Kiss FM şi Radio 21 au cele mai mari scăderi de audienţă în această primăvară, comparativ cu valul din aceeaşi perioadă a anului trecut. Ce au în comun cele două posturi? Anul trecut, la Kiss FM evolua trupa lui Mihai Găinuşă. Anul acesta "Gaşca lui Găinuşă" s-a mutat la Radio 21.
În Capitală, Kiss FM, după media pe zi, are faţă de anul trecut un minus de 72.000 de ascultători. Radio 21 - de peste 30.000. Sunt pe plus în Bucureşti posturile ZU, Magic FM, Europa FM şi Rock FM. Şi Gold FM, acum cu matinalul lui Mihai Dobrovolschi, are un plus în Bucureşti faţă de anul trecut.
Surpriza în Bucureşti: Magic FM, locul trei după Zu şi Radio România Actualităţi, dar peste Kiss FM.
La oraşe, scăderea Kiss se măsoară în sute de mii de ascultători: 307.000. Aproape 90.000 scade şi Radio 21. De remarcat în mediul urban Rock FM. Postul are cea mai mare creştere dintre toate reţele radio, pe acest target.
Paginademedia.ro vă prezintă rezultatele ultimului Studiu de Audienţă Radio, realizat în perioada 12 ianuarie – 26 aprilie 2015 de către IMAS – Marketing şi Sondaje SA şi GfK România – Institut de Cercetare de Piaţă SRL.
Capitala: ZU, primul loc. Kiss FM, depăşit de Magic FM
TOPUL CAPITALEI. Topul după media pe zi din Capitală, în această primăvară, este condus de Radio ZU, cu 270.600 de telespectatori. Clasamentul continuă cu Radio România Actualităţi şi cu Magic FM, care urcă în top înaintea Kiss FM, Europa FM şi Pro FM.
CREŞTERI ŞI SCĂDERI ÎN BUCUREŞTI:
- Pe plus: cea mai mare creştere o are Magic FM, cu 21.000 de ascultători mai mulţi decât în aceeaşi perioadă a anului trecut. Creşteri au avut şi Radio ZU (14.200 plus), Europa FM (7.900), Smart FM (2.300) şi Rock FM (2.300).
Cu o nouă poziţionare şi cu Mihai Dobrovolschi la matinal, Gold FM are un plus de aproape 12.000 de ascultători în Capitală.
- Pe minus: Kiss FM are cea mai mare scădere, cu un minus de aproape 72.000 de ascultători. Radio 21 pierde peste 30.000 de ascultători, comparativ cu anul trecut şi ajunge la o medie pe zi de sub 70.000 de persoane.
Scădere vizibilă şi la Vibe FM, post repoziţionat în această primăvară ca un radio "soft gold": minus 13.000 comparativ cu anul trecut, când staţia era orientată către muzica dance.
Audienţa posturilor de radio în BUCUREŞTI, în valul de primăvară 2015, comparativ cu anul trecut:
Nume radio | Valul de primavara 2015 | Valul de primavara 2014 | Diferenta | |
---|---|---|---|---|
1 | Radio ZU | 270.600 | 256.400 | 14.200 |
2 | Radio Romania Actualitati | 221.800 | 226.300 | -4.500 |
3 | Magic FM | 152.700 | 131.700 | 21.000 |
4 | Kiss FM | 142.600 | 214.400 | -71.800 |
5 | Europa FM | 122.600 | 114.700 | 7.900 |
6 | ProFM | 114.400 | 118.100 | -3.700 |
7 | Romantic FM | 100.000 | 94.800 | 5.200 |
8 | Rock FM | 91.000 | 88.700 | 2.300 |
9 | Radio 21 | 69.200 | 99.600 | -30.400 |
10 | Gold FM | 45.800 | 34.100 | 11.700 |
11 | National FM | 45.000 | 50.500 | -5.500 |
12 | Radio Antena Satelor | 41.700 | 47.500 | -5.800 |
13 | Vibe FM | 39.300 | 52.400 | -13.100 |
14 | Radio Romania Cultural | 32.800 | 34.800 | -2.000 |
15 | Smart FM | 19.400 | 17.100 | 2.300 |
16 | Radio Romania Bucuresti | 17.700 | 15.600 | 2.100 |
17 | Itsy Bitsy | 15.500 | N/A | |
18 | Activ EFEM | 800 | 1.900 | -1.100 |
Rock FM, cea mai mare creştere la oraşe. Kiss FM are cea mai mare scădere, dar rămâne primul
TOPUL URBAN. Cel mai ascultat post la oraşe rămâne Kiss FM. Postul pierde peste 300.000 de ascultători, dar, o medie de 1,22 milioane, se menţine pe primul loc. Este urmat de Radio România Actualităţi, de Radio Zu şi de Europa FM.
