Au voie sau nu au voie copii să apară în reclame pentru produse alimentare? CNA vine cu lamuriri la articolul care spunea că reclamele trebuie "Să nu încurajeze consumul de alimente prin folosirea în publicitate a minorilor cu vârste între 3 şi 15 ani".
Până la urmă pot apărea sau nu pot apărea în reclame?
Întrebarea a venit de la publicitari, care au făcut o serie de reclamaţii la CNA, în legătură cu articolul respectiv. Răspunsul: nu au voie în anumite ipostaze, au voie în anumite condiţii.
Detalii, în continuare:
CNA a votat pe 14 februarie adaugarea unui alineat la articolul 117 din Codul Audiovizual, referitor la publicitatea pentru produsele alimentare, care suna astfel:
„Să nu încurajeze consumul de alimente prin folosirea în publicitate a minorilor cu vârste între 3 şi 15 ani”
Formularea lui a trezit nedumeria publicitarilor.
"Am primit mai multe solicitări de clarificare din partea industriei, unele dintre ele erau - să zicem - justificate pe nişte cazuri clare, altele erau, din punctul meu de vedere, de rea-credinţă, fiindcă toată lumea făcea referire la o formă de interzicere a apariţiei minorului, or în acest articol nu folosim această interdicţie sub nicio formă, nici indusă, nici explicită", a declarat Valentin Jucan, membru CNA.
Ca urmare, CNA a redactat astăzi o "instrucţiune" legată de ce vrea să spună articolul.
Consiliul va trimite publicitarilor instructiunea in care spune ca minorii cu varste cuprinse intre 3 si 15 ani pot aparea in reclame daca acestea nu încurajează, în mod explicit, prin conţinutul său, consumul de alimente, sau daca minorul nu este parte activa a scenariului spotului publicitar.
Ce spune instructiunea votată azi:
"(...) CNA adoptă următoarea instrucţiune: Dispoziţiile din Codul de reglementare al conţinutului audiovizual trebuie interpretate în sensul că folosirea în publicitate a minorilor cu vârsta între 3 şi 15 ani este permisă numai dacă: spotul publicitar nu încurajează, în mod explicit, prin conţinutul său, consumul de alimente; prin prezenţa copilului în contextul editorial al spotului nu se încalcă cerinţele prevăzute la art. 29 alin 2 din Legea audiovizualului.
Articolul nu conţine niciun termen de interdicţie, interzicere. Pe parcursul dezbaterilor anterioare adoptării articolului în cauză, membrii Consiliului au analizat modul în care minorii sunt folosiţi în aceste reclame, ca parte activă a scenariului, nu apariţia lor inactivă (...)."
Autor: Daniel Puisor redactiapaginademedia.ro
Comentarii