VIDEO. Campanie de informare a TVR în pauzele publicitare. Postul public difuzează, de câteva zile, câteva spoturi scurte despre plata taxei TV şi despre funcţionarea instituţiei publice.
Mesajele de interes public sunt plasate în pauzele publicitare ale TVR.
Ce spun spoturile?
Spotul 1:
Atunci când plătiţi abonamentul la cablu, niciun leu nu ajunge la TVR. Taxa TV este colectatată doar prin intermediul furnizorilor de energie elecrică.
Prin plata taxei TV arată că şi tu susţii programele televiziunii publice! Îţi mulţumim!
Spotul 2:
Un bilet la cinematograf costă 25 de lei. TVR vă oferă un film cu mai puţin de 25 de bani.
Prin plata taxei TV arată că şi tu susţii programele televiziunii publice! Îţi mulţumim!
Spotul 3:
Statul român nu finanţează nicio emisiune TVR pentru publicul din România; bugetul de stat susţine parţial emisiuni TVR Internaţional şi TVR Moldova.
De ce această campanie? Irina Radu, preşedinte interimar TVR, pentru Paginademedia.ro:
"Ne propunem să explicăm telespectatorilor ce înseană o televiziune publică, pentru ca ei să înţeleagă mai bine de ce se încasează taxa TV, cum se încasează, la ce folosesc aceşti bani.
Este o campanie de educare, de motivare şi de explicitare. De exemplu, există confuzia că odată plătit abonamentul la cablu, se plăteşte şi taxat TV. Nu are nicio legătură, iar noi explicăm acest lucru în campaniei.
Sunt răspunsuri la diverse întrebări: de ce plătesc taxa? Ce primesc în schimb? Cât din bani ajunge la TVR dar şi, lucru foarte important, cât a plătit TVR către bugetul de stat. Publicul trebuie să ştie cât din datoria la stat a fost plătită de Televiziunea Publică."
"(...) Sunt răspunsuri la diverse întrebări: de ce plătesc taxa? Ce primesc în schimb? (...)
De ce halucinante? Tocmai pentru că această campanie nu oferă niciun astfel de răspuns și doamna preșdintă interimar pare că nu realizează lucrul acesta. Se minte singură.
Spre exemplificare, iată cum comunică BBC ce e "taxa TV", la ce e bună, confuzia cu "abonamentul la cablu" (mă rog, în Marea Britanie toate acestea au alte nume, dar ideea e aceeași)... Adică exact acele lucruri pe care campania TVR nu reușește să le comunice deloc.
http://youtu.be/lMso_olM7vA