Skip to main content

VIDEO. CNA a interzis si noile spoturi Altex. Cauza, tot sloganul

 
VIDEO. CNA a interzis si noile spoturi Altex. Cauza, tot sloganul

Nici noul slogan al Altex, “Cel mai bun raport pret-calitate din Romania” nu a fost pe placul membrilor CNA.

Publicitate

Consiliul a votat azi interzicerea de pe TV a spoturilor Altex cu sloganul “Cel mai bun raport pret-calitate din Romania”. Decizia a fost luata la un an dupa ce Consiliul a interzis vechiul slogan Altex “Cel mai mic pret din Romania”. Detalii, pe Paginademedia.ro.

Radu Herjeu, membru CNA, a fost cel care propus decizia de intrare in legalitate pentru spotul Altex, pe motiv ca ar incalca legislatia audiovizuala privind comunicarile comerciale.

Acesta a invocat articolul 93 din Codul Audiovizual.Ce spune articolul, la alineatul 1:

"Comunicarile comerciale audiovizuale trebuie sa respecte, indiferent de forma si de durata, principiile de protectie a minorului, de informare corecta a publicului, de respectare a demnitatii umane, de asigurare a unei concurente loiale si sa nu utilizeze practici comerciale incorecte, inselatoare sau agresive, asa cum sunt ele definite la Legea nr. 363/2007 privind combaterea practicilor incorecte ale comerciantilor in relatia cu consumatorii si armonizarea reglementarilor cu legislatia europeana privind protectia consumatorilor, cu modificarile si completarile ulterioare."

Propunerea a fost votata de sase din cei zece membri prezenti in momentul sesiunii de vot. Au votat pentru Monica Gubernat, Orsolya Eva Borsos, Gabriel Tufeanu, Laura Georgescu, Radu Herjeu si Viorel Vasile Buda.

Impotriva au votat Florin Gabrea, Valentin Jucan, Dorina Rusu si Rasvan Popescu.

Radu Herjeu a explicat pentru Paginademedia.ro motivul pentru care a propus interzicerea sloganului. Acesta a spus ca, in opinia sa, studiul pe care se bazeaza sloganul "Cel mai bun raport calitate-pret din Romania", nu reflecta mesajul.

“Din punctul meu de vedere, un sondaj facut pe net, intre oameni intre 15 si 35 de ani nu poate fi considerat reprezentativ pentru intreaga Romanie. Din cate stiu eu, un sondaj se face cu anumite criterii sociologice. Esantionul trebuie astfel construit si astfel gandit incat rezultatul sondajului sa fie reprezentativ la nivelul intregii tari”, a spus Radu Herjeu.

Potrivit reprezentantilor Altex, studiul folosit in justificarea sloganului "Cel mai bun raport calitate-pret din Romania" este facut online de Best Buy, o agentie de sondare elvetiana, pe un esantion de 1.200 de repondenti cu varste intre 15 si 35 de ani.

Ramona Huducean, consilier juridic al Altex, a declarat in fata membrilor CNA ca discutia veridicitatii studiului este irelevanta, din moment de a fost facut de un organ independent.

“Eu nu inteleg de ce se discuta acum care este veridicitatea unui studiu. Este un studiu, facut de catre o organ independent, si 1.200 d respondenti mie mi se par reprezentativi pentru un studiu. Intrebarile nu au fost pe experienta online. Noi nu suntem aici sa contestam studiul. Noi am mentionat inca de la inceput acest studiu pe tv si pe radio”, a spus Ramona Huducean.

Consiliul Roman pentru Publicitate a fost de parere ca sloganul nu incalca regulamentul RAC:

“In acest caz, consiliul RAC a analizat comunicarile si a constatat: comunicarea cu mesajul ‘cel mai bun raport calititate-pret din Romania’ a fost insotit de ‘daca gasesti in alta parte mai ieftin, primesti de 2x diferenta’.

Aceasta afirmatie a fost sustinuta de studii puse la dispozitie de componenta enuntului, am avut la dispozitie un studiu care a facut un sondaj pentru anii 2015/2016. Sloganul a fost sustinut de acest sondaj ca si de rezultatele unui alt studiu. Toate aceste documente de sustinere au fost analizate si s-a considerat ca nu se incalca articolul Codului”, a spus reprezentantul RAC prezent azi la sedinta CNA.

Reamintim ca, in luna aprilie 2016, Consiliul a hotarat sa interzica Altex folosirea sloganului “Cel mai mic pret din Romania” pentru ca ar încalca legislaţia audivoizuală privind comunicările comerciale. Propunerea de intrare in legalitate a fost propusa atunci de Gabriel Tufeanu.

VIDEO. Spotul Altex in care apare sloganul "Cel mai bun raport calitate-pret din Romania", obţinute cu susţinerea MediaTRUST

Citeste si:

Autor: Daniel Puisor redactiapaginademedia.ro
viewscnt

Comentarii

  • geo geo
    Radule, ocupați-vă, taică, de lucruri mai serioase...nu de spoturile TV...că nu mai au voie copii să apară în ele ori că Altexul nu știu ce zice...
  • gt gt
    MediaGalaxy e TOT ALTEX!
  • Radu Herjeu Radu Herjeu
    @Adri
    Pentru ca au prezentat CNA-ului un studiu de piata serios, din care reiese ca au, cu adevarat cea mai variata game de produse.
  • Adri Adri
    Dar MediaGalaxy a revenit cu sloganul "Cea mai variată gamă de produse". Cum de?
  • gt gt
    Pro tv spune "Ai ce trebuie"..nu "Suntem cea mai bună televiziune"... si nici macar "Ai TOT ce trebuie"... ca e cea mai buna televiziune se vede din rating si ca sunt pe prima pozitie de zeci de ani...pe cand Altex se compara cu cateva magazine asemanatoare si nu cu toate, mai ales cu cele online, care au preturi mult mai mici... daca era cel mai ieftin, dadeau toate faliment ca era aici pretul mic... sa fim seriosi...
  • Iuli Iuli
    Cred că membrii CeNeA vor ca sloganul să fie: "Concurența e mai bună. Nu veniți la Altex". Ori sunt afaceri, ori nu? Dacă nu trebuie să fie concurență, să amendeze şi ProTV-ul că zice: "Suntem cea mai bună televiziune", sau Romania teve: "Televiziunea nr1 la ştiri"

Trimite un comentariu

sus