Skip to main content

CAMPANIE CU BUCLUC. BIC cere scuze pentru un slogan considerat discriminatoriu: „Acest mesaj nu ar fi trebuit să apară niciodată”

 
Bic
Bic

Renumitul brand de papetărie BIC a atras numeroase reacţii negative după ce a lansat un mesaj cu ocazia sărbătoririi Zilei Naţionale a Femeii în Africa de Sud, scrie www.prdaily.com. Sloganul companiei – ”Look like a girl/ Act like a lady/ Think like a man/ Work like a boss” („Arată ca o femeie/ Acţionează ca o doamnă/ Gândeşte ca un bărbat/ Lucrează ca un şef”) – alături de imaginea unei femei de culoare, a fost considerat de cei care l-au văzut discriminatoriu la adresa femeilor.

Publicitate

Afişul a fost distribuit pe reţelele de socializare şi a stârnit reacţii din partea utilizatorilor, care au creat adaptări ale mesajului, considerate mai potrivite, însoţite de hashtagul #Don’tBeADickBic. Astfel, sloganul a fost transformat în ”Look like a human/ Act like a human/ Think like a human/ Work like a human” („Arată ca un om/ Acţionează ca un om/ Gândeşte ca un om/ Lucrează ca un om”).

În replică, BIC a postat pe pagina de Facebook BIC South Africa următorul mesaj: „Vrem să cerem scuze tuturor fanilor noştri care s-au simţit ofensaţi de postarea noastră recentă cu ocazia Zilei Femeii. Vă putem asigura că am gândit-o în cel mai încurajator mod posibil şi în niciun caz defăimător la adresa femeilor. Am luat citatul de pe blogul Women in Business. Site-ul explică citatul şi intenţiile acestuia la momentul în care a fost scris. BIC crede în sărbătorirea femeilor şi în contribuţia puternică pe care acestea o au în societatea noastră.”

Scuzele nu i-au mulţumit pe oameni, astfel că BIC a revenit cu o nouă postare: „Să începem prin a spune că ne pare teribil de rău pentru orice jignire – nu aceasta a fost intenţia noastră, dar înţelegem pe deplin ce am greşit. Acest mesaj nu ar fi trebuit să apară niciodată. Reacţiile pe care ni le-aţi oferit ne vor ajuta să ne asigurăm că nimic de acest gen nu se va mai întâmpla şi apreciem asta.”

Compania BIC a luat naştere în 1945, când Marcel Bich şi partenerul său Edouard Buffard au început să creeze componente de stilouri şi creioane mecanice în Clichy, Franţa. Treptat, brandul s-a extins cu filiale în întreaga lume, fiind cunoscut pentru producerea şi comercializarea de produse de papetărie, brichete şi aparate de ras. (Alina-Elena Vasiliu)

Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro
viewscnt

Comentarii

  • Flavius Flavius
    ne ofesam si cand nu e cazul doar de dragul miscarilor feministoide?
  • Andrei Sonea Andrei Sonea
    Macar au avut bunul simt sa isi ceara scuze.

Trimite un comentariu

sus