Skip to main content

Gata cu reclamele pentru pariuri toată ziua. Au fost mutate după 23.00. De când se aplică

 
Gata cu reclamele pentru pariuri toată ziua. Au fost mutate după 23.00. De când se aplică

Toate reclamele pentru pariurile sportive online vor fi difuzate de posturile TV numai după ora 23.00. Nu se va întâmpla imediat. De când, în articol.

Publicitate

Intră în această categorie Betano, Betfair, Casa pariurilor, NetBet, SportingBet, Unibet, WinMasters şi Pokerstars, reclame care apar acum pe mai multe posturi TV din România,

De ce nu se mai pot difuza decât după ora 23.00? Pentru că “prin difuzarea acestora la ore accesibile copiilor, au fost încălcate reglementările legale cu privire la protecţia minorilor”, a justificat Consiliul Naţional al Audiovizualului.

CNA a monitorizat mai multe canale care au difuzat reclame pentru pariuri online şi a decis “intrarea în legalitate”. Mai exact: mutarea după ora 23.00.

Decizia se va aplica de la 1 ianuarie 2018.

Astfel de reclame sunt difuzate nu numai de posturi româneşti, dar şi de canale licenţiate în afară ţării, care nu intră în jurisdicţia CNA (Eurosport, National Geographic, TLC, Discovery). Ce se întâmplă în cazul lor?

CNA a decis să sesizeze autorităţile care au licenţiat posturile respective. Forul din România va trimite o sesizare, însoţită de monitorizări, organismelor similare din Cehia şi din Franţa.

Reclamele pentru pariurile online au explodat în primăvara anului trecut, când Pro TV a transmis, în premieră, Campionatul European de Fotbal. Pariurile sportive s-au promovat intens în partidele de fotbal. Ulterior, categoria acestor advertiseri a continuat să comunice puternic pe TV.

Monitorizarea CNA a acoperit posturile Antena 1, Digi Sport 1 şi 2, Discovery, Eurosport, History, Kiss TV, National Geographic, Pro TV, Pro X, Realitatea TV, România TV, TLC

Prevederile legale invocate de CNA:

Legea audiovizualului nr. 504/2002 cu modificările şi completările ulterioare

Art. 39 (2) Difuzarea în serviciile de televiziune şi de radiodifuziune a programelor care pot afecta dezvoltarea fizică, mentală sau morală a minorilor se poate face numai dacă, prin alegerea intervalului orar de difuzare, prin codare sau ca efect al altor sisteme de acces condiţionat, se asigură faptul că minorii din zona de transmisie, în situaţii normale, nu pot auzi sau vedea emisiunile respective

Decizia CNA nr. 220 /2011 privind Codul de reglementare a conţinutului audiovizual, cu modificările şi completările ulterioare

Art. 12 (2) În lipsa unui sistem de acces condiţionat, difuzarea programelor prevăzute la alin. (1) se poate face numai în intervalul orar permis, potrivit clasificării programului în funcţie de conţinutul acestuia.

Art. 93 (1) Comunicările comerciale audiovizuale trebuie să respecte, indiferent de formă şi de durată, principiile de protecţie a minorului, de informare corectă a publicului, de respectare a demnităţii umane, de asigurare a unei concurenţe loiale şi să nu utilizeze practici comerciale incorecte, înşelătoare sau agresive, aşa cum ele sunt definite de Legea nr. 363/2007 privind combaterea practicilor incorecte ale comercianţilor în relaţia cu consumatorii şi armonizarea reglementărilor cu legislaţia europeană privind protecţia consumatorilor, cu modificările şi completările ulterioare.

Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro
viewscnt

Comentarii

  • Vasile Vasile
    Vad ca aceasta reglementare nu se mai aplica in timpul euro 2020 (in 2021). Vedem reclame la pariuri sportive inca de pe la orele 18:00. Situatie clara de: pentru bani exista derogari.
  • mile mile
    pro tv va avea de pierdut , pauzele din meciuri sunt inainte de 23
  • lucian lucian
    Reclamele la medicamente sunt la fel de toxice. Suntem un popor bolnav, dar bolnav in sensul ca luam de buna orice reclama la medicamente. CNA-ul doarme?
  • Hercules Hercules
    @Jim: de parca cei mici nu ar avea acces la internet, unde vad orice doresc ei. E stupida ideea ca protejezi copiii prin restrictii la TV, cand cei mai multi dintre copiii care au varsta la care ii intereseaza pariurile, nici nu se uita la TV, ci stau toata ziua pe smartphone, tableta, laptop, etc.
    In alta ordine de idei, la fel de stupid e si sa crezi ca ei pot juca online. Cei care joaca stiu, ca pentru a-ti face cont, trebuie sa trimiti o copie dupa CI si card.
  • Jim Jim
    Pentru GEO:
    nu reclamele erau nocive ci ideea in sine ca puteau juca si minori care nu au discernamant pt astfel de jocuri. De altfel nici adultii nu au ca d'aia ajung multi in ruina, dar e problema lor. Cei mici trebuiesc cat pot de mult feriti de anumite chestii. Atat cat se poate,
  • geo geo
    Chiar nu mi se pareau nocive aceste reclame.
    Urmarea: mai putin sport la TV.
  • Andrei Andrei
    @F, mediul online oricum nu-i reglementat, acolo se face reclama oricand, oricum si la orice. In Italia sunt unii care se ocupa de asa ceva, la noi nu.
  • Me Me
    Sa interzica si la medicamente ...
  • mile mile
    mi se rupe
  • F F
    22 era ok. CNA face practic cadou bugetul acestor companii mediului online, unde se vor găsi peste tot, fără vreo limitare.
  • Doru Doru
    Foarte bine.

Trimite un comentariu

sus