Şeful Pro TV, Aleksandras Cesnavicius, a vorbit într-un interviu pentru HotNews despre evoluţia slabă a unor emisiuni lansate de post în această vară, despre pierderea poziţiei de lider a postului TV la nivel naţional, precum şi despre prezenţa la emisiunea La Măruţă a fetei agresate din Vaslui.
Cesnavicius spune in interviu ca pentru Pro TV singurul target relevant este cel comercial si atentia maxima este data orelor de maxima audienta, că staţia "are curajul să încerce noi formate (...) şi să le ajusteze când nu funcţionează". Şi, întrebat cum se mai diferenţiază Pro TV de Antena 1, în condiţiile în care strategia de conţinut a ambelor se bazează pe aceleaşi lucruri - divertisment, vedete şi producţii locale - el vorbeşte despre creativitate, inovaţie şi îndrăzneală.
Din interviul publicat de HotNews:
Rep.: In iulie, pe target national - intreaga zi, Pro TV a fost depasit de Antena 1, conform masuratorilor de audienta ARMA/Kantar. Cum explica Pro TV situatia? Si ce insemnatate da Pro TV faptului ca a pierdut, in ultima luna, leadership-ul pe target national/whole day?
Aleksandras Cesnavicius: Pentru noi, singurul target relevant de care tinem cont este cel comercial - oameni de 18-49 de ani din zone urbane. Totodata, ne concentram asupra prime time (n.red: intervalul de maxima audienta, seara), cand ii gasim pe telespectatorii cei mai activi si care este destinatia publicitatii. Pro TV este fara indoiala lider in prime time pe toate categoriile de public, iar distanta in fata concurentei a crescut cu 11% fata de anul trecut, in lunile de vara iunie si iulie, anume de la 45% in 2014 la 56% anul acesta. Grupul Pro TV o duce mai bine decat anul trecut si mai bine decat concurenta, iar Pro TV este si va fi statia-lider pe piata romaneasca de televiziune.
Rep.: Lansarile recente ale Pro TV - Vine Cheful, Super Trip, Ce spun romanii (dar si emisiunea "clasica" La Maruta), Vorbeste lumea - au avut debuturi sau editii in sir foarte slabe ca audienta. Cum se explica aceasta politica neobisnuita pentru Pro TV, de "experimentare" cu diverse formate, politica pastrata in pofida rateurilor constante?
A.C.: Pro TV are curajul sa incerce noi formate, sa aduca utilizatorilor programe noi si sa le ajusteze atunci cand acestea nu functioneaza. Cred ca ar fi o greseala sa nu inovezi, mai ales cand esti lider de piata si ai nevoie sa te reinventezi constant, sa impui noi tendinte si sa iti rasplatesti telespectatorii cu un continut nou.
Pro TV a pastrat calitatea formatelor de tip blockbuster, aducand in acelasi timp valoare adaugata pe care sa o simta audienta si care sa ofere o experienta mai buna in fata televizorului. Dar nu neglijam viitorul, ci cautam urmatoarea inovatie. Una dintre directiile noastre strategice este sa intarim sloturile programului din timpul zilei, iar echipa noastra cauta noi emisiuni hit, mai mult sau mai putin ample, care sa ne intareasca pozitia de lider pe toate segmentele zilei.
Rep.: Ca manager, sunteti de acord cu acest tip de continut - ca victima unui viol sa fie prezentata pe post?
A.C.: Ca om, am toleranta zero la abuzurile de orice fel. Ca manager, vad faptele si contextul si inteleg legitimitatea unei abordari jurnalistice.
Curajul unei tinere de a aparea in public, dupa un eveniment tragic, ar trebui receptat de catre public drept o invatatura: o experienta nefericita nu este capatul drumului si comunitatea poate sa te sprijine. Sunt exemple internationale puternice de femei puternice precum Ashley Judd, Teri Hatcher, Madonna, Oprah Winfrey sau Mary J. Blige care au vorbit public, pe fata, despre faptul ca au fost abuzate si care le-au motivat pe mii de alte femei sa iasa si sa-si spuna povestea.
Ne-am dori ca publicul din Romania sa-si uneasca mai degraba fortele si sa manifeste sprijin pentru victimele abuzurilor si pentru familiile acestora si mai putin sa dezbata vinovatii.
Rep.: A fost/va fi sanctionat Catalin Maruta in legatura cu acest caz?
A.C.: Echipa implicata nu a facut nicio greseala profesionala, au urmat procedura si detine toate dovezile in acest sens. Judecand moral sau etic aceasta situatie, nu putem invinovati pe nimeni ca a decis sa ofere, la cererea victimei, platforma publica de a vorbi.
Comentarii
Sunteti sigur ca intelegeti pe deplin raspunsurile date de dumneavoastra reporterului hotnews.ro?!
Vorbiti de "strategii de impunere in piata", de "emisiuni hit", de "ADN-ul unui brand" dar know-how-ul de care dispuneti in prezent credeti ca va este suficient?!
Ambitiile d-voastra par total nedefinite. Persoanele pe care le coordonati din postura de CEO au dreptul "sa incerce" sau "sa nu incerce"; "sa reuseasca" sau "sa nu reuseasca", in schimb dumneavoastra in timpul mandatului nu va permiteti decat "sa incercati si sa si reusiti"
Ce s-a intamplat pana acum?!
In ambitiile dumneavoastra nimic despre cei care efectiv pun mana fizic la atingerea obiectivelor. Cu un colectiv nemultumit se pot atinge obiectivele? Ce scrie in cartile de management?