Topul după media pe zi din Capitală, în această primăvară, este condus de Radio ZU, cu 270.600 de telespectatori. Clasamentul continuă cu Radio România Actualităţi şi cu Magic FM, care urcă în top înaintea Kiss FM, Europa FM şi Pro FM.
CREŞTERI ŞI SCĂDERI LA ORAŞ
- Pe plus: la oraşe, postul care creşte cel mai mult este Rock FM: un plus de peste 30.000 de ascultători faţă de valul din primăvara anului trecut. Creşteri sunt şi la Pro FM (plus de 28.000), Europa FM (peste 24.000) şi Magic FM (peste 13.000).
- Pe minus: Kiss FM şi Radio 21 deţin recordul negativ şi la oraşe. Kiss scade cu peste 300.000 de ascultători, iar Radio 21, cu aproape 90.000. O altă scădere notabilă este Naţional FM: minus de aproape 50.000 de ascultători după daily reach, în comparaţie cu valul de primăvară de anul trecut.
Audienţa posturilor de radio la nivel URBAN, în valul de primăvară 2015, comparativ cu anul trecut:
Nume radio | Valul de primavara 2015 | Valul de primavara 2014 | Diferenta | |
---|---|---|---|---|
1 | Kiss FM | 1.224.400 | 1.531.500 | -307.100 |
2 | Radio Romania Actualitati | 1.170.700 | 1.237.800 | -67.100 |
3 | Radio ZU | 1.144.700 | 1.153.600 | -8.900 |
4 | Europa FM | 988.700 | 964.500 | 24.200 |
5 | ProFM | 930.300 | 902.300 | 28.000 |
6 | Magic FM | 590.600 | 577.300 | 13.300 |
7 | Radio 21 | 382.600 | 469.300 | -86.700 |
8 | Antena Satelor | 240.600 | 226.400 | 14.200 |
9 | Rock FM | 232.100 | 201.600 | 30.500 |
10 | National FM | 172.400 | 220.000 | -47.600 |
11 | Radio Romania Oltenia Craiova | 170.600 | 113.300 | 57.300 |
12 | Radio Romania Cultural | 145.900 | 133.200 | 12.700 |
13 | Radio Romania Iasi | 116.900 | 147.900 | -31.000 |
14 | Radio Romania Timisoara | 84.200 | 86.400 | -2.200 |
15 | Radio Romania Resita | 64.900 | 83.600 | -18.700 |
16 | Radio Romania Cluj | 49.200 | 59.800 | -10.600 |
17 | Radio Romania Targu Mures | 47.500 | 38.300 | 9.200 |
18 | Radio Romania Bucuresti | 42.300 | 46.300 | -4.000 |
19 | Radio Romania Constanta | 33.900 | 34.600 | -0.700 |
NAŢIONAL. Kiss FM rămâne pe prima poziţie. Europa FM, cea mai mare creştere
TOPUL NAŢIONAL. Kiss FM este cel mai ascultat post după media pe zi şi la nivel naţional (cu peste două milioane de ascultători), în ciuda scăderii puternice. Topul este completat de Radio România Actualităţi, Radio ZU, Pro FM şi Europa FM.
CREŞTERI ŞI SCĂDERI LA NIVEL NAŢIONAL
- Pe plus: la nivelul întregii ţări, Europa FM are cea mai mare creştere, cu un plus de 123.000 de asclutători. Postul este pe locul cinci în top. La capitolul creşteri, sunt de notat Rock FM, cu 40.000 creştere şi Radio ZU, cu 56.000.
- Pe minus: Cea mai mare scădere vine de la postul de pe prima poziţie, Kiss FM - un minus de aproape 210.000 de ascultători. România Actualităţi are cu aproape 150.000 sub anul trecut, iar Radio 21 - un minus de aproape 130.000 de ascultători.
