“Faptul că acelaşi desen a fost ales şi de Taipei, înseamnă că nici noi nu ne-am orientat rău”, glumeşte publicitarul Bogdan Naumovici, după ce desenul desemnat câştigător pentru logo-ul Capitalei a fost anulat, pentru că seamănă cu cel al oraşului Taipei.
Publicitarul, care a fost membru al comisiei de selecţie, explică în exclusivitate pentru Paginademedia.ro cum s-a votat, care au fost criteriile, de ce a acceptat să fie în comisie, dar şi ce variante a găsit în sutele de propuneri:
“Am văzut zeci de Arcuri de triumf, multe inimi şi B-uri, dar şi câteva acvile şi Case ale poporului”
Bogdan Naumovici, pentru Paginademedia.ro:
“Logo-ul a fost descalificat pentru că nu e original. Nu putem spunem dacă el a fost copiat sau nu, nu ne putem pronunţa. Doar că nu îl putem folosi, pentru că seamănă foarte mult cu altceva”
“Ceea ce e de apreciat este transparenţa şi onestiatatea procesului. În momentul în care a văzut că seamănă foarte mult cu cel din Taipei, niciunul dintre membrii comisiei nu a avut de comentat.”
"Totul a fost deschis şi transparent. A fost, de altfel, o condiţie de bază pentru a fi în această comisie."
Mi se pare lăudabil că premiul a fost retras când s-a constatat asemănarea. Nu a fost ca la frunza lui Udrea. Nu s-au căutat probleme de procedură, în dauna fondului.”
Care va fi noul logo, după cel descalificat?
Naumovici:
“Logic ar fi să se ducă spre locul al doilea, dar nu e sigur. Ne vom întâlni, cei din comisie, şi vom stabili.”
Cum s-a jurizat?
Bogdan Naumovici, pentru Paginademedia.ro:
“Fiecare a dat note pe cinci criterii:
1. Relevanţă: să aibă legătură cu Bucureştiul
2. Atractivitate: aici, e drept, e un criteriu subiectiv
3. Originalitate: Au fost multe propuneri, fiecare a venit cu zece variante, deci au fost peste 2.000. Concurenţii şi-au asumat fiecare că lucrarea lor e originală. Noi am mers pe prezumţia de nevinovăţie, nu invers.
Noi ne-am uitat pe logo-urile oraşelor care încep cu litera B, ca şi Bucureştiul: Budapesta, Berlin, Bruges, Belfast. Nu am căutat în zecile de mii de oraşe să le vedem logo-urile.
Oricum, am apreciat concurenţii care au pus şi o prezentare şi o justificare a conceptului, nu numai un desen.
Până acum, eu habar nu aveam că există posibilitatea de a căuta pe net imagini similare, că am fi verificat.
4. Versatilitate: să se poată declina pe evenimente sportive, culturale etc.
5. Adaptabilitate: să se poată pune pe tot felul de suporturi.
Toate notele au fost date individual de cei din comisie, care au participat pro-bono. Am discutat zece, în ordinea notelor.
Am văzut zeci de Arcuri de triumf
Despre calitatea lucrărilor?
Din cele peste 200 de lucrări, 70-80% nu aveau ce căuta acolo, spune publicitarul.
Naumovici:
"Am văzut zeci de Arcuri de triumf, multe inimi şi B-uri, dar şi câteva acvile şi Case ale poporului. Unii au venit cu argumentaţie, alţii cu desene de mână, pictate. Şi Ateneuri. M-a mirat folosirea Arcului de triumf, e un simbol care trimite, mai degrabă, la Paris."
Puţini publicitari printre concurenţi.
Naumovici: Din toţi cei peste 200 de participanţi, dacă am cunoscut 2 dintre ei (şi aceia nu au intrat în selecţia finală). Ca publicitar, cunosc o grămadă de art directori, dar nu i-am văzut să participe. I-aş trage puţin de urechi pe creativii care nu au fost interesaţi. Nu e un logo pentru Firea, e pentru oraş. Plus că nu cred că le-ar fi stricat 10.000 de euro.
A fost şi un slogan care mi-a plăcut: Locuim împreună. Pentru un oraş divizat între tineri frumoşi şi liberi şi pensionari, între biciclişti şi şoferi, între alte lucruri, e o poziţionare interesantă.
De ce s-a dus în comisie?
Pentru că nu se alege logo-ul lui Firea, e logoul oraşului. Eu n-am votat-o pe Firea, dar dacă în felul acesta vin cu o mână de ajutor pentru Bucureşti, de ce nu?
Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro
Competență și profesionalism, frate, nu te joci.... :))))