Skip to main content

AUDIENŢE RADIO. Care sunt cele mai ascultate programe matinale din FM. Magic FM ajunge pe locul trei în Bucureşti, după Radio ZU şi postul public. Radio 21 cade pe locul opt

 
buzdu-si-morar_012
buzdu-si-morar_012

Ce posturi de radio ascultă românii dimineaţa? Care sunt matinalele preferate? Ultimele cifre de audienţă vin cu schimbări de clasament în intervalul orar 7.00-10.00, Prime-Time-ul posturilor de radio.

Publicitate

În Capitală, două mişcări notabile: Magic Start, cu Liana Stanciu şi Raul Brebu, care urcă pe locul trei şi Radio 21, care coboară pe locul nouă. Programul de dimineaţă de la Radio 21 - Gaşca lui Găinuşă - este depăşit de Romantic FM şi de programul realizat de Lucian Boariu la Rock FM.

La nivel urban, cel mai urmărit matinal, după numărul de ascultători, este cel al postului public de radio, urmat de Morning Zu, cu Mihai Morar şi Daniel Buzdugan şi Deşteptarea de la Europa FM. La oraşe, cele mai mari creşteri le are matinalul Europa FM. Cele mai mari scăderi: Kiss FM şi Radio 21.

La nivel naţional, primele trei locuri au scăderi: matinalul postului public, Kiss FM şi Radio ZU. Cresc matinalele Europa FM, Pro FM şi Rock FM.

Capitala: matinalul Magic FM urcă pe trei. Radio 21, depăşit dimineaţa de Rock FM şi de Romantic

TOPUL CAPITALEI. Cel mai ascultat matinal din Capitală este Morning Zu, cu 174.000 de ascultători. Urmează radioul public şi matinalul Magic FM. Magic Start, program realizat de Liana Stanciu şi Raul Brebu, urcă un loc faţă de anul trecut. De notat locul nouă pentru Radio 21, după Rock FM şi Romantic FM.

CREŞTERI ŞI SCĂDERI ÎN BUCUREŞTI:

  • Pe plus: matinalele de dimineaţă cu cele mai mari creşteri în Bucureşti sunt Europa FM (25.600) şi Radio ZU (plus de 23.400). Pe plus sunt şi Naţional FM (Pro FM (10.000), Gold FM (7.600), România Actualităţi (6.000), Magic FM (4.000) şi Smart FM (2.000).
  • Pe minus: capitolul scăderi este condus de Kiss FM, cu un minus de peste 53.000 de ascultători. Audienţa mai mică în comparaţie cu acceaşi perioadă a anului trecut şi pentru Radio 21: -28.000 şi o plasare după Romantic şi Rock FM, Vibe FM (12.100), în condiţiile unei repoziţionări a staţiei şi Rock FM (-10.600).

Audienţa programelor matinale radio (intervalul 7.00-10.00), în valurile de primăvară 2014 şi 2015, în BUCUREŞTI:

BUCURESTI Valul de primavara 2015 Valul de primavara 2014 Diferenta
1 Radio ZU 174.400 151.000 23.400
2 Radio Romania Actualitati 152.300 146.000 6.000
3 Magic FM 83.000 79.000 4.000
4 Europa FM 76.600 51.000 25.600
5 Kiss FM 58.700 112.000 -53.300
6 Pro FM 58.000 48.000 10.000
7 Rock FM 42.400 53.000 -10.600
8 Romantic FM 42.200 37.000 5.200
9 Radio 21 29.800 58.000 -28.200
10 Gold FM 29.600 22.000 7.600
11 National FM 25.000 13.000 12.000
12 Vibe FM 10.900 23.000 -12.100
13 Smart FM 7.000 9.700 2.700
14 Itsy Bitsy N/A 4.500 -

URBAN: Matinalul Kiss coboară în top. Urcă Deşteptarea de la Europa FM

MATINAL LA ORAŞE. Cel mai urmărit program de dimineaţă rămâne, ca şi la începutul anului trecut, cel al postului public, deşi pierde aproape 40.000 de ascultători.

Urcă pe locul doi Radio ZU şi, pe trei, Deşteptarea de la Europa FM. Kiss FM, locul doi anul trecut cu echipa lui Găinuşă, este la acest val pe poziţia a patra.

