E moda logo-urilor de instituţii. „Captura” săptămânii vine de la Ministerul de Externe, cu lupul dacic pentru preşedinţia României la Consiliul Europei.
Logo-ul ce va reprezenta ţara noastră la Preşedinţia pentru Consiliul Europei a fost ales în urma unor propuneri venite de la studenţi, votate mai întâi pe Facebook şi analizate apoi de un juriu pestriţ, format din oameni din publicitate (management plus creaţie), jurnalişti de la Antena 3 şi Realitatea TV şi decani ai Facultăţilor de Comunicare din cadrul SNSP, respectiv, Universitatea Bucureşti. Printre nume, Dana Grecu, Bogdan Chirieac, Rareş Bogdan, Bogdan Enoiu, Bogdan Naumovici sau Sabina Iosub (Antena 3).
Ce a ieşit? Un lup dacic stilizat, ce duce cu gândul la cel folosit deja de BitDefender (companie românească de soluţii de securitate cibernetică). Doar că e tricolor.
„Unul dintre argumente a fost că acest logo a primit multe voturi pe Facebook. Unii membri ai juriului au încercat să explice că logo-ul României trebuie să însemne ceva şi pentru restul cetăţenilor UE, dar votul final a fost covârşitor în favoarea lupului. Oricum, varianta pe care o vedeţi acum e una îmbunătăţită. În primă fază, scrisul era greşit şi culorile erau inversate“, au relatat surse diplomatice pentru Adevărul. În jur de 80% din membrii juriului au votat pentru lup, potrivit unei alte surse din juriu, mai notează sursa citată.
Tot zilele acestea s-a oficializat şi un alt logo: creionul fără infinit „Conceput în România”, de la Ministerul Cercetării şi Inovării. Creat încă din vară, logo-ul a fost, în sfârşit, înscris la Oficiul de Stat pentru Invenţii şi Mărci (OSIM).
Iată şi explicaţia ministerului pentru nevoia de un logo:
„Ministerul Cercetării şi Inovării promovează marca ”Conceput în România” în scopul creşterii vizibilităţii domeniului de cercetare şi pentru a prezenta într-un cadru unitar desfăşurarea manifestărilor ştiinţifice şi expoziţionale dedicate domeniului Cercetare Dezvoltare Inovare, marca fiind înregistrată la OSIM.
Toate manifestările ştiinţifice (conferinţe, expoziţii, workshopuri, mese rotunde, etc.) ce se desfăşoară sub egida Ministerul Cercetării şi Inovării vor utiliza marca ”Conceput în România”.
Utilizarea mărcii ”Conceput în România” atât de către companiile publice cât şi de către cele private susţine creşterea vizibilităţii domeniului de cercetare dezvoltare inovare din România şi creşte astfel vizibilitatea potenţialului de cercetare dezvoltare şi inovare specific românesc.”
Centenarul Marii Uniri: infinitul tricolor
Logo pentru Centenarul Marii Uniri a fost alest din luna august, o creaţie a agenţiei FCB Bucureşti, numită Hora (detalii, AICI). Ministerul Culturii a organizat atunci alegerea lui.
Bucureşti, un logo în doi paşi
Bucureştiul a avut cel mai „cu cântec” logo al anului. Primul a fost acuzat de plagiat, al doilea a fost, aşa cum ne-am obişnuit „răul cel mai mic”.
Autor: Iulia Bunea iulia.buneapaginademedia.ro
Trimite un comentariu