A fost sau nu o afacere pentru Pro TV difuzarea finalei de la Roland Garros cu Simona Halep? Câţi bani a făcut postul TV cu finala?
Paginademedia.ro a estimat încasările Pro TV pe durata finalei. Rezltatul: Pro TV a scos din publicitate de trei ori de mai mult decât a plătit pentru a difuza meciul.
Mai exact, în continuare:
Din start, trebuie spus că un meci de tenis e un program atipic din punct de vedere al difuzării de reclame.
De ce atipic? O partidă de tenis are avantaje şi dezavantaje, din acest punct de vedere.
Cel mai important avantaj:
-date fiind pauzele foarte scurte, audienţa reclamelor a fost foarte ridicată (practic audienţa meciului). De aici, încasăr mai mari. În mod normal, în pauzele publicitare audienţa postului TV scade
Dezavantaje:
-este impredictibil. imposibilitatea de a estima numărul de calupuri publicitare care intră în program (meciul se poate termina într-o oră, caz în care încasările sunt mult mai mici sau în trei ore)
-în calup intră cel mult două spoturi
Pro TV a avut, pe lângă spoturile clasice, şi câteva inserţii grafice: Dedeman, Engie, Dorna şi Betano.com au apărut cu logo-ul pe ecran, câteva secunde, în timpul meciului de tenis.
Câţi bani a făcut partida?
Partida a avut o medie de 1,4 milioane de români în fiecare minut, dintre care 420.000 din segmentul comercial între 18 şi 49 de ani. La aceste performanţe, Paginademedia.ro estimează pentru Pro TV încasări de aproximativ 100.000 de euro numai pe intervalul de difuzare a meciului.
Pe lângă partida propriu zisă, Pro TV a mai difuzat un calup de reclame înainte de meci (în programul special din studio) şi unul după finalul partidei care, după estimările Paginademedia.ro, au mai adus 170.000-180.000 de euro.
În total, reclamele şi inserţiile de pe ecran, pe tot intervalul în care Pro TV a avut programul special, de la 15.15 la ora 19.00 (care a inclus un program special şi meciul de tenis, cu Andreea Esca, Cristian Tudor Popescu şi Mihai Mironică în studio) se ridică la 280.000-300.000 de euro.
Cât a costat meciul? Încasările, de trei ori peste preţul plătit
Potrivit informaţiilor Paginademedia.ro, Pro TV a plătit pentru difuzarea finalei de la Roland Garros în jur de 100.000 de euro.
La încasări estimate de Paginademedia.ro la aproximativ 300.000 de euro, rezultă un plus de 200.000 de euro pentru Pro TV.
Brandurile care au avut reclame pe Pro TV în intervalul programului special care a inclus finala Roland Garros (15.15-19.00):
BRAND | Numar difuzari |
---|---|
Altex | 2 |
AquaVia | 1 |
Ariel | 1 |
BancPost | 1 |
Beck's | 1 |
Boromir | 1 |
BRD | 2 |
Bucegi | 2 |
Carlsberg | 1 |
Catena | 1 |
Ciuc | 1 |
Colgate | 1 |
Covalact | 1 |
Dedeman | 1 |
Delaco | 1 |
Dorna | 4 |
Douglas | 1 |
Dove (Unilever) | 1 |
Engie | 3 |
Eubiotic | 2 |
Eximtur | 1 |
Fashion Day's | 1 |
Flanco | 1 |
Ford | 2 |
Fortifikat (Terapia) | 3 |
Furazolidon (Terapia) | 3 |
Garnier | 1 |
Groupama | 2 |
Head&Shoulder\'s (P&G) | 1 |
HelpNet | 1 |
HemoTreat H | 1 |
ING Bank | 1 |
Joe (Nestle) | 1 |
KFC | 1 |
Lenor (P&G) | 1 |
Magnum (Unilever) | 1 |
Mazda | 2 |
Mercedes | 1 |
Muller | 1 |
Napoca (Unilever) | 1 |
Napolact | 1 |
Nescafe (Nestle) | 2 |
Nirvana (Nestle) | 1 |
Nivea (Beiersdorf) | 4 |
Old Spice (P&G) | 1 |
Omo (Unilever) | 1 |
OMV | 3 |
Oral B (P&G) | 1 |
Orange | 4 |
Orbit | 1 |
Pantene | 1 |
Penny Market | 1 |
Pepsi | 1 |
Profi | 1 |
Red Bull | 1 |
Renault | 1 |
Samsung | 1 |
Staropramen | 1 |
Stella Artois | 1 |
Telekom | 1 |
Tuborg | 1 |
Ursus | 1 |
Viva Credit | 2 |
Vodafone | 2 |
Volkswagen | 2 |
Sursa monitorizare branduri: compania de monitorizare mediaTRUST
Citeşte şi:
Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro
Comentarii
Singura chestiune care poate afecta serios calculul este legata de extracost pe program, dar si mie mi-a dat calculul apropiat de ceea ce ai redat.
Te rog sa continui :))
BV Pro tv
1. Audienta: o finala de Roland Garros cu Simona Halep are o audienta mult mai mare pe interval, decât programul obișnuit al zilei.
2. Costul publicității. Fiind un program special, prețul a fost peste tariful normal al intervalului.
p.s.: sa schimbe comentatorii.