CREŞTERI ŞI SCĂDERI LA ORAŞE:

  • Pe plus: cea mai mare creştere o are matinalul de la Europa FM: un plus de aproape 50.000 de ascultători dimineaţa, comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut. Urmează Antena Satelor (plus de 34.000). Mici plusuri la Pro FM (4.000) şi la matinalul realizat de Lucian Boariu la Rock FM (4.000).
  • Pe minus: Kiss FM pierde aproape 150.000 de ascultători, de departe cea mai mare scădere. În topul negativ intră şi Radio 21 (-49.000), Radio ZU (-41.000), Radio România Actualităţi (-38.000) şi Naţional FM (-25.000).

Audienţa programelor matinale radio (intervalul 7.00-10.00), în valurile de primăvară 2014 şi 2015, în mediul URBAN:

URBAN Valul de primavara 2015 Valul de primavara 2014
1 Radio Romania Actualitati 725.000 763.000 -38.000
2 Radio ZU 688.000 729.000 -41.000
3 Europa FM 597.000 549.000 48.000
4 Kiss FM 587.000 736.000 -149.000
5 Pro FM 463.000 459.000 4.000
6 Radio Romania Regional 287.000 322.000 -35.000
7 Magic FM 285.000 287.000 -2.000
8 Radio 21 209.000 258.000 -49.000
9 Antena Satelor 132.000 98.000 34.000
10 Rock FM 109.000 105.000 4.000
11 National FM 69.000 94.000 -25.000
12 Radio Romania Cultural 43.000 54.000 -11.000

NAŢIONAL: Scăderi puternice la primele trei matinale şi la Radio 21. Cresc Europa FM şi Pro FM

Topul programelor de dimineaţă la nivelul întregii ţări este condus, după numărul de ascultători, de matinalul Radio România Actualităţi, urmat de Kiss FM şi Radio ZU. Fiecare are cel puţin 100.000 de ascultători scădere comparativ cu anul trecut. Deşteptarea de la Europa FM este pe locul patru, iar matinalul Pro FM, pe cinci.

CREŞTERI ŞI SCĂDERI PE NAŢIONAL:

  • Pe plus: la nivelul întregii ţări, cea mai mare creştere o are matinalul Europa FM, cu aproape 90.000 de ascultători în plus faţă de valul de măsurare din primăvarea anului trecut. Mai sunt pe plus matinalul Pro FM (peste 40.000) şi cel al Rock FM (26.000). Coboară câteva locuri în top matinalul Radio 21, realizat din toamnă de echipa lui Mihai Găinuşă.
  • Pe minus: scăderi la top trei matinale la nivel naţional. Peste 100.000 scădere la România Actualităţi, aproape 190.000 la matinalul Kiss FM şi 124.000 minus la Morning Zu cu Mihai Morar şi Daniel Buzdugan.

Radio 21, pe locul nouă la nivelul întregii ţări (faţă de şase anul trecut), are mai puţin cu 123.000 de ascultători comparativ cu anul trevut.

Audienţa programelor matinale radio (intervalul 7.00-10.00),în valurile de primăvară 2014 şi 2015, la nivel NAŢIONAL:

NATIONAL Valul de primavara 2015 Valul de primavara 2014
1 Radio Romania Actualitati 1.106.000 1.213.000 -107.000
2 Kiss FM 926.000 1.114.000 -188.000
3 Radio ZU 868.000 992.000 -124.000
4 Europa FM 853.000 766.000 87.000
5 Pro FM 789.000 747.000 42.000
6 Radio Romania Regional 726.000 755.000 -29.000
7 Antena Satelor 457.000 440.000 17.000
8 Magic FM 349.000 362.000 -13.000
9 Radio 21 287.000 410.000 -123.000
10 Rock FM 136.000 110.000 26.000
11 National FM 95.000 102.000 -7.000
12 Radio Romania Cultural 67.000 62.000 5.000

Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro
viewscnt

Comentarii

  • a a
    Nu exista Radio Romania Regional. Defalcati pe regiuni!
  • Pitulicea Pitulicea
    Noroc cu categoria asta cu radioul neidentificat,ca i-a salvat pe unii de la demitere.
    Pe targetul lui Kiss a scazut catastrofal si oamenii de acolo o stiu dar se fac ca poloua.Matinalul e de vina pentru scadere, e prost pur si simplu, fara cojones, fara spontaneitate si plictisitor. Dar oamenii de acolo inca vor mai fii un sezon, doua, in faza de negare..
  • Rajoy Rajoy
    cifrele nu fac decit sa confirme ca Zu si Kiss au niste matinale proaste dar matinalul Kiss e mult sub Morning Zu. poate asa se explica cresterea Zu pe Bucuresti, ascultatorii care nu mai suporta sa-i auda pe cei doi de la Kiss biilbiindu-se dau acum pe Zu.
  • Cristian Cristian
    Nu, Antena Satelor este ascultat pentru că doar acolo poți auzi Cotele Apelor Dunării!
  • minune minune
    si eu apreciez con-tzinutul de la Radio ZU! Imi place mult manelele de la Buzu si Morar dar si Costi Ionita. Nu se poa-te sa dati mai mult Salam? Mia placut mult interviul cu Robi Uiliam si dea-bia astept urmatorul interviu al lu Morar cu Da-la-i Lama.
  • Cristi Cristi
    Sa compari valul asta cu acelasi val din 2014, e ca si cum ai compara pe Juventus Colentina cu Juventus Torino. Juma’ de milion de ascultatori sunt in plus in categoria “post de radio neidentificat” fata de acelasi val din 2014. De aici scaderile dramatice ale multora din fruntea clasamentului.

    Daca tot cantati prohodul Kiss-ului, cantati-l si in target, ca stim cu totii ca radiourile au targeturi diferite. Sau ar trebui sa stim.

    Si nu cred ca exista pe Pamant un om care asculta un singur radio si atat. In afara de Geo, desigur.
  • Daniel Daniel
    In poza de mai sus Mihai Morar parca sta pe o toaleta invizibila iar cu mana libera cauta audienta igienica :))) Cat de cocalar sa fii sa faci o astfel de poza...
  • geo geo
    Tu chiar crezi ca eu si majoritatea celor aflati pe frecventele Zu suntem acolo pentru concursuri?
    Eu ii ascult de multa vreme insa nu am trimis niciun SMS.
    Lumea apreciază conținutul - fiecare cu gusturile lui discutabile - pot să îl contrazic pe cel care ascultă Rock FMul...cu siguranța nu.
    Kiss FMul nu mai are matinal după plecarea lui Găinușă - și multă lume de acolo admite asta.
    De ce au schimbat nimic și nu autrimis la plimbarea comedianții...asta este o altă discuție...probabil că indivizii suntieftini și au contract beton care nu prevede indici de audiență.
  • Victoria Victoria
    Cred ca v-a scapat ceva! Atunci cand faceti aceste analize oare nu ar fi etic sa spuneti ceva si despre potentialul impact asupra datelor de audienta al "concursurilor" derulate de ZU si Kiss: "Tu ce radio asculti in fiecare zi? Zi ZU ca sa fie bine!" SI "Ce radio asculti in fiecare zi? Zi Kiss ca sa fie si mai bine!" ?
    Nu uitati, chiar dumneavoastra ati scris un material in care faceati referire la concursul ZU si la intrebarea sa cu iz puternic de studiu de audienta radio!
  • Radu Radu
    Aveti un talent deosebit de a face tabelele invers.
    Axa timpului trebuie sa creasca de la stanga la dreapta!
  • zic si eu zic si eu
    Cea mai originala concluzie: "Antena Satelor" + 35% in...Urban!:)) Aceasta crestere o fi rezultatul faptului ca satenii s-au mutat la oras si nu pot renunta la postul favorit?
    Mai degraba as zice ca este o eroare de masurare a audientei.
    o alta concluzie interesanta este ca se dovedeste inca o data ca brandul unui furnizor de media este mai puternic decat vedetele care lucreaza acolo (vezi plecarile de la Kiss vs. Radio 21). Daca acest lucru era stiut/constientizat de cei de la Intact, probabil ca nu mai aruncau banii pe vedete Pro ci-i investeau in dezvoltarea propriului brand (inclusiv in mijloace tehnice).

Trimite un comentariu

sus