Audienţa posturilor de radio la nivel NAŢIONAL, în valul de primăvară 2015, comparativ cu anul trecut:
Post Radio | Valul primavara 2015 | Valul primavara 2014 | Diferenta | |
---|---|---|---|---|
1 | Kiss FM | 2.050.800 | 2.259.100 | -208.300 |
2 | Romania Actualitati | 1.874.000 | 2.021.000 | -147.000 |
3 | Radio ZU | 1.692.000 | 1.636.000 | 56.000 |
4 | Pro FM | 1.520.700 | 1.518.700 | 2.000 |
5 | Europa FM | 1.422.100 | 1.298.600 | 123.500 |
6 | Radio Antena Satelor | 767.900 | 760.100 | 7.800 |
7 | Magic FM | 701.200 | 727.100 | -25.900 |
8 | Radio 21 | 579.100 | 706.200 | -127.100 |
9 | Radio Romania Oltenia Craiova | 407.400 | 321.700 | 85.700 |
10 | Radio Romania Iasi | 402.600 | 419.000 | -16.400 |
11 | Rock FM | 256.100 | 215.800 | 40.300 |
12 | National FM | 233.800 | 273.500 | -39.700 |
13 | Radio Romania Cultural | 224.600 | 171.100 | 53.500 |
14 | Radio Romania Timisoara | 221.700 | 215.000 | 6.700 |
15 | Radio Romania Targu Mures | 137.800 | 166.200 | -28.400 |
16 | Radio Romania Resita | 120.900 | 160.400 | -39.500 |
17 | Radio Romania Cluj | 87.000 | 116.300 | -29.300 |
18 | Radio Romania Constanta | 56.100 | 64.500 | -8.400 |
19 | Bucuresti FM | 53.700 | 65.200 | -11.500 |
Comentarii
Cocosule, rotatia formatelor este normala, se intampla oriunde in lume; e dictata in principal de rotatia genurilor muzicale "la putere"; da, genurile muzicale de succes au o rotatie, unii spun ca la aproximativ 10 ani genurile muzicale cu priza la public se schimba.; deci nu exista "pe sfarsite"; e o rotatie (azi sus, maine jos)
Cocosule, din 2011 pana azi, la fiecare sondaj, Kiss + Zu + Pro + 21 sunt la o medie de 29%, Europa, Magic, Gold, Rock, Romantic (am exlus RRA - in publicul comercial - 18 - 49 nu conteaza in top) au o medie de 23%
Este adevarat ca la sondajele astea Kiss si 21 (nu ZU sau Pro) au o scadere de market share; Sa nu le cantam prohodul; In Bucuresti, eroarea statistica a sondajului este de +/- 2.3 %. Eu cred ca de data asta cele doua radiouri au intrat in eroarea statistica negativa.
O fi pe sfarsite epoca in care CHR domina autoritar sondajele? Sa nu uitam vremurile cand Radio 21 avea in Bucuresti o cota de piata de peste 25%, iar acum, liderul Zu, indiferent cat de slabi sunt concurentii directi, nu reuseste sa treaca peste 11-12%.
Nu mai demult de primavara lui 2008, in Bucuresti, Kiss+21+Pro = 42.6% cota de piata, iar acum Kiss+21+Pro+Zu = 23.9%.
Acum nu se mai adreseaza aceluiasi target.
Desi nu prea imi place sa o zic, kiss-ul are niste matinali mediocri.
Asa se dadeau si pronosticuri ca va disparea PROTV din 2015, dar uite ca e LIDER cam peste toate zilele in prime-time(19.00-24.00) si dimineata(07.00-11.00) :)
Ziua (de la 11.00 - 19.00) ii da bataie de cap Antena 1 cu "In gura presei", "MPFM", "Observator", "Acces Direct"
Kiss nu mai e ce a fost!
Kiss FM are aceleasi melodii rasuflate? Ca ZU are numai prospaturi si varietati muzicale.
Dimineata nu ai niciun matinal ca lumea, dar niciunul. Rock FM are niste oratori desavarsiti rau (e unu' care de fiecare data cand ploua, are aceiasi replica Buna dimineata sau Uda dimineata? super original si super tare daca esti in clasa a II-a)
Mai ascult Gold FM de cand e Dobro acolo, dar si ala si-a pierdut din farmec. Mai ramane Magic FM, dar dupa 3 min de muzica, urmeaza 30 de minute de reclame.
Iar la pauze publicitare, astea din "top" sunt campioane, mai mult asculti reclame decat muzica sau stiri. Acelasi lucru pe ZU, Kiss, 21, Magic sa nu mai zic.
Concluzia? Youtube sau stick-ul cu MP3, am rezolvat problema.