Skip to main content

ANALIZĂ. Audienţa TV în prime-time în 2014 şi 2015. Top 3 neschimbat. Scăderi mari la TVR şi Prima. Creşte România TV pe toate targeturile

 
ANALIZĂ. Audienţa TV în prime-time în 2014 şi 2015. Top 3 neschimbat. Scăderi mari la TVR şi Prima. Creşte România TV pe toate targeturile
ANALIZA AUDIENŢELOR TV. Cum a evoluat audienţa posturilor TV în intervalul de maximă audienţă?
Publicitate
Datele pentru Prime-Time (intervalul 19.00-23.00) arată şi în 2014, şi în 2015, acelaşi podium, cu Pro TV pe primul loc, urmat de Antena 1 şi de Kanal D. De notat că, la nivel naţional şi la oraşe, singurul care creşte este Kanal D. Turcii staţionează însă pe targetul comercial.

Dintre posturile generaliste, pierd telespectatori seara, pe toate targeturile, postul public TVR 1 şi Prima TV. TVR a avut un an fără competiţii majore şi s-a confruntat cu mari probleme financiare, dar şi cu schimbarea conducerii. Prima TV, postul deţinut de Cristian Burci, a intrat în 2015 în insolvenţă.
Dintre posturile de ştiri, unde Antena 3 rămâne cel mai vizionat, trei lucruri de notat:

1. România TV, care urcă pe toate targeturile câteva locuri şi are plusuri de audienţă.

2. Digi 24, care pe targetul comercial 18-49 şi-a dublat audienţa în 2015, comparativ cu 2014. De notat că 2015 a fost primul an complet în care Digi 24 a fost preluat de toţi distibuitorii de televiziune, după ce a intrat în lista must-carry.

3.Un amănunt important: dacă la nivel naţional şi la oraşe, unele staţii de ştiri au poziţii foarte bune, nicio televiziune de news nu este între primele şase pe segmentul comercial.

Paginademedia.ro vă prezintă cum a evoluat audienţa posturilor TV în Prime-Time (intervalul de maximă audienţă 19.00-23.00) în 2015, comparativ cu 2014.

NAŢIONAL:

Topul celor mai urmărite posturi TV în 2015 are pe podium aceiaşi actori ca şi în 2014: Pro TV, Antena 1 şi Kanal D. Cum au evoluat cifrele lor?
Pro TV şi Antena 1 au cifre uşor sub 2014. Dintre cele trei, singurul post care a crescut în Prime-Time este Kanal D, postul turcilor de la Dogan.
Antena 3 se menţine şi în 2015 pe poziţia a patra, fiind în continuare cel mai vizionat canal de ştiri.
România TV urcă în top: a câştigat 50.000 de români de la un an la altul. În 2014, era pe locul 8, în 2015 a urcat pe 6.
Au coborât în clasament, după media pe întreaga ţară, postul public TVR 1 şi Prima TV, canal care a intrat anul trecut în insolvenţă.
Uşoare creşteri pentru Acasă TV (care a început din 2015 să difuzeze seriale turceşti) şi pentru Antena Stars.
Dintre posturile de ştiri, de notat urcarea Digi 24: cu o creştere de 50% a audienţei, a urcat seara de pe locul 24 în 2014, pe poziţia a 19-a în 2015.

URBAN:

Consumul TV de seară e asemănător în 2015 cu cel din anul precendent. Primele cinci cele mai vizionate posturi la oraşe şi-au păstrat locul în ierarhie: Pro TV, Antena 1, Kanal D, Antena 3 şi Naţional TV.
Dintre primele cinci posturi, doar Kanal D are o audienţă mai mare în 2015, faţă de 2014.
Şi pe targetul urban, România TV urcă în top: de pe locul nouă în 2014, pe poziţia a şaptea în 2015, cu un plus de peste 30.000 de telespectatori.
Şi la oraşe, TVR 1 şi Prima TV au pierdut audienţă în 2015.
Ce s-a întâmplat pe zona de ştiri la oraşe?
Cel mai urmărit post de nişă e Antena 3: 317.000 medie, locul patru în clasamentul general şi o scădere de peste 50.000 de persoane.
România TV are un plus de 30.000 de persoane la oraşe în 2015. Locul 7 la general (în urcare) şi o medie totală de 191.000 de telespectatori.
B1 TV scade de la 100.000 de telespectatori media în 2014 la 77.000 în 2015. Coboară un loc, de pe 10 pe 11.
Realitatea TV staţionează (locul 12), dar este în scădere, de la 80.000 de persoane în 2014, la 67.000 în 2015.
Imediat după Realitatea TV, pe locul 13, urcă Digi 24, cu o medie de 65.000 de persoane. Cu un an înainte, postul RCS era pe locul 18 la oraşe şi număra 43.000 de telespectatori.

COMERCIAL.

Pe targetul între 18 şi 49 de ani, Pro TV a atras în medie, în Prime-Time, 460.000 de telespectatori, uşoară scădere faţă de 2014, când cifra se apropia de jumătate de milion.
Locul doi pentru Antena 1 – 270.000 medie, cu peste 20.000 sub 2015.
Kanal D, pe locul trei, îşi conservă audienţa pe segmentul comercial – 153.000, cifră aproape egală cu performanţele din 2014.
Creşte pe segmentul comercial Acasă TV, iar TVR aproape că şi-a înjumătăţit audienţa comercială.
Posturile de ştiri pe segmentul 18-49?
Prima observaţie: Nicio televiziune de ştiri nu este între primele cinci pe segmentul comercial.
Antena 3 are o medie de 66.000 de telespectatori din acest target, faţă de 72.000 în 2014. Locul 7 pe segment.
România TV are un plus mai mic pe acest target, comparativ cu audienţa de seară la nivel naţional şi la oraşe: 38.000 de telespectatori între 18 şi 49 de ani media în prime-time în 2015, faţă de 33.000 în 2014. Urcă de pe locul 10, pe poziţia a opta.
Urcare puternică pentru Digi 24 pe targetul comercial: de pe locul 22 în 2014, pe poziţia a 11-a în 2015. Procentul de creştere este semnificativ - 100%, dar cifrele absolute nu sunt spectaculoase: de la 14.000 de tineri în 2014, la 27.000 anul trecut.
B 1 TV: în 2014, pe segmentul comercial, B1 TV era pe 13, cu 24.000 media pe targetul comercial. În 2015, postul a coborât două locuri, iar media a fost de 18.000 de persoane.

Realitatea TV: a coborât un loc pe acest segment, de la 23.000 de telespectatori pe segmentul comercial în Prime-Time în 2014, la 18.000 (egalitate cu B1), în intervalul 19.00-23.00 din 2015.

Audienţa medie a posturilor TV în 2014 şi 2015, în intervalul de maximă audienţă (Prime-Time, orele 19.00-23.00), la nivel NAŢIONAL:

