, precum TV şi serviciile ITC pentru companii”.
Veniturile grupului Telekom Romania (fostele Romtelecom si Cosmote) au scazut cu 1,5% pana la 1,002 miliarde euro in 2014 comparativ cu anul anterior, in timp ce profitul operational inainte de dobanzi, taxe, depreciere si amortizare (EBITDA) a scazut cu 6% pana la 266 milioane euro.
Potrivit oficialilor Telekom Romania, veniturile trimestriale de pe segmentul serviciilor de Internet au rămas la acelaşi nivel, iar numărul abonaţilor la serviciile de broadband a fost de 1,232 milioane la finalul lui 2014 si aproape toţi aceşti clienţi au acces la Wi-Fi datorită router-elor cu astfel de capabilităţi, disponibile în oferta comercială din 2010.
Despre Telekom Romania Mobile Communications (fostul Cosmote):
Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro- Baza totala de clienti (inclusiv Zapp) a fost de aproximativ 6 milioane la finalul anului 2014, din care 26.8% postpaid.
- ARPU (venitul mediu per utilizator) in 2014 a fost de 4,68 Euro.
- Un motor principal de crestere au fost datele mobile, traficul aproape dublandu-se in 2014, in comparatie cu 2013 (crestere de 90%), in corelatie cu o crestere de 35% a ponderii vanzarilor de telefoane smart din totalul de terminale vandute in 2014, fata de anul precedent. Numarul total de clienti 4G aproape s-a triplat in T4 fata de T3, inregistrand o crestere semnificativa, de 287%.
- Marja EBITDA Pro-Forma (castigurile operationale inaintea dobanzilor, taxelor si amortizarilor) a ajuns la 24% in 2014 versus 2013 - o scadere de 1.9 puncte procentuale care reflecta impactul scaderii tarifelor de interconectare si a taxei pe constructiile speciale. EBITDA a atins valoarea de 105,6 milioane Euro la 12 M in 2014.
- In acest moment, Telekom Romania Mobile Communications ofera acoperire 4G pentru 50% din populatia din mediul urban si pentru 27% din totalul populatiei (rural si urban). In Bucuresti, acoperirea 4G este pentru 98% din suprafata, in timp ce in orasele turistice Brasov si Poiana Brasov acoperirea este de 98%, respectiv 100%. Clientii care nu se afla in aria de acoperire 4G, pot beneficia de 4G Experience, o conexiune avansata avand la baza tehnologia 3G HSDPA dual carrier, ce permite viteze de pana la 43,2 Mbps, in 271 orase si peste 5287 localitati.
Comentarii