Superproducţia Titanic, difuzată de duminică seara pe Pro TV, a avut un adversar "nemăsurat": derby-ul Steaua - Dinamo, difuzat de Digi Sport. Canalul RCS nu este în măsurătorile de audienţă, dar categoria Alţii, care include toate canalele nemăsurate, a avut o creştere pe interval.
Titanicul a avut cifre cel puţin duble în comparaţie cu celelalte posturi monitorizate. Doar categortia Alţii a avut cifre comparabile. Nu se poate spune câţi din categorie s-au uitat la Steaua - Dinamo şi câţi la alte canale, dar este evident că o mare parte s-a orientat către meciul de pe DigiSport.
Este al treilea an consecutiv în care Pro TV difuzează filmul cu Leonardo di Caprio, dar prima difuzare într-o lună de primăvară. De obicei, era programat în luni de iarnă, cu un consum TV mai ridicat. Cele mai bune cifre le-a obţinut în 2011, pe 2 ianuarie (aproape de două ori mai mari decât în acest an). Recordul de audienţă al Titanicului a fost însă prima difuzare de pe TV, dată de Antena 1, acum peste zece ani.
Paginademedia.ro vă prezintă audienţa posturilor TV pe intervalul filmului Titanic difuzat duminică, de Pro TV, dar şi cifrele obţinute anii trecuţi de filmul regizat de James Cameron (20.30-00.15):
NAŢIONAL. Filmul de pe Pro TV a fost urmărit, aseară, de aproape 1,6 milioane de români în fiecare minut. Pe locul următor între canalele monitorizate, Kanal D era vizionat de 720.000 de telespectatori. Categoria Alţii a totalizat pe interval peste 1,5 milioane de români.
În anii trecuţi, Titanicul era programat iarna, în luni cu un consum mare de televiziune. Astfel, anul trecut, Titanic a fost difuzat de Pro TV de Anul Nou, pe 2 ianuarie, cu o medie de 2,3 milioane de telespectatori. Acum doi ani, difuzat pe 16 februarie, număra 1,8 milioane. Cele mai bune cifre le-a obţinut la difuzarea din 2 ianuarie 2011: aproape 2,6 milioane de persoane.
URBAN. La oraşe, audienţa Titanic de 3 mai a fost de 845.000 de persoane. Poziţia următoare a fost a postului Antena 3, cu audienţe la jumătate în comparaţie cu Pro TV. Ce s-a întâmplat la categoria Alţii: un număr de 963.000 de persoane au ales alte posturi decât cele măsurate.
Anul trecut, filmul Titanic avea la oraşe 1,1 milioane de telespectatori pe minut, iar în 2013, peste un milion. La prima difuzare de pe Pro TV, pe 2 ianuarie 2011, Titanicul înregistra 1,54 milioane de telespectatori de la oraşe.
COMERCIAL. Din publicul Titanic, aproape jumătate de milion de telespectatori pe minut au fost din targetul comercial 18-49 de ani. Categoria Alţii a adunat 468.000 de telespectatori din acest target, Antena 1 - 241.000, iar Prima TV - 123.000.
Audienţa posturilor TV duminică, 3 mai, pe intervalul filmului Titanic (20.30-00.15), la nivel NAŢIONAL:
NATIONAL | Nr. persoane | Rtg% | Share% | |
---|---|---|---|---|
1 | Pro TV | 1.575.000 | 8.5 | 18.0 |
2 | Altii | 1542.000 | 8.4 | 17.7 |
3 | Kanal D | 720.000 | 3.9 | 8.2 |
4 | Antena 1 | 590.000 | 3.2 | 6.8 |
5 | Prima TV | 567.000 | 3.1 | 6.5 |
6 | Antena 3 | 558.000 | 3.0 | 6.4 |
7 | National TV | 536.000 | 2.9 | 6.1 |
8 | Romania TV | 330.000 | 1.8 | 3.8 |
9 | TVR 1 | 259.000 | 1.4 | 3.0 |
10 | B1TV | 163.000 | 0.9 | 1.9 |
*Rating: numărul/procentul de telespectatori care s-au uitat la un post TV din totalul deţinătorilor de televizoare din România. **Share/Cotă de piaţă: procentul de telespectatori care au ales un post TV din totalul celor care se uitau la televizor la momentul respectiv.
