Aproape trei milioane de euro se vor duce, în următorii ani, către cei care se vor ocupa de revista Primăriei Sectorului 1 – Buletinul informativ.
Licitaţia a fost deja demarată, iar caietul de sarcini precizează exact de câte ori apare pe an, câte pagini vor avea, cum trebuie să scrie ziariştii, dar şi cum să fie designul şi titlurile. Articolele trebuie să fie originale, altfel “plagiatele vor fi respinse”.
Câştigătorul licitaţiei se va ocupa pentru următorii patru ani de Buletinul informativ. Va asigura tot: de la redactare şi editare (cu jurnalişti şi fotoreporteri) la distribuţie (publicaţia e gratuită). Bugetul: 2,7 milioane de euro.
Din cerinţe:
Textul articolelor trebuie să fie coerent, clar şi concis. Construcţia frazei trebuie să aibă complexitate sintactică redusă astfel încât lectura să fie cât mai facilă; conţinutul frazei trebuie să fie corect din punct de vedere gramatical şi al exprimării.
Să atragă cititorul prin coperta atractivă şi prin combinaţia text-imagine-structura paginii
Serviciile care se vor presta in baza acordului-cadru trebuie sa asigure:
- crearea continutului unui buletin informativ de 32+4 pagini format A4, cu aparitie cel putin trimestriala si cel mult lunara, avand concept editorial si grafic similar unei reviste;
- tiparirea buletinului informativ cu un tiraj de 133.000 exemplare/aparitie si distribuirea gratuita la adrese din sectorul 1 (la persoane fizice in sistem door hanging si la persoane juridice în sistem door to door)", se arata in anuntul de licitatie.
Primaria vrea sa incheie practic un acord cadru pentru o perioada de 4 ani cu un singur operator economic, iar pentru atribuirea ulterioara a contractelor subsecvente nu se va mai organiza o competitie. Aceasta inseamna ca firma care va castiga acest acord cadru se va ocupa de furnizarea acestor servicii in urmatorii 4 ani.
Mai multe detalii, în continuare:
Primaria Sectorului 1 din Bucuresti, condusa de Daniel Tudorache (PSD), a alocat fonduri publice in valoare de peste 2,75 milioane de euro pentru realizarea, editarea, tiparirea si distributia Buletinului informativ al institutiei in urmatorii 4 ani, potrivit unui anunt de licitatie publicat sambata in Sistemul Electronic de Achizitii Publice (SEAP).
Firma care va castiga licitatia va asigura prin reporteri si fotoreporteri interviuri, reportaje şi fororeportaje, culegerea de ştiri şi opinii privind evenimentele publice în legătură cu activitatea Primăriei, iar buletinul va fi distribuit gratuit cetatenilor din sector.
Ce servicii vrea sa cumpere Primaria Sectorului 1 - detalii din caietul de sarcini:
"Scopul achiziţiei este acela de a realiza, edita, tipări şi distribui, Buletinul Informativ al Primăriei Sectorului 1 – publicaţie în limba română, distribuită gratuit cetăţenilor din Sectorul 1 al Municipiului Bucureşti care se doreşte a fi un instrument util de comunicare între instituţie şi cetăţeni în scopul diseminării informaţiilor de interes public, al creşterii calităţii serviciului public şi al realizării unei administrări în interesului cetăţeanului.
Frecvenţa apariţiei publicaţiei
Publicaţia va apărea cel puţin trimestrial; în situaţiile în care va fi necesar (în funcţie de volumul şi caracterul informaţiilor), publicaţia poate apărea cel mult lunar.
Numărul de pagini
În mod obişnuit publicaţia va avea un număr de 36 (32+4) pagini, format 210 x 282 mm.
În mod excepţional (2-3 cazuri/an), în situaţiile în care contextul social din Sectorul 1 impune o mediatizare amplă a unor evenimente, numărul de pagini va fi de cel mult 64 (60+4) pagini (exemple de astfel de situaţii: campanii locale de informare şi conştientizare, situaţii de urgenţă, evenimente speciale cu ocazia sărbatorilor legale etc.)
