“Dragi utilizatori, dorim să vă anunţăm că începând cu Ianuarie 2017, site-ul www.port.ro nu va mai fi activ şi se va închide! Vă mulţumim pentru că ne-aţi fost alături în toată această perioadă şi vă dorim un an 2017 cât mai bun!”
Anunţul se afişează în deschiderea port.ro, unul din cele mai vechi site-uri de pe piaţa românească. De săptămâna viitoare, site-ul de recomandări se închide, după 20 de ani pe piaţa din România.
Compania care deţine port.ro - Port Data – a decis să renunţe la toate site-urile de pe pieţele unde au birouri, mai puţin cel din Hungaria. România, Serbia, Croaţia şi Cehia îşi închid, de asemenea, site-urile de recomandări. Se închid port.ro, port.rs, port.sk, port.cz, port.hr.
Motivul: site-urile nu sunt rentabile din punct de vedere economic. Potrivit informaţiilor Paginademedia.ro, renunţarea la site a însemnat şi o restructurare a angajaţilor. Cea mai mare parte dintre ei au fost păstraţi pentru activitatea de furnizare de date.
Domeniul Port.ro este activ în România din 1996. Urmează să fie închis săptămâna viitoare. În ultima lună, potrivit trafic.ro, site-ul a avut peste două milioane de afişări, de la 385.000 de vizitatori unici.
Audienţa site-ului a scăzut constant în ultimii ani. În decembrie 2011, port.ro avea peste 12 milioane de afişări, de la peste 1,1 milioane de unici.
Decembrie 2011: 12 milioane de afişări, 1,1 milioane unici
Decembrie 2012: 9,6 milioane afişări, 820.000 unici
Decembrie 2013: 7,1 milioane afişări, 690.000 unici
Decembrie 2014: 1,6 milioane afişări, 547.000 unici
Decembrie 2015: 2 milioane afişări, 385.000 unici
Contactat de Paginademedia.ro, Florin Chiţu, managing director al operaţiunilor din România, a confirmat faptul că business-ul de media (adică site-ul port.ro) se închide şi că firma rămâne activă pe operaţiunile de date şi de Electronic Programming Guide.
Port rămâne furnizor de conţinut
Site-ul Port.ro se închide, însă compania rămâne furnizor de conţinut pe zona de programe TV şi cinema, adică business-ul de Date şi EPG – Electronic Programming Guide, unde marile companii de cablu sunt clienţi.
Ce înseamnă EPG?
Port furnizează pogramul TV şi descrierea emisiunilor/filmelor pentru operatorii de cablu: pe serviciile digitale, descrierea programelor TV este afişată pe ecran.
Marii operatori de cablu sunt clienţi: RCS (în România şi în Ungaria), Liberty Global - UPC (pe pieţele din regiune), Telekom.
Compania oferă informaţii despre program TV complet şi prgrame cinema şi pentru alte business-uri, site-uri sau publicaţii (LG şi Samsung au aplicaţii pentru Smart TV pentru care folosesc datele Port Network).
De altfel, business-ul principal al companiei este cel de furnizare de date. Pe această linie, Port Network acoperă România, Cehia, Ungaria, Slovacia, România, Serbia, Muntenegru, Macedonia, Croaţia, Slovenia, Bosnia, Bulgaria, Albania, Estonia, Letonia şi Lituania.
Detalii despre activitatea de furnizare de date, pe site-ul Port Network.
Comentarii
Cred că Port s-a retras pentru a oferi un loc mai bun în piață altui operator.