Audienţa posturilor TV duminică, 3 mai, pe intervalul filmului Titanic (20.30-00.15), la nivel URBAN:
URBAN | Nr. persoane | Rtg% | Share% | |
---|---|---|---|---|
1 | Altii | 963.000 | 9.3 | 19.9 |
2 | Pro TV | 845.000 | 8.4 | 17.4 |
3 | Antena 3 | 413.000 | 4.1 | 8.5 |
4 | Antena 1 | 354.000 | 3.5 | 7.3 |
5 | Kanal D | 272.000 | 2.7 | 5.6 |
6 | National TV | 252.000 | 2.5 | 5.2 |
7 | Prima TV | 228.000 | 2.3 | 4.7 |
8 | Romania TV | 225.000 | 2.2 | 4.7 |
9 | TVR 1 | 146.000 | 1.4 | 3.0 |
10 | B1TV | 107.000 | 1.1 | 2.2 |
*Rating: numărul/procentul de telespectatori care s-au uitat la un post TV din totalul deţinătorilor de televizoare de la oraş. **Share/Cotă de piaţă: procentul de telespectatori care au ales un post TV din totalul celor care se uitau la televizor la momentul respectiv.
Audienţa posturilor TV duminică, 3 mai, pe intervalul filmului Titanic (20.30-00.15), pe publicul COMERCIAL:
COMERCIAL | Nr. persoane | Rtg% | Share% | |
---|---|---|---|---|
1 | Pro TV | 491.000 | 9.7 | 21.9 |
2 | Altii | 468.000 | 9.3 | 20.9 |
3 | Antena 1 | 241.000 | 4.8 | 10.8 |
4 | Prima TV | 123.000 | 2.4 | 5.5 |
5 | Kanal D | 119.000 | 2.3 | 5.3 |
6 | Antena 3 | 100.000 | 2.0 | 4.5 |
7 | National TV | 95.000 | 1.9 | 4.2 |
8 | TVR 1 | 56.000 | 1.1 | 2.5 |
9 | Romania TV | 53.000 | 1.1 | 2.4 |
10 | Pro Cinema | 41.000 | 0.8 | 1.8 |
Recordul absolut al Titanicului, în 2002 la difuzarea de pe Antena 1
Titanic a fost difuzat în premieră în România în urmă cu 13 ani. În decembrie 2002, la difuzarea de pe Antena 1, producţia a dat recordul vremii în materie de filme: peste 50% cotă de piaţă de urban şi aproape 60% pe comercial.
Cifrele primei difuzări Titanic în România, în decembrie 2002:
Naţional: 3.645.000 de români pe minut, 19 rating şi 38,1% cotă de piaţă
Urban: 2.706.000 telespectatori pe minut, 24,5 rating, 50,2% share (peste jumătate dintre telespectatorii din oraşe care se uitau la televizor erau pe Titanic)
Comercial: 1.464.000, 26,3 rating, 56,9 cotă de piaţă
La Pro TV, cifrele cele mai mari au fost obţinute în 2011, la prima difuzare a Titanicului de către postul din Pache Protopopescu.
Audienţa Titanic la difuzările de pe Pro TV:
NATIONAL | URBAN | COMERCIAL | |
---|---|---|---|
2 ianuarie 2011 | 2.598.000 telespectatori pe minut | 1.538.000 | 873.000 |
27 noiembrie 2011 | 1.182.000 | 742.000 | 440.000 |
16 februarie 2013 | 1.824.000 | 1.013.000 | 619.000 |
2 ianuarie 2014 | 2.334.000 | 1.145.000 | 738.000 |
3 mai 2015 | 1.575.000 | 845.000 | 491.000 |
Autor: Iulia Bunea iulia.buneapaginademedia.ro
Și, totuși, Look TVul, care a difuzat același meci, și este pe toate rețelele de cablu nu apare nicăieri. Da, in reteaua RCS lumea a ales sa vada meciul gratuit pe Digi...dar in Orange, UPC, Telekom si alții...oare opțiunea de 10 lei este activată de un număr destul de mic de abonati ai acestor retele?