UPDATE. În replică la articolul publicat de noi, reprezentanţii 2Performant, reţeaua de marketing afiliat care a colaborat cu Vola.ro în ultimii şapte ani, a transmis Paginademedia.ro o poziţie.
„Ne pare rau sa aflam despre decizia Vola. Ne-a surprins si pe noi mai ales ca sunt in retea de mai bine de 7 ani si ca in ultimii 2 ani am lucrat strans impreuna. A fost o perioada lunga un partener bun pentru noi si pentru afiliati. Dar fiecare business din platforma e liber sa-si optimizeze costurile asa cum crede de cuviinta.”, a spus Bogdan Aron, chief product officer la 2Performant.
Răspunsul integral, în final.
Site-ul Vola.ro, cu activitate în domeniul turismului, renunţă la promovarea prin intermediul marketingului afiliat (care se bazează pe modele de plată în funcţie de performanţă), după şapte ani.
Matei Psatta, director de marketing la Vola.ro, despre decizia firmei de a renunţa la marketingul afiliat: „A fost o decizie care s-a conturat in aproape jumatate de an, dupa multe analize si verificari pe masura ce programul de afiliere (si implicit costurile lui) au crescut. Practic, ne-am straduit sa eliminam cat mai multi factori externi (cum ar fi sezonalitatea) si sa incercam sa izolam impactul afilierii. Cand am realizat ca marketingul afiliat se suprapune cu multe alte medii platite si nu este sustenabil in modelul actual de atributie, am decis sa oprim programul. Odata ce am avut concluzia, decizia s-a luat imediat, iar anuntul s-a facut la fel de rapid, industria nu prea ne permite sa stam pe loc.”
De ce au luat această decizie? „In cazul nostru exista o suprapunere foarte mare cu alte canale platite, iar asta insemna ca aveam un cost per conversie nesustenabil pe termen lung, mai ales ca vorbim despre un canal care era in crestere constanta”.
Întrebat dacă bugetul pentru marketingul afiliat va fi redirecţionat către alte medii, Matei Psatta a răspuns: „Momentan nu, ci vom continua cu analiza performantei fiecarui canal si vom incerca sa optimizam acolo unde se poate. Scopul este ca peste 6 luni sa avem o privire de ansamblu mult mai clara asupra intregului ecosistem de platforme in care investim si sa distribuim bugetele in asa fel incat sa crestem holistic, ca tot e la moda cuvantul.”
Poziţia 2Performance, în continuare:
„Ne pare rau sa aflam despre decizia Vola. Ne-a surprins si pe noi mai ales ca sunt in retea de mai bine de 7 ani si ca in ultimii 2 ani am lucrat strans impreuna. A fost o perioada lunga un partener bun pentru noi si pentru afiliati. Dar fiecare business din platforma e liber sa-si optimizeze costurile asa cum crede de cuviinta.
S-a intamplat si in trecut ca magazine din top sa ia o pauza de la afiliere si aproape de fiecare data decizia a fost de revenire. Inclusiv acum avem discutii de acest gen si credem ca se vor concretiza in vesti bune pentru afiliati. Datele ne arata ca pentru alti jucatori de dimensiuni similare si din aceleasi industrii afilierea functioneaza. E valabil si pentru turism/ bilete de avion mai ales ca jucatorii mari globali au si ei programe de afiliere care sunt promovate inclusiv de catre romani: Booking, Expedia, Tripadvisor etc.
Marketingul afiliat e un mediu 100% masurabil in care magazinele decid cat platesc pentru o conversie si in felul acesta costurile sunt controlabile. Cu o strategie potrivita se obtin rezultate cu un ROI foarte bun: fiecare leu investit aduce acum peste 17 lei in vanzari (fara TVA), la un CPC de aproximativ 20 de bani (in medie). Din experienta celor 2.5 milioane de tranzactii si din feedback-ul pe care il primim de la magazine stim ca afilierea aduce un plus de 5-20% in vanzari.
Afilierea e un mediu important de promovare mai ales intr-o piata de ecommerce care creste cu 30-40% anual. Credem ca pe termen lung conteaza cine e in pole position si in afiliere pentru ca fiecare vanzare pe care afiliatii o pot aduce se aduna la rezultatele magazinelor si, implicit, la cota de piata.”
Autor: Iulia Bunea iulia.buneapaginademedia.ro
Trimite un comentariu