NATIONAL 2014 Nr. persoane Rtg% NATIONAL 2015 Nr. persoane Rtg%
1 Pro TV 1.651.000 8.9 Pro TV 1.502.000 8.1
2 Antena 1 1.005.000 5.4 Antena 1 940.000 5.1
3 Kanal D 822.000 4.4 Kanal D 905.000 4.9
4 Antena 3 542.000 2.9 Antena 3 475.000 2.6
5 National TV 453.000 2.4 National TV 390.000 2.1
6 TVR 1 377.000 2.0 Romania TV 355.000 1.9
7 Prima TV 364.000 2.0 Acasa 334.000 1.8
8 Romania TV 301.000 1.6 TVR 1 314.000 1.7
9 Acasa 284.000 1.5 Prima TV 260.000 1.4
10 B1TV 170.000 0.9 Antena Stars 174.000 0.9
11 Antena Stars 166.000 0.9 B1TV 132.000 0.7
12 TVR 2 152.000 0.8 Disney 116.000 0.6
13 Realitatea TV 147.000 0.8 TVR 2 112.000 0.6
14 Disney 125.000 0.7 Realitatea TV 109.000 0.6
15 ETNO 105.000 0.6 ETNO 90.000 0.5
16 Pro Cinema 95.000 0.5 Cartoon Network 86.000 0.5
17 Cartoon Network 76.000 0.4 Sport.ro 79.000 0.4
18 Disney Junior 76.000 0.4 Pro Cinema 77.000 0.4
19 Sport.ro 70.000 0.4 Digi 24 77.000 0.4
20 Nickelodeon 62.000 0.3 Disney Junior 75.000 0.4
21 AXN 59.000 0.3 AXN 65.000 0.4
22 Boomerang 56.000 0.3 Boomerang 65.000 0.4
23 Favorit TV 53.000 0.3 Nickelodeon 58.000 0.3
24 Digi 24 52.000 0.3 Dolce Sport 50.000 0.3
25 Diva 43.000 0.2 Favorit TV 46.000 0.3
26 Dolce Sport 33.000 0.2 Euforia 42.000 0.2
27 Euforia 33.000 0.2 Diva 33.000 0.2
28 Eurosport 29.000 0.2 DigiSport 1 33.000 0.2
29 Universal Channel 28.000 0.2 Eurosport 1 24.000 0.1
30 Acasa Gold 26.000 0.1 History Channel 24.000 0.1
31 Discovery 24.000 0.1 AXN White 21.000 0.1
32 History Channel 23.000 0.1 Kiss TV 22.000 0.1
33 National Geographic 22.000 0.1 Taraf TV 22.000 0.1
34 Kiss TV 21.000 0.1 Paramount 22.000 0.1
35 Minimax/A+ 19.000 0.1 Acasa Gold 19.000 0.1
36 Taraf TV 19.000 0.1 Discovery 18.000 0.1
37 ZU TV 18.000 0.1 National Geographic 19.000 0.1
38 Film Cafe 17.000 0.1 TV Paprika 18.000 0.1
39 TV Paprika 17.000 0.1 ZU TV 17.000 0.1
40 EuroSport 2 15.000 0.1 Film Cafe 17.000 0.1
41 TCM 15.000 0.1 Minimax/A+ 15.000 0.1
42 AXN White 13.000 0.1 EuroSport 2 12.000 0.1
43 National 24 PLUS 11.000 0.1 National Geographic Wild 13.000 0.1
44 National Geographic Wild 11.000 0.1 AXN Black 11.000 0.1
45 U TV 11.000 0.1 National 24 PLUS 11.000 0.1
46 TV H 11.000 0.1 AMC 11.000 0.1
47 Animal Planet 10.000 0.1 U TV 10.000 0.1
48 AXN Black 9.000 0.1 TV H 10.000 0.1
49 TV Neptun 9.000 0.1 Animal Planet 8.000 0.0
50 MTV Ro 8.000 0.0 TV Neptun 8.000 0.0

*Rating: numărul/procentul de telespectatori care s-au uitat la un post TV din totalul deţinătorilor de televizoare din România.
**Share/Cotă de piaţă: procentul de telespectatori care au ales un post TV din totalul celor care se uitau la televizor la momentul respectiv.

Audienţa medie a posturilor TV în 2014 şi 2015, în intervalul de maximă audienţă (Prime-Time, orele 19.00-23.00), la nivel URBAN:

URBAN 2014 Nr. persoane Rtg% URBAN 2015 Nr. persoane Rtg%
1 Pro TV 858.000 8.4 Pro TV 794.000 7.9
2 Antena 1 586.000 5.8 Antena 1 528.000 5.2
3 Kanal D 417.000 4.1 Kanal D 457.000 4.5
4 Antena 3 371.000 3.7 Antena 3 317.000 3.2
5 National TV 239.000 2.4 National TV 205.000 2.0
6 Prima TV 178.000 1.8 Acasa 197.000 2.0
7 TVR 1 172.000 1.7 Romania TV 191.000 1.9
8 Acasa 161.000 1.6 Prima TV 129.000 1.3
9 Romania TV 158.000 1.6 TVR 1 121.000 1.2
10 B1TV 100.000 1.0 Antena Stars 89.000 0.9
11 Antena Stars 95.000 0.9 B1TV 77.000 0.8
12 Realitatea TV 80.000 0.8 Realitatea TV 67.000 0.7
13 TVR 2 76.000 0.7 Digi 24 65.000 0.6
14 Disney 66.000 0.7 Disney 61.000 0.6
15 Disney Junior 52.000 0.5 TVR 2 52.000 0.5
16 AXN 44.000 0.4 Disney Junior 52.000 0.5
17 Pro Cinema 43.000 0.4 AXN 50.000 0.5
18 Digi 24 43.000 0.4 Pro Cinema 45.000 0.4
19 Nickelodeon 41.000 0.4 Cartoon Network 42.000 0.4
20 Sport.ro 35.000 0.3 Sport.ro 38.000 0.4
21 Cartoon Network 34.000 0.3 Nickelodeon 37.000 0.4
22 Diva 34.000 0.3 Boomerang 35.000 0.3
23 ETNO 34.000 0.3 Euforia 31.000 0.3
24 Boomerang 33.000 0.3 ETNO 30.000 0.3
25 Euforia 27.000 0.3 DigiSport 1 27.000 0.3
26 Universal Channel 22.000 0.2 Diva 25.000 0.3
27 Eurosport 21.000 0.2 History Channel 20.000 0.2
28 Favorit TV 19.000 0.2 Eurosport 1 18.000 0.2
29 History Channel 18.000 0.2 Favorit TV 17.000 0.2
30 National Geographic 15.000 0.2 Paramount 17.000 0.2
31 TV Paprika 14.000 0.1 AXN White 16.000 0.2
32 Discovery 13.000 0.1 TV Paprika 15.000 0.2
33 Kiss TV 12.000 0.1 Dolce Sport 12.000 0.1
34 EuroSport 2 11.000 0.1 Kiss TV 12.000 0.1
35 Acasa Gold 10.000 0.1 National Geographic 12.000 0.1
36 AXN White 9.000 0.1 Discovery 11.000 0.1
37 Dolce Sport 9.000 0.1 Film Cafe 10.000 0.1
38 ZU TV 9.000 0.1 EuroSport 2 9.000 0.1
39 Taraf TV 9.000 0.1 ZU TV 9.000 0.1
40 Film Cafe 8.000 0.1 Taraf TV 9.000 0.1
41 TCM 8.000 0.1 Acasa Gold 8.000 0.1
42 U TV 8.000 0.1 National Geographic Wild 7.000 0.1
43 National Geographic Wild 7.000 0.1 U TV 7.000 0.1
44 Minimax/A+ 6.000 0.1 AXN Black 6.000 0.1
45 Comedy Central Extra 6.000 0.1 Comedy Central Extra 6.000 0.1
46 Animal Planet 5.000 0.1 Animal Planet 5.000 0.1
47 AXN Black 5.000 0.1 Minimax/A+ 5.000 0.1
48 MTV Ro 6.000 0.1 DigiSport 2 5.000 0.1
49 Music Channel 5.000 0.1 MTV Ro 4.000 0.0
50 National 24 PLUS 5.000 0.1 TLC 4.000 0.0
51 Paramount 5.000 0.1 AMC 4.000 0.0

*Rating: numărul/procentul de telespectatori care s-au uitat la un post TV din totalul deţinătorilor de televizoare de la oraş.
**Share/Cotă de piaţă: procentul de telespectatori care au ales un post TV din totalul celor care se uitau la televizor la momentul respectiv.