Rubrici permanente ale publicaţiei
1.Editorial/Opinii – mesajul autorităţilor publice locale pentru cetăţeni
2.Actualitate
3.Proiecte şi Investiţii
4.Capitala verde – mediu
5.La şcoală – învăţământ
6.Acasă – asociatii proprietari
7.Sănătate
8.Consiliul local – „Aleşii dumneavoastră”
9.Reportaj/interviu
10.Timp liber
11.Scrisori – „Cetăţenii întreabă, Primăria răspunde”
12.Utile – „În spijinul dumneavoastră”/ Informaţii de interes public
13.Istorie/tradiţie/cultural – „De ieri şi de azi”
14.Fotoreportaj
Descrierea activitatilor solicitate:
Activităţi redacţionale
Documentarea: Autoritatea contractantă nu va pune la dispoziţia prestatorului niciun fel de material, scris sau grafic. Prestatorul va asigura, prin personal specializat (reporteri, fotoreporteri), realizarea de interviuri, reportaje şi fororeportaje, culegerea de ştiri şi opinii privind evenimentele publice în legătură cu activitatea Primăriei Sectorului 1 şi a instituţiilor publice de interes local din subordinea Consiliului local Sector 1, acestea urmând a fi prezentate în cadrul Buletinului Informativ.
Redactarea articolelor: Textul articolelor trebuie să fie coerent, clar şi concis. Construcţia frazei trebuie să aibă complexitate sintactică redusă astfel încât lectura să fie cât mai facilă; conţinutul frazei trebuie să fie corect din punct de vedere gramatical şi al exprimării.
Conţinutul fiecărui articol trebuie să fie unic; în măsura în care autoritatea contractantă are posibilitatea de a le verifica, articolele copiate/ plagiate vor fi respinse. Copierea integrală/ parţială a textului articolului propus spre publicare şi plagiatul sunt acţiuni care se realizează pe riscul şi răspunderea operatorului economic.
Titlul/ subtitlul/ supertitlul articolelor trebuie să îndepliniească următoarele cerinţe:
•să aibă legătură evidentă cu textul articolului
•să fie corect formulat şi fără echivoc
•să aibă un mesaj clar, care să incite la parcurgerea textului articolului
Activităţi editoriale:
Designul publicaţiei trebuie să aibă următoarele caracteristici generale:
•să atragă cititorul prin coperta atractivă şi prin combinaţia text-imagine-structura paginii
•să dirijeze privirea cititiorului prin arhitectura paginii şi prin elemente vizuale
•să scoată în evidenţă ideile importante din text prin grafică şi modul de prezentare a fotografiilor
•să conţină elemente care rămân neschimbate de la un număr la altul (spre exemplu rubricile permanente, sistemul de aranjare în pagină a titlurilor etc.), dar şi elemente surpriză care să incite interesul cititorilor
În ceea ce priveşte "Expresivitatea mesajului":
Având în vedere că Buletinul Informativ reprezintă un instrument de comunicare vizuală între instituţia publică şi cetăţeni, cel mai bine adaptată specificului acestui „Buletinului informativ” este propunerea grafică care transpune mesajul instituţiei publice (text şi imagine) într-un mod ordonat şi clar pentru ca cetăţenii să-l recepteze fără probleme. În stabilirea raportului text/fotografii incluse in paginile Buletinului Informativ, se are în vedere faptul că textul explică fotografiile.
Din aceste motive, se impune transpunerea optimă a conceptului grafic de ansamblu la diferitele niveluri de perceptie ale cetăţenilor care acoperă un public ţintă larg, cu vârste şi profesii diferite, niveluri de instruire socială distincte, etc. ", se arata in caietul de sarcini.
Termenul limita pentru primirea ofertelor sau a cererilor de participare la aceasta licitatie este 19 octombrie 2017. Data limita de evaluare a ofertelor este 20 octombrie 2017.
Comentarii