Vremea site-urilor care distribuie ştiri false este aproape de final. Facebook a început ofensiva împotriva paginilor care distribuie site-uri cu conţinut îndoielnic.
„Facebook avertizează de ceva vreme că paginile care promovează conţinut înşelător sau utilizează clickbait vor fi penalizate. Fenomenul siteurilor care promovează conţinut înşelător se va atenua în perioada următoare", a spus Dragoş Stanca, Pertener Think Digital Group în România, pentru Paginademedia.ro
Ce măsuri ia reţeaua socială?
Facebook penalizează paginile care distribuie articole cu conţinut fals. Altfel spus, reţeaua de socializare a început să reducă până la zero reach-ul (numărul persoanelor care văd în feed o postare) înregistrat de acest tip de pagini, astfel că acestea sunt împiedicate să apară pe newsfeed-urile altor utilizatori.
O altă variantă folosită de Facebook este suspendarea paginilor cu probleme.
Vremea site-urilor cu ştiri false, aproape de final
"Fenomenul site-urilor care promovează conţinut înşelător se va atenua în perioada următoare, mai ales dacă Facebook va lua in continuare masuri ferme in acest sens", a spus Dragoş Stanca pentru Paginademedia.ro.
Dragoş Stanca:
Site-urile care promovează conţinut înşelător au, în principiu, acest să îi zicem “model de business”: trafic ieftin din Facebook, obţinut prin orice mijloace, şi monetizarea ulterioară folosind Google şi alte reţele de tip programatic display.
E un fenomen care, cred eu, se va atenua în perioada următoare mai ales dacă Facebook va lua în continuare măsuri ferme în acest sens, chiar dacă pe parcurs vor mai exista, cu siguranţă, şi erori care vor afecta punctual şi unele site-uri legitime”
Despre ce erori este vorba?
Times New Roman, una dintre "victimele colaterale" ale noii mişcări începute de Facebook. Site-ul de satiră a înregistrat reach zero pe pagina oficială de pe Facebook, care are 500.000 de fani. Detalii, pe Paginademedia.ro.
Cum ajunge Facebook să penalizeze anumite pagini?
Dragoş Stanca, pentru Paginademedia.ro:
"Facebook avertizează de ceva vreme că paginile care promovează conţinut înşelător sau utilizează clickbait vor fi penalizate.
Lucrul acesta a început să fie tot mai vizibil şi în România în ultimele săptămâni, cel mai probabil în spate fiind un algoritm automat, bazat pe raportări plus un audit uman făcut de cei de la Facebook.
Dincolo de o decizie de bun-simţ, care poate afecta platforma din punct de vedere business, având în vedere că sunt tot mai mulţi clienţi care caută să se promoveze într-un mediu curat, e şi o vulnerabilitate a reţelei sociale care, practic, îşi ajută indirect alţi concurenţi semnificativi - gen Google - sau alţii mai mici care monetizează, practic, acest trafic generat pe infrastructura operată de Facebook în afara ecosistemului propriu."
Autor: Daniel Puisor redactiapaginademedia.ro
Comentarii