Audienţa medie a posturilor TV în 2014 şi 2015, în intervalul de maximă audienţă (Prime-Time, orele 19.00-23.00), la nivel COMERCIAL:

COMERCIAL 2014 Nr. persoane Rtg% COMERCIAL 2015 Nr. persoane Rtg%
1 Pro TV 492.000 9.5 Pro TV 461.000 9.1
2 Antena 1 293.000 5.7 Antena 1 269.000 5.3
3 Kanal D 155.000 3.0 Kanal D 153.000 3.0
4 Prima TV 97.000 1.9 Acasa 90.000 1.8
5 National TV 84.000 1.6 National TV 74.000 1.5
6 Acasa 83.000 1.6 Prima TV 69.000 1.4
7 Antena 3 72.000 1.4 Antena 3 66.000 1.3
8 TVR 1 57.000 1.1 Romania TV 38.000 0.8
9 Antena Stars 38.000 0.7 Antena Stars 37.000 0.7
10 Romania TV 33.000 0.7 TVR 1 37.000 0.7
11 Pro Cinema 26.000 0.5 Digi 24 27.000 0.5
12 TVR 2 26.000 0.5 Pro Cinema 22.000 0.4
13 B1TV 24.000 0.5 AXN 21.000 0.4
14 Realitatea TV 23.000 0.4 Disney Junior 21.000 0.4
15 AXN 20.000 0.4 B1TV 18.000 0.4
16 Disney Junior 20.000 0.4 Realitatea TV 18.000 0.4
17 Disney 18.000 0.3 TVR 2 18.000 0.4
18 Sport.ro 16.000 0.3 Sport.ro 15.000 0.3
19 Diva 15.000 0.3 History Channel 15.000 0.3
20 History Channel 15.000 0.3 Disney 14.000 0.3
21 Euforia 14.000 0.3 Euforia 13.000 0.3
22 Digi 24 14.000 0.3 Boomerang 13.000 0.3
23 Boomerang 12.000 0.2 Cartoon Network 12.000 0.2
24 Cartoon Network 10.000 0.2 Diva 11.000 0.2
25 Discovery 9.000 0.2 Paramount 9.000 0.2
26 ETNO 9.000 0.2 DigiSport 1 9.000 0.2
27 Kiss TV 9.000 0.2 Kiss TV 8.000 0.2
28 National Geographic 9.000 0.2 Nickelodeon 8.000 0.2
29 Universal Channel 9.000 0.2 Discovery 7.000 0.1
30 Nickelodeon 9.000 0.2 ETNO 7.000 0.1
31 Eurosport 7.000 0.1 National Geographic 7.000 0.2
32 TV Paprika 7.000 0.1 Eurosport 1 6.000 0.1
33 Taraf TV 6.000 0.1 ZU TV 6.000 0.1
34 Favorit TV 5.000 0.1 TV Paprika 6.000 0.1
35 ZU TV 5.000 0.1 AXN White 5.000 0.1
36 U TV 5.000 0.1 Film Cafe 5.000 0.1
37 Acasa Gold 5.000 0.1 Taraf TV 5.000 0.1
38 Comedy Central Extra 5.000 0.1 U TV 5.000 0.1
39 EuroSport 2 4.000 0.1 Acasa Gold 5.000 0.1
40 MTV Ro 4.000 0.1 Comedy Central Extra 5.000 0.1
41 Film Cafe 4.000 0.1 Favorit TV 4.000 0.1

Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro
viewscnt

Comentarii

  • F F
    @paginademedia : de ce tolerati spam-ul? in ultimile zile am vazut n comentarii, unele la aceleasi articole, trase la indigo, dar semnate diferit, in care se cere insistent audientele serialelor. aveti datele necesare pentru a detecta aceste persoane. nu inteleg de ce le permiteti. sunt enervante.
  • miki_90 miki_90
    Multumesc pt audiente.Daca puteti as vrea sa postati audientele serialelor pe luna decembrie 2015 cu un top 30.

Trimite un comentariu

sus